Vi som beställt Samsung Galaxy Note 7 - Orderstatus samt Frakt.

Diskussion i 'Galaxy Note 7 - Allmänt' startad av itmicael, 30 jul 2016.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Note 7 har inte ens kommit upp på Tres sida än får ringa idag och se om någon vet något över huvud taget...

2. Griffin

Griffin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42
    Det är nog ingen som vet något, jag tror nog inte Samsung vet. Nästa vecka skulle telefoner bytas i USA. Vi får nog vänta en månad eller så...

3. Atilla

Atilla Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    143
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Info:
    Nova launcher
    Suget efter mobilen har försvunnit helt för mig och för varje dag som går lutar det åt att avbryta köpet..
    Det var väl nyhetens behag och var mer ett impulsköp tror jag. Den känns otroligt skön att hålla i men jag vet inte om jag kommer vänja mig vid storleken den här gången (haft Note3).

Om jag känner mig själv rätt så kommer jag testa pennan nån vecka, sen kommer den inte användas mer...

Hur är det för er? Är ni fortfarande lika sugna/otåliga som vid förbokningen?

4. Psicosis

Psicosis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 521
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Nej.. Jag tror jag låter min ligga tills Google presenterat sina grejer. Kan jag få tag i en av deras telefoner snabbare så blir det en sådan istället. Jag har ledsnat.

5. ravenshield

ravenshield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    223
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra
    Samma här tror jag. Tålamodet börjar tryta.. 500:- i presentkort ger jag inte mkt för.

6. Atilla

Atilla Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    143
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Info:
    Nova launcher
    Hade de kompenserat oss med Gear fit2 alt S2 klockan så skulle jag inte tvekat alls med att vänta några månader till! Men som ni nämner så är 500kr i presentkort inget att hurra över precis.

7. Atilla

Atilla Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    143
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Info:
    Nova launcher
    Fick precis mail från Elgiganten som ändrat leveransdatumet till 31/10. Sitter och betalar av nåt som jag inte har liksom...

8. FarmerJoe

FarmerJoe Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    584

MINA ENHETER

En kollega kom en en S7Edge igår, har koverterat hen från iPhone:)

Är nääääära att jag trampar iväg och köper en jag med, men försöker hålla mig fast vid min Note 4 tills 7 kommer.

Det värsta är ju att man inte vet exakt när 7 kommer.... Hade ju varit avsevärt mycket lättare att vänta/inte vänta om visste exakt.

9. Copa

Copa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    178
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Iphone 13 pro max 256 gb

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Iphone 13 pro max 256 gb
    Platta:
    Ipad
    Jag tror tyvärr att vi kommer få vänta ända in i november innan mobilen kommer.
    Tråkigt att vänta men vad gör man när det inte finns några intressanta alternativ

moparlinke gillar detta.
  10. Droid96

Droid96 Guest

Jag avbokade min Note 7 för att jag ledsnade på att vänta. Vill inte låna ut 8500 till Samsung i flera månader när de inte ens kan ge mig klara besked "när jag får tillbaka pengarna" (om ni förstår hur jag menar).

Jag tycker lite synd om Samsung. Å ena sidan har de misslyckats med kvalitetskontrollen. En ny batteritillverkare bör innebära rigorösa tester eftersom litium-jon-batterier är som de är. Men ett misstag kan hända den bästa och ingen kan säga att de inte gjort sitt bästa för att försöka rätta till detta.

De bör absolut erbjuda ytterligare kompensation till de som väljer att vänta. 500kr är fjantigt. Om Note 7 hade levererats på utsatt tid i Augusti är det inte orimligt att tro att de första prissänkningarna hade börjat i årsskiftet, dvs inte så långt från när nuvarande kunder får sina telefoner. En sån där klocka istället för 500kr i presentkort är HELT RIMLIGT enligt mig och skulle inte innebära nån jättestor merkostnad för Samsung (förutom eventuellt lite produktionsproblem...).

Note 7-båten har seglat för mig. Det återstår att se hur andrahandsvärdet påverkas av allt detta och jag personligen har tappat förtroendet och suget för produkten.

Hoppas att Google presenterar något grymt snart...

/ p

11. Klurre

Klurre Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    859

MINA ENHETER

Oj. Jag är fascinerad av att man kan impulsköpa något en telefon för 8600kr. Jag har noga jämfört olika telefoner och en Note 7 är min snart! Jag väntar gärna till november.

djjokke, Dizzy, Erik G och 1 annan gillar detta.
  12. Psicosis

Psicosis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 521
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Har man pengar undanstoppade till en mobil utan att veta vilken man vill ha så går det. November är min absoluta smärtgräns. Flyttar de leveransdatum en gång till är det nok för mig om de inte kompenserar ytterligare...

13. Hanhenhon

Hanhenhon Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Om telefonen kommer senare än 1/11 som det står i mitt mejl från EG, och jag vill häva köpet. Vet någon om Telia som jag betalar av till kommer ersätta eller har någon av er koll på hur det funkar?

14. ravenshield

ravenshield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    223
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra
    Vet någon vad Elgiganten säger om att kunder ska börja betala för Note 7 när man inte ens har fått den och inte heller kommer få den på två månader? Känns jävligt sjukt. Men måste in och prata med dom.

15. Klurre

Klurre Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    859

MINA ENHETER

Ja jo. Alla är vi olika.

16. Dizzy

Dizzy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    S2, Note 2, S7 edge

MINA ENHETER

Telefon:
    S2, Note 2, S7 edge
    Info:
    Twrp & root rocks
    Mjo, killen jag pratade med sa att nån typ av kompensation föreligger ... och troligtvis i storleksordningen 500:- (som alla andra då mao) men det beror också på hur försenad telefonen blir.
    Mer försening = mer komensation ... o den där 500ingen var för om den skulle komma i slutet av september .... nu är det senaste mitten av oktober ...så vi får se hur det blir

Sen verkar det som Telia har lyckats göra en sak rätt utan att man ska behöva bråka om det.
    Iom att vi inte fått telefonen, så har abonnemanget inte bundits och man är därmed fri att avbryta beställningen utan problem.
    Nu pyntade jag telefonen med bindnings rabatt direkt så jag ser inte om det skulle dras extra (dvs om det påbörjas med avbetalningen för de som valt det alternativet). Skulle dock tro att det inte börjat dras nått extra iom att Telia ser ut att vänta med hela abonnemangs biten tills man har telefonen i handen.
    Alltid nått iaf :)

lanexat gillar detta.
  17. patts

patts Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    678
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra 512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra 512GB
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Nexus 9
    ROM:
    Stock
    Övrigt:
    Google TV Streamer 4k
    Nvidia Shield TV Pro (2015)
    Så trist att release dagen bara blir framflyttad hela tiden. Förstår att det är ett jäkla maskineri att prångla ut nya lurar för de marknader som redan fått den samtidigt som man ska ha en europeisk lansering. Detta kändes som den intressantaste luren i år (hittills). Avbokade min för ett tag sedan då EG sa 27:e okt.... Hade hoppats på en tidigare lansering så jag kollad in här i tråden och upptäckte att den nu blivit ännu mer försenad..

18. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Värsta av allt för mig är inte väntan men däremot att Note7 kommer att kännas gammal fortare.
    Jag var tveksam redan som det var med den hårdvara den har.
    Surt.

19. Droid96

Droid96 Guest

Ja, en Snapdragon 821 hade inte suttit fel...

20. alna6431

alna6431 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Ringde till Tele2, hade fått första avbetalningen av telefonen samt uppläggningsavgiften på denna månadsfaktura (250+357). Sa till dem att jag är inte ens säker på om jag kommer behålla min beställning, Elgiganten ändrar datum hela tiden och nu fick jag 31okt. Jag kan ju inte betala för något som jag inte fåt och Gud vet när jag får den.

Han flyttade fram kostnaderna till November månad

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.