Vi som älskar våra desire men har frågor!

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av mardox, 14 apr 2010.

1. Xaphod

Xaphod Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Sony Xperia Z3+

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z3+
    ROM:
    Sony Stock
    Menar inte alls att garva åt dig, men lite lustigt tycker jag det är med själva fenomenet att här hotar folk att gå 'över' till SonyEricsson och i Xperia forumet hotar folk att gå över till HTC! :) Jag tolkar det som att den perfekta mobilen ännu inte är uppfunnen... ;)

Men angående ditt problem, kanske kan du lösa det med att ha Google kalendern som 'nav' istället? Dvs, via Google sync så synkar du Outlook till Google och vice versa. Då syns det i båda. Funkar kanon för mig iaf!

Hoppas det löser sig.

2. adde_lkpg

adde_lkpg Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej! Jag är ny här o undrar om någon vet om det finns ett program där du kan söka på nr o platsen kommer upp där personen befinner sig just nu ? kompisen har det på sin iphone så jag undra om det finns till desire också? mvh

3. NiklasO

NiklasO Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 899
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Att bara söka på valfritt nummer och se vart någon befinner sig är inte möjligt för oss dödliga.

I Google maps så finns det något som heter Latitude. Där kan du dela med dig av din position på en karta. Du måste dock lägga till dina vänner och de måste godkänna dig och själva vara registrerade för latitude. Se http://www.google.com/intl/sv_se/latitude/intro.html

4. Anwar93

Anwar93 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har nu tankat ner Swype. Och känner att batteriet dras otroligt fort. Drygt 1% varannan minut! Kan det vara pga. swype, eller inbillar jag mig?

5. zkcaml

zkcaml Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har märkt att varje gång jag ringer till röstbrevlådan så uppstår ett problem som gör att jag måste starta om mobilen.

När jag ringer till den så blir det som att mobilen tror att jag fortfarande väntar på att den jag ringer ska svara, det fortsätter att tuta i samtalet helt enkelt. Det är likadant när jag har lagt på och ska ringa till någon annan, dvs att det tutar under samtalet. Dessutom så om jag trycker på volymknappen efter samtalet så är det samtalsvolymen som korrigeras trotts att jag inte är i något samtal.

Någon som vet någon lösning till det här förutom att starta om mobilen efter varje gång jag ringt till mobilsvar?

6. EllgeH

EllgeH Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Innebär inte detta att jag måste vara uppkopplad för att synka?
    Känns lite onödigt om jag vill ha ner kalendern till datorn (säkerhetskopia) och måste koppla upp mej för det? (Har en SE P1i som -förutom s e g t internet är den bästa jobbtelefonen jag haft - har förutom perfekt synkning också röstuppringning) Känns som läge att ta tillbaka denna. Xperia känns inte aktuell - har ju android den med. Då känns nästan iPhone mer aktuell (ve o fasa)

Last edited: 4 okt 2010
  7. EllgeH

EllgeH Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Meddelandeljud

Egentligen inte viktigt, men går det verkligen inte att lägga in "eget" ljud för sms? De befintliga ljuden är så "diskreta" att jag nästan aldrig hör när det kommer ett meddelande.
    Någon som vet?

8. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

Klart man kan det. Du kan ha en hel låt som signal.

Du lägger ett par mappar på minneskortet. Och i dom mapparna lägger du ljudet.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

9. Kesio

Kesio Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har som några andra i den här tråden funderingar kring veckonummer i kalendern. Har sett tipset att man i kalendern ska kunna gå in via: "Settings -> Calendars, Other Calendars, Browse interesting calendars -> More". Men kommer ingenvart. Dessa menyer finns inte att hitta.

Enda jag kan se är "Mer -> Kalendrar -> Meny -> Lägg till kalendrar" men där får jag bara en popup med "Lägg till kalendrar" och där OK knappen är grå och enda som går att trycka är Avbryt.

Så, går det att få veckonummer i månadsvyn, utan att behöva gå in i veckovy varenda gång man vill se veckonumret?

Vet inte om det här kanske är rätt basic, men har haft Android nu i totalt 2 dagar. Så har en del kvar att lära antar jag ;)

10. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Samma här med det där Kalender.. Dock så har jag mitt gmail-konto, facebook-kalender Svenska Helgdagar, pc sync. Lite sånna kalendrar där.

11. Kesio

Kesio Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

12. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Du kan ju synka Kalendrar i "Konton och Synkronisering".. Kanske ska börja där?

13. Kesio

Kesio Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Japp jag har allt synkat där. Men är just veckonummer i månadsvyn på kalendern som jag vill åt. Går som sagt att gå in i veckovyn så står veckonumret där. Men får inte samma översikt om man ska behöva gå in där och kolla vilken vecka det är.

Antar att det går att ladda ner någon annan kalender, men skulle helst vilja ha det i Androids eller HTC's egna kalender.

14. Travolta

Travolta Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    869
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Får inte längre notifieringar från Market när uppdaterad program finns tillgängliga. Någon mer med det problemet?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

15. ravenshield

ravenshield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    223
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra
    Minnet är rätt fullt i min Desire nu, sjukt drygt då man måste välja att ta bort appar man vill ha kvar. Kollade runt lite, samtalslagring tar upp hela 16.25 MB för mig. Går det att minska detta på något sätt utan att ta bort alla nummer t.ex? Vad händer om jag väljer "rensa "data"?

16. Anwar93

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Rensade nyss min. Vet ej vad som hände egentligen. Den va dock endast på 1,2mb. Men varningen "nytt sim-kort" kom upp. Det va allt. Men ifall du gör det så gör du det såklart på eget initiativ. Alltså inget jag bryr mig om. Men jag tror inte att något händer!

EDIT: Mina sms försvann när jag gjorde detta! Inte undra på att den endast va 1,2mb. Hade just rensat alla sms! Ett nytt bättre sätt att göra det på dock!

Last edited: 14 okt 2010
  17. Yuso

Yuso Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Ska hämta upp min Desire efter jobbet nu, och undrar om man ska ladda den sedvanligt i 24 timmar, eller räcker det med full laddning och sen är man med i leken?

Tacksam för BRA svar.

/C

18. Anwar93

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ladda den i ca 4-8 timmar. Eller det kan räcka men endast en full laddning då du inte är "med i leken" förrän efter 20-30 laddningar!

19. Yuso

Yuso Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Tackar, nu ligger hon på laddning!

20. Azylum

Azylum Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tar min fråga här istället för att starta en ny tråd. Jag tänkte resa utomlands om ett tag, och undrar om det finns någon inställning eller app som man kan ladda ner, utifall ens mobiltelefon skulle bli stulen etc. Har för mig att Iphone har nå liknande funktion så jag undrar om den även finns till HTC.