Vi som beställt ifrån Halebop!

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av NITRO, 10 maj 2011.

  1. NITRO

    NITRO Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tänkte kolla med alla er som beställt telefonen från Halebop vilket datum ni fått höra.
    Pratade själv med supporten och dom sa att dom får in dom den 12e vilket känns konstigt eftersom dom flesta andra har börjat fått in dom idag.

    Någon som hört något annat från dom?
     
  2. Jyyhan

    Jyyhan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Beställde igår 2011-05-09, men inte fått reda på något, förutom att min order är registrerad...
     
  3. NITRO

    NITRO Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Okej Jyyhan.

    Läste inte de senaste trådarna innan jag gjorde denna tråden.
    Verkar som att folk har hört att den ska skickas imorgon, ville dock bekräfta detta så jag startade en chat innan dom stängde.

    Då fick jag svaret att dom får den 12;e Maj och skickar ut den då, jag frågade också varför dom hade sagt annat till någon annan och svarade med att dom får in den den 12;e.
     
  4. Jyyhan

    Jyyhan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    nae, lite sugen på att veta när jag får min, därför jag skrev, om någon annan är så dum att slänga in en förbokning så här sent :P om man får det den första lassen... eller andra.. eller tredje :P skulle vara kul att veta hur många dom får och hur många pre-orders dom har, dock händer väl inte det
     
  5. Aash

    Aash Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Jag skrev detta i en annan tråd men det passar ju här också. Chattade med Halebop tidigare idag. Här är konversationen:


    Hej, jag beställde en Samsung Galaxy S2 den 27 april och undrar när den kommer skickas från er.

    Hej och välkommen till halebops chat. En handläggare har nu öppnat ditt ärende och skriver nu ett svar till dig - var god vänta ...

    Hej!
    Telefonerna kommer skickas ut nu på Fredag. Leveranstiden är ca 2-5 arbetsdagar.

    Okej då får man inte telefonen den här veckan alltså? Varför skickar ni inte på torsdag?

    Vi har dem senast Fredag är vi lovade, kanske de kommer in på Torsdag men de kommer ändå fram först veckan efter.

    Okej då vet jag, tackar för svaret!
     
  6. hogart

    hogart Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2011
    Inlägg:
    363
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Jag har också förbokat via halebop. Har inte fått någon mer info förrutom att just förbokningen är registrerad, men jag tänkte att jag svarar endå så du inte behöver känna att du är ensam att beställa därifrån :P
     
  7. Isty

    Isty Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Beställde även jag från halebop då de hade ett abonnemang som passa mig samt att man betalade 3680 för själva telefonen. Hoppas den skickas ASAP :neutral:
     
  8. Sper

    Sper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    594
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Halebop e piss dåliga på info. Dom kan lika gärna skicka idag de vet man inte. Men skicka de på tors så borde man få den fredag med posten. Var så med min iphone.
     
  9. niino

    niino Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag förbokade samma dag den kom upp på halebop, mitten på april ungefär.

    Dock chattade jag med dom igår och då sa dom början på nästa vecka.
    Hoppas dock på senast fredag!
     
  10. stejfan

    stejfan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2011
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    4
    Telefon:
    Sony Xperia Z3+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z3+
    Samma här :mad:
     
  11. Jyyhan

    Jyyhan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag

    Hej, det är så att jag beställde en Samsung Galaxy S 2 ifrån er i måndags(2011-05-09), och undrar lite när jag kan förvänta mig att få den? då det var en sen förhandsbokning..

    11:20:37 Halebop Support, Lina

    Hej och välkommen till halebops chat. En handläggare har nu öppnat ditt ärende och skriver nu ett svar till dig - var god vänta ...

    11:22:46 Halebop Support, Lina

    Enligt information så kommer telefonerna att börja levereras i slutet på denna vecka, preliminär leveranstid från utskick är enligt villkor 2-5 arbetsdagar.
    11:23:32 Jag

    Kommer den även till mig som var väldigt sent ute?

    11:24:07 Halebop Support, Lina

    Vi kan inte se var i kön beställningen befinner sig, alla beställningar skickas i turordning.



    Skulle det vara så att man lägger en beställning och man inte får den
    skickad vid den leverans som finns vid tiden för beställning så
    behåller man sin plats i kön och
    beställningen skickas sedan vid nästa leverans.



    Skickas den beställning man har lagt så kommer man att få en
    leveransbekräftelse med kollid via den e-post adress som angetts i
    beställningen.


    Den kommer runt kl. 16.00 samma

    * 11:25:10 Jag

    Ah ok, tack så mycket för svaren


    -------------------------------

    Var ju inget man visste sedan innan... äh, får väl hoppas på första leveransen :P
     
  12. nexer

    nexer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Någon som vet om Halebop kör med SMS-avi? För jag fick inte skriva in något mobilnummer när jag gjorde min order. Om man isf kan skriva till support och be dem lägga till ett mobilnr så man slipper vänta ett par dagar extra på pappersavin.
     
  13. permal

    permal Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Sist jag beställde från Halebop, var man tvungen att ha med sig pappersavin till utlämningsstället. Detta för att en del av avin skulle skrivas på som kontrakt. Detta gällde i och för sig för ett nytt abonnemang det är kanske annorlunda vid förlängning och dyl.

    Hoppas bara min S2 inte blir liggandes på posten över helgen och att jag inte får hämta ut den bara för att pappersavin inte kommit...så var det nämligen för mitt förra mobilköp :(
     
    nexer gillar detta.
  14. stejfan

    stejfan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2011
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    4
    Telefon:
    Sony Xperia Z3+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z3+
    Ingen som bombarderat Halebop med frågor om luren kommit in till deras lager idag? :)
     
  15. NITRO

    NITRO Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Här är det fortfarande tomt i mailen..

    Som någon över mig sa så verkar inte supporten veta ett piss så det skulle inte förvåna mig om dom har den i lager.
     
  16. Jyyhan

    Jyyhan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Dock är klockan inte 16 än :P så får vänta där, får man inget nu idag, på torsdag eller fredag så är det nog rätt kört..

    Nope stejfan, har inte frågat om dom skickar ut något alls, glömde detta när jag chatta med dom..
     
    Last edited: 11 maj 2011
  17. hogart

    hogart Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2011
    Inlägg:
    363
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Hej

    Det är tyvärr inte möjligt med sms-avi. Detta då avin även fungerar som det avtal som måste skrivas på för att aktivera abonnemanget.

    Ha en trevlig dag och välkommen åter!
    Hälsningar

    Emma

    Halebop Support
     
  18. NITRO

    NITRO Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Någon som fått någon ny information om leveransen?
     
  19. jozzwe

    jozzwe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har då mejlat Halebop och frågat lite om telefonen:
    "Vi får in telefonerna 12/5 därefter skickar vi ut telefonerna så fort vi kan. Det skickas en leveransbekräftelse när telefonen skickats från oss.
    Sedan frågade "Emma" vilket ordernummer jag hade för att ta reda på vilken plats jag hade i kön. Skrev tillbaka, men då svarade en "Linda" istället:
    VI kan inte svara på när du kommer att få din telefon."
    Men de sa ju inte att den säkert skulle komma nästa vecka, kanske finns det fortfarande hopp om denna veckan? :D :D
     
  20. IntenZe

    IntenZe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    När jag köpte min SGS i9000 av halebop förra sommaren så tecknade jag samtidigt ett halebop hallå abonnemang. Det trista var att telefonen kom typ 1-2 dagar efter så den låg på posten men jag var lik förbannat tvungen att vänta på den där jävla avin för att det var tvunget att skrivas under innan man fick telefonen!! Telefonen kom på posten en torsdag, avin kom inte fredag så jag var tvungen vänta hela helgen med telefonen liggandes på posten (funderade ett tag på att råna stället) och inte heller måndag kom avin utan på tisdag!! Det var en väldigt hemsk upplevelse som jag inte önskar någon annan.