Diskussion: Vi som fortfarande har sgs1 men funderar på att köpa sgs4

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av hackeron, 17 mar 2013.

  1. hackeron

    hackeron Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    672
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Hej tänkte bara vi kunde ha lite diskussion för oss som fortfarande har vår älskade sgs1 :D

    Ja har haft min i ca 2.5 år tror ja... Så imponerad att den fortfarande funkar perfekt, men visst börjar den kännas lite gammal och börjar även bli lite sliten på vissa ställen. Har trots allt tappat den i asfalt osv.

    Vad tycker ni, kommer ni köpa sgs4? Eller är ni fortfarande nöjda med 1an ? :)

    För mig är 4an lockande, gillar att den är såpass tunn, tycker även den ser bättre ut än sgs3, kanske värt att vänta på lite recensioner för att se batteritid.. LTE är ju också en sak som lockar.

    Hur tänker ni ?
     
    Last edited: 17 mar 2013
  2. DavidW

    DavidW Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Vänta på fler recensioner och anylyserera vad du gör mest med din S1. Jag är en fotonöd. Jag hade min S1 kvar tills Note II:an kom. Jag tyckte ärligt talat inte att S1+, SII, SII+ eller SIII erbjöd mycket mer än jag redan hade. Jag var lite intresserad av Note I med tyckte att den var för fyrkantig och ful!
    Jag är hur nöjd som helst med Note II:an och min sambo är överlycklig med min SI. Den är nu rootad med darkyrom och har aldrig varit snabbare.
    Hur som helst börja spara nu och vänta till den 64GB variant lanseras.
    Mitt interntminne tog slut efter 10 dagar. Jag hade ingen tålamod och köpt 16Gb varianten. Efter att ha installerad alla nödvändiga appar och foto och kamera appar testade jag några stora spel (GTA, Shadow Gun) och laddade ned några Spotify playlists. Då tog det stop! Man kan nämligen inte spara till SD eller flytta appar till SD utan att roota och modda.
     
    Last edited: 17 mar 2013
  3. SnowStorm

    SnowStorm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2010
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Min segar ihop och hänger sig ibland så jag får ta ut batteriet och startar om sig ibland...
    Vet inte om det är hårdvaran eller mjukvaran som är problemet?? Annars så funkar den bra.
    Visst är man sugen på en SGS4 men tycker inte det är värt att byta ut 1an än. :)
     
    Last edited: 17 mar 2013
  4. Kate

    Kate Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    3 191
    Mottagna gillanden:
    1 041

    MINA ENHETER

    Jag bytte till en Lumia 920 innan jul. Skaffade min SGS i juni 2010.

    Ångrar inte att jag lämnade android faktiskt.
     
  5. lasslax

    lasslax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

  6. Materi

    Materi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har haft min S1'a sedan release. Har numera en Lumia820 genom jobbet men saknar en vettig twitterklient, läs tweetcaster. En vettig podcast app, läs Beyond Pod. Och mitt älskade Sportstats.

    Det blir nog en S4'a frågan är bara om man klarar sig med 16GB?

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  7. hackeron

    hackeron Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    672
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Oroväckande tråd. Hoppas dessa problem inte finns i s4. Skulle aldrig köpa en HTC One dock. Gillar Samsungs lätta vikt och att den är så tunn. + amoled hd + nya features.

    Skickat från min GT-I9000 via Tapatalk 2
     
    Last edited: 19 mar 2013
  8. leobjorkman

    leobjorkman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2012
    Inlägg:
    234
    Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Du kan väl alltid spara Spotify på SD kortet utan root? Tror det finns en tråd här på forumet om det.