Övrigt: Vi som kommer att importera/frågor om import.

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av Hänglås, 30 okt 2012.

1. nmi

nmi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Brorsan bor i uk, han reser även till sverige minst en gång per månad.
    Jag lyckades dock inte få igenom ett köp igår:(

2. jabbeboy

jabbeboy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    209
    Telefon:
    Xiaomi 13T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 13T
    Läste en liten intressant grej på en random sida där en snubbe skrev en jämförelse mellan Gnexus och N4.

I texten stod det följande;

"Google has just launched the LG Nexus 4 weeks ago and will be available in the market starting next week"

Vet att man kan ta det med en nypa salt, men känns som att han menar
    lite att lite andra återförsäljare kanske får några shipments nästa vecka. Dock inte sverige såklart, det vet jag.

Om detta är något man ska tro på vet jag inte. VR bara tvungen att dela med mig detta.

http://aiezaa.blogspot.se/2012/11/comparison-galaxy-nexus-and-lg-nexus-4.html

3. Playstation

Playstation Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Spelar det någon roll var man bor? Alltså, när man gör själva köpet till en adress. Det mäste ju vara enklast om någon fixar det som har en.
    Min poäng är att det bör räcka med att någon där bara köper den och skickar den. Bör inte leda till några problem. Är så jag tänker göra i alla fall. Vad är det 8 resp. 16gb kostar via play store? Kommer man alltid kunna köpa den så eller är det limited time only?

Skickat från min U20i via Tapatalk 2

Last edited: 14 nov 2012
  4. Fysme

Fysme Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Är lite fundersam då det står "Pre-order" om jag går och kollar in min beställning i Play Store och i Wallet står det "Waiting". Är det samma för er andra som lyckades få igenom er order?

5. Fille84

Fille84 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    279

MINA ENHETER

Det han skriver är helt enkelt att försäljningen börjar nästa vecka när den egentligen började igår.
    Men antagligen pratar han om något land som inte har google play.

6. jabbeboy

jabbeboy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    209
    Telefon:
    Xiaomi 13T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 13T
    Ja precis detär det jag menar. Dock skrevn artikeln idag, och känns lite mysko.

7. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 307
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    När gjorde du beställningen?

Jag har följande status för Nexus 4: Shipping estimate: November 15, 2012. I wallet står:
    Nov 13 You placed an order with Google Inc. on Nov 13...
    Nov 13 Google Inc. received your order

En vän beställde en Tablet 10 16GB under morgonkvisten och där står det nu: Pre-ordered. Under Google Wallet står endast "You placed an order with Google Inc. on Nov 14."

Har du fått någon e-postbekräftelse?

8. mt17

mt17 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick igenom ett köp av Nexus 10, den ligger under pending i wallet och går jag in på ordern står det

"Your order has been sent to Google Inc..
    Google Inc. is responsible for charging and shipping your order. Have questions? Contact Google Inc..

Nov 13
    Google Inc. received your order.
    Nov 13
    You placed an order with Google Inc. on Nov 13. Google Wallet sent a copy of this receipt to ..."

Blir spännande att se om den kommer till min borderlinx-adress i dagarna :P

9. Fysme

Fysme Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag gjorde beställningen igår precis när den släppst. 17:46 för att vara exakt om jag går in och kollar på ordern. Kollar jag på ordern står det "Waiting" och beställningen skickats till Google. Kanske får ta kontakt med Google och försöka luska i vad som hänt med min beställning...

EDIT: Det står inte "Google Inc. received your order." för mig som för mt17 här över. Kanske något som blivit knas.

EDIT 2: Drog iväg ett mail och fick ett snabbt svar(automatiserat baserat på order-id får man förmoda) där dom beräknar att den skeppas den 15:e. Får hoppas det stämmer.

Last edited: 14 nov 2012
  10. beejizzle

beejizzle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Jag tycker ni höftar lite väl mycket med priset. Det bör inte kosta mer än 2500 eller 3000 med 8 eller 16. Sist bjöd Google på frakt vilket var typ 19 USD och sedan resterande frakt till sverige är inte särskilt mycket! Det Är ingen fakta men baserat på mina tidigare köp

11. anderssoon17

anderssoon17 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Som jag har förstått det så är det borderlinx som kostar :(

12. donnie

donnie Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Är det någon här som har använt borderlinx tidigare och vad är i så fall era erfarenheter? Kan man lita på de? Har paketet kommit snabbt?

13. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Ja de är att lita på, om paketet kommer fram "snabbt" eller ej har inget med Bordelinx att göra utan de som haterar paketet och vart man bor osv. Går förmodligen 1-2 dagar snabbare till Sthlm än inre norrland t ex.

donnie gillar detta.
  14. moody

moody Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Jag har fått lite prylar skickade (från england) med Borderlinx och jo de var rätt snabba. Från att de fick mitt paket av säljaren tills jag hade det i min hand tog det ca en vecka.

donnie gillar detta.
  15. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Nu är det ju inte priset som Google tar för telefonen som är det slutliga priset om man inte bor i USA eller UK. Använder du t.ex Borderlinx så lägger de på frakt och moms för att skicka in det i Sverige och då kan du räkna med att slutpriset blir runt 3500-4000kr för en 16GB.
    Jag har använt mig utav Borderlinx innan och har varit i kontakt med dem om just denna leveransen och det är så mycket slutpriset kommer ligga på.

Så 3000kr för en 16GB kan jag garantera att du inte får den för om du som sagt inte bor i det landet du beställt den från, tyvärr.

16. PatricF

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag har använt Borderlinx innan och dom är riktigt bra faktiskt. Paketet kommer upp snabbt på ditt konto så du kan betala snabbt, efter det tar det inte lång tid innan det är skickat. Jag beställde min Nexus One på en måndag från USA och fick den på Fredag förmiddag samma vecka.

Har beställt lite andra smågrejer med hjälp av Borderlinx också och då har dom varit lika snabba. Borderlinx är alltså att rekommendera!

17. donnie

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Låter bra. Tycker dock att de är lite dyra då det finns en kalkylator på deras sida...och om jag förstår det rätt så kostar det ca 1300SEK extra för att få hit något från UK som hade ett ursprungsvärde på 299$ (ca 2100SEK)

Aja, tack för svaren iaf...det är åtminstonde skönt att det finns alternativ! :)

18. PatricF

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

1000kr fick jag det till för en 8GB för $299, +50kr om du vill ha express shipping.
    Totalt 3000kr från USA. Det är dock bara cirka priser då priset kan variera när de väl får in det och kollar totala kostnaden.

Jag har testat Borderlinx cost calculator och fått olika de senaste dagarna tycker jag. Någon gång va det upp i 4000kr för en 16GB, nu ligger det på 3400-3500kr.

19. donnie

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Det hade känns bättre med en avgift på ca 6-700SEK...det är ungefär där min smärtgräns går.

20. flipmo

flipmo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Glöm inte momsen på 25%, som om jag inte minns fel även tillkommer på fraktkostnaden, utöver själva mobilens pris.