Beställde min OP3 i måndags kväll med höga förhoppningar. Vid beställningen läste jag som många andra att telefonen var klar för leverans. Läste lite angående leveranstider och konstaterade att den borde komma i slutet på den här veckan eller början på nästa. I tisdags (den 2:a) kollade jag orderstatusen som var oförändrad, det stod alltså "pending shipment" och att telefonen hade en ETA på 3:e Sep (alltså 4 veckor från att den beställdes). Jag kontaktade kundtjänsten via chatt och fick till svar att "det tar 48 timmar för telefonen att lämna lagret", lättad väntade jag till nästa dag. På onsdagen så var fortfarande statusen oförändrad och jag kontaktade kundtjänsten igen, fick då till svar att "det kan ta upp till
tre dagar för telefonen att lämna lagret". Förhoppningen om att få telefonen den här veckan dog genast ut. Jag följde orderstatusen spänt under hela torsdagen men återigen ingen förändring och kontaktade kundtjänsten på torsdag kväll, fick då som svar att "telefonen kan redan ha skickats" och "du har den garanterat långt innan datumet som står på hemsidan". Anledningen till att jag inte ser någon skillnad på deras hemsida kunde bero på att höga belastningar osv.
Idag (fredag den 5:e) kollade jag hemsidan igen och orderstatusen var oförändrad och kontaktade kundtjänsten återigen, denna gång fick jag för första gången uppge ordernummer och då konstaterat att hemsidan visat rätt datum hela tiden, telefonen blev alltså 4 veckor försenad fast det vid beställningen stod att den skulle lämna deras lager på en gång.
Tror någon här att jag kan ha rätt till någon form av ersättning i form av ex. skal eller annat tillbehör?
Finns det någon annan där ute i samma skitiga sits som mig?
Vill hen möjligtvis starta en stödgrupp? #ilandsproblem
Click to expand...