Vi som har bokat DHD hos Telia

Diskussion i 'Desire HD' startad av Makkish, 24 nov 2010.

1. chili64

chili64 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Någon som vet nåt mer? Känns sjukt drygt attt vänta till 12 januari som det står nu.

2. rytterstedt

rytterstedt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Info:
    Nova Launcher
    Lite väl tråkigt att det blev ändrat datum igen då jag har gått och funderat på att binda mig till Telia i två år med deras Max 25-abb och samtidigt fixa en DHD så jag slog till i söndags efter att ha sett denna tråden på lördag natt då jag kom hem från krogen. Hade dubbel- och trippelkollat på Telias hemsida innan och när jag ringde och frågade så bekräftade säljaren att det fanns telefoner inne och att det inte var mer än några få i kö före mig och att jag med "all säkerhet" skulle få min DHD innan julen.
    Så jag la min beställning och försäljaren sa att jag skulle ringa till kundtjänst imorn och be att få prata med "lagerplock" om min beställning då jag för tillfället är utan mobil och ville ha den så snabbt som möjligt.
    Ringde idag på morgonen till kundtjänst, fick veta att leveransdatumet är satt till 13/1 och att det inte finns något som heter "lagerplock"... Hade det inte vart för att Telias student-abbonemang är det billigaste alternativet och så hade jag hävt köpet och bytt till någon annan teleoperatör.

3. chili64

chili64 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Precis samma situation som för mig då. Riktigt bra abonnemang, surt att väntetiden är galet jävla lång bara...

4. Etanol

Etanol Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gyllene SMSet

Yes!, idag fick jag det underbara smset från Posten där det står att mitt paket ligger hos ombudet. Det var som jag trodde, de aktiverar abonnemanget samma dag som de skickar telefonen. Får dock inte öppna paketet än, det gör man på julafton :innocent:

Hoppas ni får era snart också, god jul!

5. Toydroid

Toydroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

chili64, Rytterstedt.

Ni behöver inte oroa er, kan inte klandra kundtjänst heller, det är inte dom som har hand om beställningar/leveranser. Sen kan jag nästan garantera att ni får era telefoner innan det datumet som står på sidan är. Det är nämligen så som jag har skrivit flera gånger tidigare, att dom får in telefoner då och då, och då står det på hemsida (I Lager) när dom egentligen går ut till dom som har beställt direkt. Och därför läggs det ett datum långt fram i tiden. dom kan inte garantera när dom får hem telefonerna. Eftersom inte ens Leverantören vet när dom får in dom.

Jag beställde den, 24e november och fick telefonen den 10e december, då stog det ändå på sidan, att den skulle komma in den 29e december. Så jag fick min ca 20 dar tidigare än beräknat datum. Min erfarenhet och vad det verkar som för andra också är att det datumet som står där, är troligen ett dom har fått från leverantören eller nått som är taget ur luften utan någon som helst sanningshalt i sig :)

6. xakt

xakt Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag beställde min 8e dec, slängde iväg en påminnelse att dom "lovat" att jag skulle få den innan jul då kommer svaret "beställningen har nu hanterats och skickats från vårat lager" fick kollinr osv. Frågan är ju bara om posten kommer klara av att transportera den innan jul igår kväll låg han då i jönköping, vill ha han nuuuuuuuuuuuuu! VILL VILL VILL! *abstinens* Hur får vi informationen om spotify prem osv?

7. DeWe

DeWe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ringde telia nyss, uppgav personnumret osv. Och då gav han mig en överraskning! Han sa "Du kommer få ett sms sen idag där du kan hämta ut ditt paket :)". Jag bara JAAA haha. Men ring till telia och hör!

8. Toydroid

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Du får ett SMS har jag för mig till ditt telefonnummer. med en länk till telias spotify sida där du kan registrera ett nytt spotifykonto eller välja ditt befintliga.

9. rytterstedt

Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Info:
    Nova Launcher
    xakt, DeWe: Roligt att höra, gratulerar till era lurar. Ringde dem igen och frågade om min mobil men de jag har pratat med säger att de inte kan säga något annat än att den tolfte januari är det helt säkert att jag får min mobil. Tycker dock att det är lite konstigt att två st, oberoende av varandra, säger att jag är först i kön för att få min mobil när den fanns i deras lager men tydligen är det folk som får den före mig ändå. :P

DeWe: När beställde du din mobil?

Toydroid: klandrar inte Telias support på något sätt men tycker det är lite dumt av dem att säga att jag skall få den innan julafton och att jag är först i kön och ingen annan är före mig osv osv. Kan man inte hålla det man lovar så skall man bara vara tyst.

10. Toydroid

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Vänta nu lite. Beställde du i söndags den, 19e december?
    Då kan jag nog tyvär säga, att dina chanser att få en mobil den här veckan är väldigt, väldigt små, man får iallafall räkna med minst 7 dagar.

"Vi bjuder på leveranskostnaden när du beställer här på telia.se (värde upp till 97 kr). Om varornas ordervärde understiger 125 kr tillkommer en administrations-
    avgift på 50 kr. Du får din leverans ca 8 arbetsdagar efter att vi mottagit ditt avtal."

taget från telia's hemsida, du får nog räkna med tidigast nästa vecka, men jag skulle nog säga tidigt i januari efter alla helg dagar har varit.

11. chili64

chili64 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Vafan, jag beställde den 7e dec och har inte fått ett enda klartecken!
    Vad kör de med för ordning?

12. rytterstedt

Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Info:
    Nova Launcher
    Japp beställde den i söndags den 19de december och enligt säljaren så skulle jag få min mobil nu imorn eftersom det gick snabbare att köra ett "telefonavtal" än att hon skulle skicka avtalet till mig, jag skulle skriva på avtalet och skicka tillbaka det till dem osv osv.

Min frustration ligger i att säljaren lovade mig en telefon innan julafton, sa att jag låg "bra till i kön" och att det inte skulle finnas något som skulle ställa till med att jag inte fick min telefon innan julafton osv. Hon som jag pratade med igår som berättade att det nya leveransdatumet var satt till 13/1 sa att jag nu var först i kön och att jag med all säkerhet skulle få min mobil då.

Grejen är att jag inte har någon mobil alls nu, min vanliga mobil (SE Satio) har jag inte haft sen i slutet av oktober för den har vart reparerad tre ggr sen fick jag pengarna tillbaka och min back-up mobil "dog" igår då jag inte längre kan ladda den för att den glappar. Så jag är ingen sån snorunge som bara går och tjurar för att jag inte har en ny tuff mobil när alla andra har en utan jag måste verkligen ha en mobil för mina studier, för mitt arbete och för hela den sociala biten också. Något som jag även förklarade för säljaren och sa var en av de avgörande sakerna till att jag valde att köpa en DHD av Telia, nämligen att hon garanterade att jag kunde få en mobil innan julafton.

13. xakt

xakt Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag fick inte heller någonting förrens jag kontaktade kundtjänst. Och förresten, av erfarenhet bör ni kontakta dom flera gånger om ni inte får det svar ni ville ha, svaret kan ändras beroende på vem man pratar med "tyvärr".. :)

Ska traska ner och kika med kollinr om jag kan ha fått min lur, eller om den verkligen sitter fast i sveriges bermudatriangel :D

14. DeWe

DeWe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag beställde min förra lördagen (11e dec 2010).
    Tyvärr fick jag inget sms idag.. Men den ligger sorterad här där jag bor nu ser jag! Så får jag inte den imorgon så kommer jag bli ledsen :( haha

15. chili64

chili64 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Fick min idag!
    Dock uppfattar jag den lite seg till en början. Hoppas ätt det bara är i början.

16. lolbazor

lolbazor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER