Vi som älskar våra desire men har frågor!

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av mardox, 14 apr 2010.

1. speakman

speakman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Attans det hade du rätt i. Hade inte märkt att mina fortfarande syndes...

2. tebbo

tebbo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ahh, jag la ner att försöka och länkade alla andra kontakter jag hade till facebook också, lika bra kanske. :)

Någon som vet om det drar mycket mer batteri att ha alla kontakter syncade till facebook eller är det knappt märkbart? borde ju endast vara när man går in i kontakt boken också det drar lite isf?

3. Lucidor

Lucidor Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Är det nåt fel på min telefon eller har jag bara missat nåt? https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=11980

Sen undrar jag lite hur man ska tänka ang appar - är det några som är värre än andra och ligger och synkar som man kan ta bort? Jag har en nätverksanalyserare för att jag vill veta hur mycket jag använder nätet, men har läst att de är stora bovar. Sen undrar jag om kameran och liknande grejor alltid är avstängda när man trycker home, eller om de kan/ska stängas av manuellt.

Än så länge får jag bara en dags användning, trots att jag gått över till endast GSM (3G-mottagningen i centrala stan t ex är under all kritik, och roaming är visst en batterislukare. Jag går bara över till 3G vid surf). Vad har folk i gemen för batteritid?

4. skoberget

skoberget Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag råkade ut för exakt samma sak idag och stängde genast av autosyncen med Facebook... Problemet är ju att min vanliga telefonlista med kanske 90 namn nu är uttökad till ca 150 namn istället. Så nu har jag 60 extra namn varav jag aldrig pratar med kanske 50 av dom vilket är rätt irriterande då de ligger och tar massa extra plats som man måste scrolla förbi.
    Funderar nästan på att radera hela telefonen bara för att bli av med det här problemet om ingen har någon lösning..

5. promenad

promenad Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag kommer inte ut på mitt wifi med Desiren. Den ber om lösenord och jag drar in samma xx-xx-xx-xx-xx-xx lösen som jag gjort till laptops och tidigare telefoner etc, men den vägrar acceptera det. Har bara (eh, ja, så kan man nog skriva nuförtiden) två laptops uppkopplade mot nätet nu så det borde inte vara slut på ev. "platser".

Några idéer?

6. aten

aten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

finns mera än 1 router o 1000 sett att konfa upp dom men i forumet är det konstaterat, om router är hårdställd på N så funkar det inte iom att Desire högst klarar G.

7. promenad

promenad Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Mitt åt... har Bredbandsbolaget och deras "standardrouter" där jag inte kan göra ett smack utan att ringa dem.

Red.: Äh, löst. Drog in fel siffror. Fem gånger. Tur att man är i nybörjartråden.

Last edited: 20 maj 2010
  8. Lucidor

Lucidor Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hehe, pinsamt när man råkar göra så, och sen klagar...:o

9. zajko

zajko Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Halloj!

Har fixat mobil surf till min Desire nu och har en lite fråga.
    Har ställt in så att den ska synka facebook varannan timme. Ansluter den själv till internet och gör det eller måste mobilt nätverk vara i kryssat?

10. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Jag tror det är så att m du vill ha synken måste du ha igång minst 1 nät igång
    hela tiden. T.ex. mobile network. Den kan inte själv aktivera och avaktivera detta.
    Kanske någon app som göra det?

11. zajko

zajko Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ajfan det var ju synd, får leta efter någon app för den lär ju dra hyffsat mer batteri om jag har på mobile network hela tiden :)

12. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Då man är i standard spelaren för film/bildvisning. Hur får man fram så man ser fil namnet på filmen

13. linder.mattias

linder.mattias Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Testa med en annan kabel. Löste problemet för mig.

14. Serra

Serra Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hm, jag installerade appen RingTone för att ladda ner lite ringsignaler men jag får hela tiden upp att den inte kan ladda ner på sd-kortet. Likadant med filer jag fått, går inte heller att spara. Hilfe?

15. Serra

Serra Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Äsch, fanns ju en hel tråd om det här, ska testa några av tipsen där.

16. Orio

Orio Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Iphone 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Iphone 8
    Hejsan allihopa.
    Jag har inte köpt en desire än men är på god väg. Jag har bara en fråga angående försäkringar. Tänkte först köpa den via Dustin men pga minst 1 månads kö så blir det nog via Komplett.se. Dock så vet jag inte vad för försäkring man ska ha om man köper den via komplett då dom inte erbjuder någon egen. Förslag? Är det värt att ha en ens?

17. Whylex

Whylex Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har jag en funderare här, man fick ju med ett par proppar när man köpte mobilen.
    Dem är väl sådär, men jag har ett par grymt sköna lurar från Steelseries (Siberia).
    Men drar det mera om jag lyssnar med dem lurarna än om jag kör med propparna? För ljudet blir så gudomligt mycket bättre med lurarna.

Så som jag funderar så borde det ju inte göra det eftersom att outputen är konstant.. or is it?

Last edited: 24 maj 2010
  18. lanatus

lanatus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Notera en sak... Detta program har tillgång till ALLA lösenord, användarnamn etc. som du skriver på telefonen. Se upp för det.

19. fregor

fregor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej.
    Du kan lungt använda dina grymt sköna lurar utan att det drar märkbart mer batteri av telefonen. :)
    Teoretiskt sett så kan det ha påverkan på batteriet iom att dina lurar kanske kräver mer volym för att det ska vara lagom ljudnivå för dig, men du kommer nog inte märka någon skillnad på batteriet.

Last edited: 25 maj 2010
  20. Whylex

Whylex Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

okej. tack så mycket för ett bra svar!