Diskussion: Vi som har tappat våra S3:or

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Stekflott, 8 jun 2012.

  1. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Jahaja.. då har min S3'a gjort sin första (säger första, fördet blir säkert fler) flygtur.

    Hände igår morse på väg till jobbet när den på något skumt sätt lämnade mina shorts (Jepp, i Barcelona är det fortfarande 20 gradervarmt vid 8-tiden på morgonen).

    Jag hörde ett ljudligt "tjoff" samtidigt som folk började ropa efter mig. Vände om, plockade upp telefonen och trodde det värsta.

    Men - mitt Zenus "plånboks-skal" räddade mig. Inte en skråma varken på telefon eller skal. Vad som hade hänt utan detta skall vågar jag inte ens tänka på...
     
  2. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 329
    Mottagna gillanden:
    1 632
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    EXAKT samma sak hände mig. Köpte telefonen. Satte mig i bilen och skulle plocka upp min nya älskling. Visst, det gick ju fint tills jag tappade telefonen mellan sätet och mittkonsollen. Två repor på baksidan. Då hade jag väl haft mobilen i några minuter. ;-)

    Annars så har den åkt i golvet ett par gånger. Trä och plastgolv som tur är så inga skador. Glider lätt ur fickan och sen har jag en tendens till att lägga den på magen när jag ligger i soffan och då glider den gärna ner i golvet. Jag har slutat med det nu. ;-) Det gick bättre med S2an som hade lite mer mönstrad baksida. S2an har jag tappat massor med gånger och den har två rätt djupa repor i skärmen som man kan känna i nageln. Den är också skadad på själva plastramen i ena hörnet men skärmen höll under året som jag hade den. Jag är rätt noga med att lägga mina mobiler i fickor som är tomma men ibland hamnar den med nycklarna... och det är inte bra. Lyckas alltid få till någon repa men nu kör jag med skärmskydd.
     
  3. ErsdaHL

    ErsdaHL Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    563
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Full i lördags tjejen hade telefonen men jag stötte till henne så att hon tappade den i asfalten och hade inte mitt mjuka skal utan detta jävla krusell, fick en stöt på vänstra nedre hörnet så det blev ett märke i ramen och något konstigt med glaset i det hörnet :(

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  4. percoolio

    percoolio Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2011
    Inlägg:
    525
    Mottagna gillanden:
    128
    Telefon:
    OnePlus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6T
    Använde GPS:en i bilen, men sista biten hittade jag utan den så la telefonen i knät, vilket va lika dumt som det låter. När jag väl skulle kliva ur hade jag glömt bort att den låg där, så den åkte i backen när jag klev ur bilen. Klarade mig dock med fyra fula märken i ramen, inte en skråma på skärmen trots att den låg med skärmen neråt och jag inte använder skärmskydd. Det tycker jag är godkänt!

    Brydde mig inte så värst mycket för tillfället för hade precis vart och köpt ny bil :D


    Skickat från min SGSIII via Tapatalk 2
     
  5. ErsdaHL

    ErsdaHL Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    563
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    vad kostar det att byta listen runt själv ? visst blir det galset också då ? fått jävla skit stöt på den blåa listen runtom och då stöttes glaset till så det ser inte så fint ut, knappt synligt men så jävla förbannad var extremt pedant skött .
     
  6. Daniilo

    Daniilo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2009
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    500kr om du lämnar in, annars vet jag inte. Men tror faktiskt inte det blir mycket billigare om du gör det själv, blir dock mycket krångligare och större risk att något fuckar.
     
  7. ErsdaHL

    ErsdaHL Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    563
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Byter Samsung ut listen runt om displayen också? Trodde bara det ingick glas och digitizer

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  8. reiman

    reiman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    528
    Mottagna gillanden:
    164
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro
    den hala tvålen, aka s3, gled ur jeansfickan när lilltjejen hoppade upp i knät på mig sittandes på en stol. pang i parketten. inget skydd, ingen skråma. tack för det. det var premiär för min 2v gamla telefon. kanske borde skaffa skydd, bytte till s3 pga spräckt skärm på min gamla arc.
     
  9. Norden

    Norden Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej! Joinar klubben och forumet samtidigt. Hann ha min s3a i fyra dagar innan jag spräckte glaset. Någon som vet hur det där med att fixa den för 500 kr inom ett år fungerar (bor i Göteborg)? Jag har nu fixat skal och planerar att inte tappa den igen, men nytt helt glas vore fint. Träffade högra hörnet och fick lite sprickor däromkring.
     
  10. jolken

    jolken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag tappade min för nån dag sen och kan verkligen inte leva med att det är en spricka i hörnet. Såg att Samsung har öppnat ett servicecenter i Sthlm, där de skulle ta 500 kr för att byta skärmen, men tyvärr så bor man 50 mil därifrån. Men det skulle gå att skicka dit den, men efter att ha pratat med kundcenter så kanske det blir en summa på kanske 100-1500 kr i slutändan? Ingen som bor i närheten av umeå som vet nån som kan byta displayen? annars besökte jag nån som skulle ta 2000 kr....
     
  11. XperiaS

    XperiaS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    tappa min på jobbet idag,,, spricka rakt över glaset från sida till sida...
    fyfan va mjukt material det silvriga är då tappa den från ca 40 cm

    nån som vet vad det kostar att fixa displayen?
     
  12. Etzolin

    Etzolin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2010
    Inlägg:
    463
    Mottagna gillanden:
    117
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Platta:
    Apple iPad Pro
    Så otroligt hal telefon. Skaffade ett Casemate barely there skal, känns lite tryggare när man faktiskt kan greppa.
     
  13. maffilito

    maffilito Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    För de som vill lämna in sin mobil på lagningen har jag ett grymt tips! Kom över en ny sida som jämför mobilreparationer så man slipper pröjsa överpris. Ganska soft, här är den:

    http://www.comparerepair.se
     
  14. wMathy

    wMathy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    407
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Tappade min när jag var ute med hunden nyss. Bitar av ramen har gått sönder och övre sidan av mobilen har glaset gått sönder på. :/
     
  15. sannispannisen

    sannispannisen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    635
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag lever med min spricka, tänker inte på det längre :P har lyckats förtränga det.
     
  16. Sorkstryparen

    Sorkstryparen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2012
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Måste dela med mig en historia om hur hållbar S3:an är.
    Har en tjejkompis som åkte balder på liseberg och glömde stänga sin ficka på jackan och när man åker som snabbast upp sen ner upp sen ner flög mobilen ur fickan och landa i asfalten x antal meter ner och den hade en BRA fart. När hon fick tbx mobilen var skärmen sprucken (obviously). Men that was it! Allt funka perfekt, hon hade original skyddet från samsung, den med en sådan flipplucka som hänger ihop med batteriluckan.

    Detta visar ju att mobilen tål en del....S3 ftw :D
     
    Last edited: 9 okt 2012
  17. Idomin

    Idomin Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Enligt Samsung Sveriges Facebooks sida:

    T o m söndag finns vi med Galaxy Note 10.1 i Farsta Centrum, Backaplan och Entré. Torsdag och fredag är vi även på Stockholms universitet med ett serviceteam som kostnadsfritt reparerar spruckna skärmar på Galaxy S II (vit, svart och röd) och Galaxy S III (blå och vit). Antalet är begränsat – först till kvarn!
     
  18. Crall

    Crall Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 107
    Mottagna gillanden:
    253
    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6
    Info:
    Kör helt default utan root.
    Telefon 2:
    COBS Smart1
    ROM:
    COBS Default Android 5.0.2
    Info:
    www.smart1.se www.cobs.se
    Ingen rep i gbg tyvärr.
     
  19. Wake

    Wake Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Tappade min S3a igår, inte så nöjd kille xD
    Kan man ta det på nån hemförsäkring eller är det bara att punga upp själv för en ny display, vet inte hur illa det är med digitizern men lyckades iaf komma åt kamera knappen igår så delar av den funkar.
    Och ja telefonen är rootad
    BSOD Android version?
    [​IMG]
     
  20. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    467
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Varför inte crasha skärmglaset å byta för 500kr?

    Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2