Vi som beställt från Tele2

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av miicheal, 11 maj 2011.

1. million

million Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

pratade nyss med brightpoint tele2. kundtjänsten jag pratade med sa att de kommer få stor leverans i mitten av den här vecka. jag beställde min den 19-juni.

2. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

De har blivit tillsagda att säga så. Talade också med dem idag, och de sa att de skulle komma in en stor leverans nästa vecka, men att de inte kunde garantera detta ens, pga att samsung inte hade bekräftat detta.

Förstår inte hur svårt det ska vara för Samsung att ge ett korrekt svar, de har för fan sagt samma skit sedan V23. Kommer avboka min IGEN, nästa vecka ifall inget nytt händer.

3. Lennux

Lennux Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Info:
    Rootad nova prime launcher
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4
    ROM:
    Imperium Rom 14
    Info:
    Nova prime launcher
    Övrigt:
    Google chromecast
    Idag har jag köpt på phonehouse på väla/Ödåkra till mig och min fru. Jag kommer avbeställa beställningarna imorgon. orkade inte vänta längre. kommer dock följa denna tråden för att se hur länge ni får vänta...

4. million

million Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Grattis, är det samma pris som tele2??
    hur är mobilen är den bra som de säger

5. Lennux

Lennux Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Info:
    Rootad nova prime launcher
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4
    ROM:
    Imperium Rom 14
    Info:
    Nova prime launcher
    Övrigt:
    Google chromecast
    Har inte prövat den ännu. satte på Copter Samsung Galaxy S II Skärmskydd hos The Phone House och då fick man inte använda den på 12 timmar. så imorgon blir det testning!! återkommer...

Det blev lite dyrare men det är det värt!!!

6. Jockem00

Jockem00 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har följt denna tråd i några veckor och jag verkar inte vara ensam om att vänta på Samsungen hos Tele2. Jag ska förlänga mitt abonnemang så valde cyberphoto som fick in det i lagret idag. Beställde mobilen vid 14.00 idag och den är redan sorterad i posten, blir nog att avbeställa från Tele2 då de dröjer som bara den!

7. eAzydaman

eAzydaman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hehe jag beställde förra Tisdagen och den inkompetenta killen som skrev avtalet med mig lyckades göra helt fel samt att han informerade mig fel då han sa att den skulle komma i slutet av förra veckan. Idag ringer de upp och säger att ljudfilen för avtalet inte fungerade samt att S2 inte fanns i lager. Skulle läst denna tråd innan jag beställde lol.

8. Gr1peN

Gr1peN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Hm, du köper en mobil med den bästa skärmen som gjorts och så sätter du på ett plastlager? Du har inte funderat på att klocka ner processorn till 600MHz när du ändå håller på?

9. thepers

thepers Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, jag har också beställt Samsung Galaxy s2 hos tele2.se den 9 juni, då stod det Preliminär leverans v 24, sen blev det v 25, v 26 och nu v 27 - 28. Ringde tele2 och de kopplade mig hit o dit i en timme till slut fick jag höra upprepade gånger "Du får gärna makulera ditt köp om du är missnöjd". Nu har jag väntat i en månad och är mycket besviken på tele2 hur de behandlar gamla kunder.

Last edited: 8 jul 2011
  10. eAzydaman

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ja känns väldigt trist, jag var väldigt nöjd med Tele2 för ett par år sedan. Nu verkar de ha tappat allt, långa kötider, chatten funkar inte osv. Antar att jag kommer få ångra min beställning rätt hårt. Leveransen som kommer in lär gå till de som beställt innan mig så lär nog få vänta någon månad också. Suger :/

11. Zen

Zen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skärmen blir väl inte sämre för att man sätter på ett displayskydd? o_O
    Bra om man vill hålla bort repor etc.

12. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Ni som makulerar era ordnar, håll koll på prisplanen jag beställde min och igår fick jag ett sms om att dom byter min prisplan till kompis fast jag ska ha smart, tog 40 minuter i deras support att få det åtgärdat. Mycket besviken på dom får jag säga

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

13. Ahl

Ahl Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Står leverans v27-28 och att det ska ta 2-3 dagar. Jag beställde min i torsdagskväll men jag har inte fått mail,sms eller brev från dom. Vad ska jag göra? Deras "leverans nummer" har bara öppet till 17:00. Ska jag ringa deras andra nummer eller vänta tills imorgon?

14. Dellblod

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

2-3 dagar kan du glömma, det är inte ens säkert att telefonerna kommer in v28, och även om de skulle göra det, så lär du säkert inte finnas med i listan, eftersom det är flera hundra som beställde i juni/juli.

Jag orkade inte med deras lögner dvs "preliminära" datum.

Gick in till Elgiganten idag och köpte telefonen till samma pris som på tele2, fast någon hundring dyrare. Fick betala 295kr kontant i butiken, för kompis surf abonnemanget.

Aldrig mer något från tele2, förutom själva abonnemanget dvs:P

15. Jöns

Jöns Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jobbar med en som har suttit som "chef" på teletvå som säger en sak. Lita ALDRIG på dem.
    Min sambo, mor till mitt barn har jobbat där och säger en sak. Lita ALDRIG på dem!!

Känner nog ytterligare 3-5st som jobbar/jobbat där och gissa vad de säger...? Jag skulle aldrig få för mig att ha att göra med Teletvå då deras support går ut på en sak.
    Sälja något annat till den som ringer och hålla samtalet under 3minuter. . .
    Sen måste de fråga 3ggr om man vill ha den "extra skiten de försöker pracka på dig"....

3 var bättre förr men de verkar gå åt samma håll.. finns väl inga bra kvar?
    Beställde en idag genom Ring Up, spännande att se hur snabbt det går.

16. Gnubaver

Gnubaver Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Jävlar vilket fruktansvärt korkat inlägg. Tror du han har betalat endast för glaset på telefonen lr?! Blir inte sämre bild för att man sätter på ett plastskydd din *****.

Det kändes skönt att få ur sig det där.

17. Dellblod

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Varför så arg, tror nog det var mer som ett skämt. Beror även på vilket skärmskydd man köper.

18. Marie71

Marie71 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Verkar som om jag hade tur trots allt. Jag beställde vecka 22, då stod det preliminär leveranstid v 23. I vecka 23 hade det ändrats till preliminär leveranstid v 24. Då skrev jag ett mejl och frågade när den kom in. Skrev halvt på skämt "eller kommer det nästa vecka att ändras till v 25?"

De sa att det var svårt att uppskatta eftersom leveransen från leverantören var försenad. Men en leverans väntades in i slutet av vecka 25.

Så tidigast vecka 26 alltså skrev jag. Kanske ni skulle skriva det istället på hemsidan!

Sedan i vecka 24 så stod det preliminär leverans v 25. Jaha tänkte jag,vad var det jag sa! LOL.

Men faktiskt, i slutet av vecka 25 kom min telefon. På torsdagen.

Och jag surfade på som en tok som man gör när man har en ny telefon. Dessutom min första smartphone, så jag testade allt. Mejl, surf, youtube, ladda hem filer och appar.

På måndagen fick jag sms att mitt nya abonnemang skulle börja gälla från tisdag. Holy shit!!! Panik!! Jag trodde då att jag hade surfat med mitt gamla abonnemang hela tiden - för 15 kr /Mb. Ni kan tänka er vad jag såg framför mig för telefonräkning.

Jag var helt säker på att det nya abonnemanget började gälla tre dagar efter beställning, som kvittot sa. Annars hade jag ju inte använt telefonen på det där sättet.

Skrev om detta i min blogg om min panik och hur mitt missförstånd pga otydlig information kanske skulle ge mig en telefonräkning på tusentals kronor. Det hade jag INTE råd med just nu. Usch, känner fortfarande hur förtvivlad jag var.

Tele2s kundtjänst på telefon gav olika besked. Killen jag pratade med på måndagen kunde bara se surfkostnad fram till fredagen. Och det var 50 kr men det var ju under helgen jag använde telefonen mest. På tisdagen ringde jag desperat igen för att se om de kunde se helgens surf. Denna tjej sa att ett tillfälligt surfpaket hade gått in från den 16 (när jag fick telefonen) till den 20, så det kommer inte bli några stora summor.

Det lät ju för bra för att vara sant, och varför hade inte snubben jag pratade med på kvällen innan sett det i så fall? Så jag skrev om det i bloggen som sagt.

Då fick jag en kommentar i bloggen av Tele2, där de försäkrade att om det inte var så att surfpaketet gällde utan jag hade surfat för 15 kr /Mb så skulle de kunna se på skillnaden i datatrafik från den 16:e att jag talade sanning, att jag hade missuppfattat, i så fall skulle de kreditera kostnaden och hon erbjöd sig att kolla upp ordentligt hur det faktiskt såg ut.

Det stämde som tjejen i kundtjänst sa. Surfpaketet som ingår i Smart hade gått igång preliminärt från den 16:e eftersom abonnemangsändringen blivit försenad (skulle alltså gått igång vid leverans av telefonen, inte inom tre dagar från beställning som kvittot, faktiskt, sa). Varför kunde hon inte se, men de hade löst det så för att förmodligen förhindra just det som jag var rädd hade hänt. Och återigen försäkrade hon att om jag hade surfat med mitt gamla abonnemang så var det också helt klart när man såg surftrafiken att jag hade missuppfattat och de hade krediterat.

"Vi är inte intresserade av att skapa ekonomiska problem för våra kunder. Vi vill ha nöjda kunder som stannar kvar".

Så de KAN göra bra saker också! :)

Last edited: 6 jul 2011
  19. eAzydaman

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag tror vi kan glömma vecka 27-28. Den lasten med telefoner de får in kommer gå till folk som beställt före. Säger flera tusen personer i kö som sitter och väntar på sina telefoner.

Jag räknar på 2-4 månader så blir jag inte besviken. Heller vafan de är jag redan :P Min nuvarande telefon är helt pajj, man ser inte ens vad som står på displayen, desperat behov av ny.

20. mrblax

mrblax Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

haha, tele2 verkar tagit bort SG2 från hemsidan .. hittar bara en länk som inte fungerar .. innan hade den på framsidan ..