Vi som har bokat DHD hos Telia

Diskussion i 'Desire HD' startad av Makkish, 24 nov 2010.

1. Makkish

Makkish Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    140
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 10T 5G Emerald Green

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    ROM:
    Orignal
    ROM:
    Original
    Så du köper den utan abonnemang då på Komplett:P

2. Makkish

Mottagna gillanden:
    140
    Operatör:
    Telia
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    ROM:
    Orignal
    ROM:
    Original
    Nu har Telia flyttat fram datumet igen till den 10:e december det ser ju onekligen ut som att det inte kommer att bli nån telefon ifrån piss Telia fan vad dom suger hårt.

3. Kenshiin

Kenshiin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Pratade nyss med varusupport hos Telia och hon bekräftade att det är OBEKRÄFTAD leveranstid från HTC's sida, med andra ord Telia har ingen aning när de själva får in telefonen. Tycker det är märkligt att när jag beställde den första december sa hon i support att den fanns i lager, och de visar den 10de på hemsidan, men det är ju obekräftat.

Detta är fult från Telias sida enligt mig.

Som tur var hade de inte hunnit fått mitt skriftliga avtal på abonemang och telefon från posten så jag kunde avbryta hela ordern.

Kommer satsa på komplett nu eftersom de verkar få stora batchar med telefonen och de är mer att lita på.

Inte i lager. 363 st. 7.dec.2010 (Bekräftad) bekräftat att de får in imorrn, låter toppen.

4. Toydroid

Toydroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Japp pratade med varusupport idag, samma gamla one liners som vanligt,
    -"Vi vet inte när den kommer",
    -"Ok men varför stog den, i lager i en veckas tid då, om ni inte hade några telefoner,
    -"tyvär vet vi inte varför det var så, men det är korrigerat nu"
    -"Ah ok, men kommer man få någon slags kompensation, eftersom ni garanterar att man skall få varan innan julafton, om man beställer senast den 17deceber, och nu säger ni att den kanske inte ens kommer in i år.?
    -"Vi kan tyvär inte svara på det nu, vi får ta det i varje fall, när din order är skickad och mottagen.

Vilka härliga svar man får, ingen som kan svara på nånting,
    Det blir att ringa, HTC, Brightpoint, och 2020 mobile imorn och se hur det ser ut med leveranser från dom =/

5. thefreedomfighter

thefreedomfighter Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag beställde en Htc Desire HD den 25/11 från Telia.. Så kom jag in på den här tråden när jag slösurfade lite och kollade vad som fanns att läsa om dhdn..
    Då såg jag Parthenicos inlägg, som hade skrivit att Komplett hade den i lager, då gick jag självfallet in där och kollade, 1000st+ i lager stod det.. Så det var bara att gå in på Felias hemsida och avbeställa därifrån.. Gjorde det i går natt och den skickades i dag, kommer förmodligen i morgon.. Kan knappt berga mig :D me so happy :D

Tycker flera ska vända ryggen åt Telia, tycker det är fult av dom att skriva att dom har den i lager, när dom i själva verket inte ens vet när dom ska få in den.

6. Toydroid

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

jo jag hade kunnat göra det, men nu är problemet att jag har dåligt med inkomst, så pengarna för att köpa en dhd kontant finns inte.
    Då lämnas ju bara abonamangs alternativet kvar. Utav alla operatörer tycker jag att telia är den i särklass bästa, även fast dom har lite högre pris, men det får man tillbaka i kundservice.
    Det är min åsikt ifall, sen att dom har lite problem med htc's mobiler, är ju inte deras fel, det är ju leverantörenas och htc's fel. Visst att det är dåligt att dom visade Grön status, men shit happens.

Men själv klart är jag väl inte helt nöjd, med hur dom har skött det här =/
    kunde skötts snyggare från deras sida.

7. Makkish

Mottagna gillanden:
    140
    Operatör:
    Telia
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    ROM:
    Orignal
    ROM:
    Original
    Jag har heller inte råd att köpa den kontant:( så det blev att boka den hos The Phone House igår i hopp om att jag ska få den senast på måndag nästa vecka:P samma erbjudande som på Telias hemsida enda skillnaden att man får betala en gångs avgift på 799kr istället i för 0kr som då man får slippa undan med på Telia:( men spotify ingår i 12 månader plus att just nu visar den i lager på deras hemsida dom fick in telefoner igår natt sa dom på kundtjänst när jag pratade med dom igår ska ringa idag vid 09:00 och kolla min order idag så jag kanske kan få nån vetskap om min telefon:cool:

8. Makkish

Mottagna gillanden:
    140
    Operatör:
    Telia
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    ROM:
    Orignal
    ROM:
    Original
    Glömde att säga att jag avbokade min DHD ifrån Telia igår eftersom troligtvis så får man inte sin DHD ifrån dom det här året:P

9. Makkish

Mottagna gillanden:
    140
    Operatör:
    Telia
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    ROM:
    Orignal
    ROM:
    Original
    LOL:) kolla på Telias hemsida nu är beräknat leveransdatum den 29:december för DHD jag visste det tur att man har avbokat:P

10. Toydroid

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

F*N också, jäkla skit. aja nu blir det garanterat, ett jäkla liv när jag ringer telia senare idag :mad:
    Men jag vet ju redan vilka svar jag kommer få, så det blir väl ändå att ringa importörerna...

11. Judge

Judge Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Telia dom grisarna lyckades sno mitt mobilnummer trots att porteringen stoppades. Nu är det bara att skaffa ett nytt nummer. Att få ut det gamla verkar vara ett litet helvete.

12. Makkish

Mottagna gillanden:
    140
    Operatör:
    Telia
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    ROM:
    Orignal
    ROM:
    Original
    LOL hade samma problem med Telenor dom idioterna vägrade portera över mitt förra nummer så jag fick skaffa ett nytt på Telia fick i all fall ett bättre nummer plus att jag slipper idioterna på Telenor:P

13. Toydroid

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Det ska inte vara några problem att få tillbaka ditt gamla nummer, kontakta din nya operatör och be dom portera numret, telia kommer nog inte ha några större problem att gå med på det, eventuellt gå in till telia och låta dom portera över det till den nya operatören, som sagt det ska inte vara några problem men dom kan krångla ändå.

14. kentgoran

kentgoran Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6
    Jag vet iaf när jag flyttade mitt nummer från telenor (och även en kompis) så tog det lite drygt 1 1/2 månad och otaliga timmar i prat med gudstjänst för att telenor olagligen hade spärrat portering. Det är personen som äger numret, inte operatören :) om det blir krångel så är det bara att hävda det :P

Sent from my Desire HD using Tapatalk

15. Makkish

Mottagna gillanden:
    140
    Operatör:
    Telia
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    ROM:
    Orignal
    ROM:
    Original
    Jag gav bara upp för jag ville slippa dom idioterna på Telenor:mad: hoppas bara på att det går lite smidigare när gumman avslutar sitt abonnemang i slutet på Februari 2011 hon ska över till Telia med sist men inte minst så kommer dotterns abonnemang p.g.a bindningstiden :P

16. chili64

chili64 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nu är jag så jävla förbannad att jag håller på att koka över totalt!!
    Beställer först DHD hos CDON den 4/10 och de vill att jag ska betala abonnemanget för en mobil jag inte ens har fått!
    I mitten av november säger jag upp skiten i och med att jag får min första faktura som jag vägrar betala innan jag fått luren.

Har letat i varenda jävla markbutik i hela västsverige sen dess, tills jag upptäcker att telia hade statusen "i lager" och att man fick ett års spotify premium på köpet!
    Kollar först med kundtjänst så att de har mobilen och de visade sig att de hade den.
    Beställde den, och nästa dag ändrar dom statusen till "inte i lager". Ringer kundtjänst och frågar om jag skulle få den skickad, men då säger dom att den precis tog slut, sen läser jag den här tråden och ser att den inte har funnits på flera veckor!!! De har alltså ljugit mig rakt upp i ansiktet.
    Det hela blir inte bättre av att idioterna på cdon skickar den jävla luren som jag avbeställt för en månad sedan och som jag inte får hämta ut i och med det.

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt det hela men hur fan kan både de på telia och CDON vara ett utav de största företagen i Sverige när det gäller elektronik och telefoni samtidigt som de är helt jävla inkompetenta?

Jag måste få någon slags kompensation av telia för deras fula jävla sätt att ragga kunder eller?!

Edit: Bjuder på alla felstavningar, grammatiska fel och felformuleringar i och med att jag just nu överväger att självmordsbomba telia.

Last edited: 8 dec 2010
  17. Makkish

Mottagna gillanden:
    140
    Operatör:
    Telia
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    ROM:
    Orignal
    ROM:
    Original
    Jo man tycker ju det men samtidigt så har jag inte hört att nån har fått kompensation av Telia eller nån annan för missledande i lager status, dom pissar på oss kunder:mad: jag kan bara ge dig ett råd jag avbokade på Telia igår och beställde en DHD ifrån The Phone House och visst dom fuckade uppo_O min beställning men rättade snabbt till den och nu sitter jag o bara väntar på att godssökningen går i gång snart för den är färdigpackad o klar för avfärd:cool: senast jag kollade på mina sidor på The Phone House, så jag hoppas verkligen att det löser sig för dig kanske genom The Phone House:)

18. chili64

chili64 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Pallar inte heller att avboka ifall att de skulle få in den tidigare än jag trodde för att sedan se mig själv vara jävligt efterklok ännu en gång:mad:

19. Etanol

Etanol Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Beställde DHD av telia den 2/12, då det stod att leverans kunde ske den 10. Allt verkade bra tills idag då fick jag ett mail där de inte kunde garantera leverans innan julafton. Nu vet man ju inte vad man ska göra, pung!

20. Judge

Judge Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jo jag har bett Telenor portera över det igen. När jag talade med Telia idag så var tonen från deras sida minst sagt kyligt trots att jag försökte vara så trevlig som möjligt. Ordagrant så sa man "det är inte vårt problem". Men det löser nog sig.