Vi som beställt från Tele2

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av miicheal, 11 maj 2011.

1. Cervantes

Cervantes Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Så j-a glad att jag tog en ajfån fyra istället :)

2. Ravestream

Ravestream Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det märks att du inte haft och använt en S2 lite grans, då hade du märkt att Apple gör Dumphones.

3. nineteenfortyfive

nineteenfortyfive Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag gav upp idioterna på Brightpoint... Beställde från Katshing istället då de har SGS2 i lager! Förhoppningsvis har jag telefonen på tisdag?!?!

4. Cervantes

Cervantes Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Lekt ganska mycket med en s2a och haft både android och iphone tidigare.. hade bara glömt hur bra iphone är..

5. Jimmz

Jimmz Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej!
    Prata med dom i Fredags, jag beställde 20e Juni(då lova dom max 2v...), och jag påpeka att det var närmare 6 veckor sedan som dom nu säger att det ska ta, men kunde inte ge svar alls på när var och hur det låg till. Så får väl avvakta å se.

6. popking

popking Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Säga upp dina abonnemang hos tele2, detta är bästa sätt att straffa deras bluff företag.
    mobilen finns överallt på butikarna t o m tele2 butiker och har haft i stort sätt hela tiden .
    jag rekommenderar NetonNet, dela upp köpet på 12 mån 0% ränta 445:- /mån = 5340:-

7. Jimmz

Jimmz Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Oj nu har dom ändrat till: OBS UPP TILL 10 DAGARS LEVERANSTID.
    Kul, För dom iaf. För jag har då inte fått nån bekräftelse på att dom skickat min än och som sagt, beställde 20 Juni.

Och som vanlig är kontakten mellan Tele2 och deras leverantör ypperlig!

"Jag kan tyvärr ej se statusen för din mobil jag dig vänligen ringa vår telefonleverantör på telefonnummer 031-734 32 00. De handhar alla ärenden gällande förfrågningar, ånger, returer och ändringar av beställningar gjorda på vår hemsida."

Last edited: 2 aug 2011
  8. saldoms

saldoms Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

@Jimmz
    Håller med dig, det känns extremt hånfullt att det satsar helhjärtat på att göra reklam/ sänka leveranstiden för framtida kunder innan de ordnat leveranserna till de som redan väntat i flera veckor. Fick för ett tag sedan ett mejl från CSN där de tipsade om "ett hett sommar erbjudande från tele2 med en grym surftelefon" ironiskt nog precis samma abonnemang som jag beställt, och väntat i ovishet i flera veckor på... Finns ingen mening att göra reklam för en produkt där kundkretsen redan är större än vad de klarar av...
    Beställde själv min SGS2 den 13juli och har 'redan' tröttnat på att vänta utan klara besked....
    Fick v.29 beskedet(/gissningen) att min sgs2 förhoppningsvis skulle skickas under nästa vecka. Efter vad jag hade läst här gissade jag på att det skulle ta en vecka länge än det de sa men snart har halva v.31 också gått och börjar tvivla på att jag får den denna vecka heller....

Även om jag också stört mig på tele2:s dåligt informerade och ofta smått otrevliga kundservice så bör de inte smutskastas för fel saker.
    Tele2 - Kundservice - Kontakta oss går det att läsa
    De har t.o.m andra öppettider än tele2:s kundservice angående abonnemang och det är därför förståeligt att de (ännu en gång) hänvisar er till rätt nummer och rätt avdelning.

9. nineteenfortyfive

nineteenfortyfive Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag gav upp som sagt och beställde från Katshing istället. Fick telefonen idag. Men en sak gjorde mig lite förbryllad. På paketet från Katshing står det nämligen Brightpoint?!? Sköter Brightpoint lagerhållning och leverans åt Katshing också tro?

10. saldoms

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hr r e-handlarna utan lager - Internetworld
    Bekräftar dina misstankar.
    Mycket underligt...
    Stötte även på sidan: Styrelse, Om Katshing - katshing.se som säger att Brightpoint är världens största distributör av mobiltelefoner.
    Förstår inte varför tele2 inte klarar av att ha SGS2;orna i lager när deras konkurrenter, som uppenbarligen har exakt samma leverantör, klarar det...

11. Paul

Paul Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Men fan, nu börjar jag få dåligt tålamod. Jag gjorde precis mitt veckovisa samtal till Brightpoint och nu var beskedet vecka 32-33 för min telefon. Nu är vi i vecka 31, och jag beställde den 7:e juli. Tjejen jag pratade med förra veckan lät rätt säker på att jag skulle få telefonen denna vecka, men icke...

12. saldoms

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tele2 - Webbutiken - Privat - Samsung Galaxy S2 I9100
    Förstår inte varför tele2 går ut med en leveranstid på max 10dagar när de i dagsläget omöjligen kan ha levererat ens en enda telefon på mindre en 10 dagar... (såvida de inte levererar telefonerna i rätt ordning/till de som väntat längst. Och om nu Brightpoint säger v.33 till dig Paul så blir det mer en 10 dagar räknat från dagen de ändrade den maximala leveranstiden till 10dygn...

13. Jimmz

Jimmz Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Pratade nyss med brightpoint. Hon hävda att det max skulle ta 10 dagar från igår. Gäller det alla liggande ordrar frågade jag och fick ett tveksamt ja till svar.

Ostkärlek gillar detta.
  14. Waterflow

Waterflow Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Flip 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Flip 5
    Beställde i mitten på förra veckan och har fått lite olika besked:
    När jag beställde = upp till 6 veckors leveranstid
    När jag kollade Tele2.se i förrgår = upp till 4 veckors leveranstid
    När jag ringde Tele2s webbutik i förrgår = upp till 8-10 veckors leveranstid
    När jag kollade Tele2.se igår = upp till 10 dagar leveranstid
    När jag ringde Tele2 kundtjänst privat = upp till 10 dagar (han ringde dessutom till Brightpoint där killen där sa att Samsung lovat dem ett gäng telefoner som skulle täcka de flesta beställningarna.

Dock är det konstigt, som ni säger, att alla konkurrenterna har telefoner förutom just Tele2. De kanske inte betalar sina räkningar i tid?

15. spartacus

spartacus Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

som jag ser det är en smutsig affär pågår mellan tele2 och brightpoint, det gäller prissänkning på mobilmarknaden.
    därför vill tele2 samla så många beställningar som möjligt Innan köpet .

16. Phrost

Phrost Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

pratede precis med brightpoint han sa "igår fick vi besked att vi ska få tillräckligt många telefoner för att täcka alla beställningar och dessa kommer skickas ut inom 10 arbetsdagar"

så inom 2v ska alla som beställt till dags dato ha fått sin lur.

får väl se hur det blir med det.

17. Jimmz

Jimmz Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Din order är på väg

ca 6v tog det, inte illla.

18. afe

afe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Pratade just med dem där de sa att samsung har lovat att leverera telefoner till alla i deras "backlog" inom 10 dagar.

De sa att alla ordrar gjorda i juni är skickade och att jag som beställt 3e juli ligger bra till vilket gör att ordern kanske levereras nästa vecka.

19. Waterflow

Waterflow Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Flip 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Flip 5
    Hur vet du det? E-mail?

Fattar inte det där...det säger att "du kommer få ett mail när din order är på väg" men inte fan frågade säljaren på Tele2 om min mailadress när jag beställde (tänkte inte på att ge den till honom) Ringer jag Brightpoint kan de inte lägga till mailadressen på beställningen. Ringer jag Tele2 säger de att jag ska ringa Brightpoint.

:ehm:

20. Zitzo

Zitzo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

När jag skulle skaffa denna mobilen så beställde jag först på tele2´s hemsida. Då skulle det ta en vecka typ. Men jag orkade inte vänta så jag gick till phonehouse och fick en direkt i handen med samma sorts abbonemang från tele2. Direkt efter så ringde jag tele2 och berättade hur läget var och då sa dom att dom skulle fixa det för mobil mm hade inte gått iväg än. Detta var i mitten av Juni. För ett par dagar sen så kom det 2 brev med posten. Det ena innehöll en avi från posten, har paket att hämta ut från tele2. Det andra innehöll en faktura på 600 kr. För jävligt !!!!! Dom skulle ju fixa det. Ringde o gav dom en salva så det slutade med att jag ska skicka tillbaka mobilen o när dom fått den så tar dom bort fakturan. Nötter.