Övrigt: Vi som kommer att importera/frågor om import.

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av Hänglås, 30 okt 2012.

1. Emil99

Emil99 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Beställde min när det stod 1-2 veckor och kompisen fick den på 9 dagar, och nu är den här :)

(US play store)

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2

2. Fruktstund

Fruktstund Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Fick så äntligen min telefon igår. Totalkostnaden blev 3086kr (plus fraktkostnaden från min partner in crime Burbruee som jag beställde med, men den räknar vi inte med), så jag är rätt nöjd. :)

Tänkte mest säga att det är lite komiskt hur Google hanterat den här försäljningen, egentligen. Dels så var det ju alla problem med deras webbutik, men sedan det här med leveranserna... Min och Burbruees order lades sent den 27:e och skulle ha 2-3 veckors leveranstid, inom USA då så klart, och framme i Sverige var den mindre än två veckor efter beställning. Samtidigt sitter folk med "1-2 veckors leveranstid" och väntar än... Skönt jobbat av Google. :>

3. mashedbymachines

mashedbymachines Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

US ja. De har levererats till min kompis, ska hämta de hos honom när jag åker till USA i december.

Jävligt skumt alltså det här med pengarna, vad tror ni kommer hända? Vore sjukt värt om jag slapp betala helt och hållet ;D

4. jabbeboy

jabbeboy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    209
    Telefon:
    Xiaomi 13T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 13T
    Haha skön du är, "när jag åker till USA i december".
    Under jul menar du eller?

5. mashedbymachines

mashedbymachines Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Yes box :)

6. zaragon

zaragon Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Ursäkta min lathet, men jag har inte tid att läsa igenom 62 sidor för att se om någon lagt märke till samma sak som jag. Så om någon orkar får ni gärna sammanfatta för mig om ni har något svar på mina funderingar.

Hur som helst:

Jag (eller egentligen en kompis till mig i New York) beställde en Nexus 4 16 GB från Play Store i slutet av november (typ 28e). Det stod då att förväntad leveranstid skulle vara 4-5 veckor, så förmodligen skulle den inte levereras innan jul (han ska till Sverige över jul, så han hade kunnat ta med den, i så fall). Men vi chansade iaf, och skulle chansningen gå fel, får den skickas med post efter jul.

En kompis beställde, via en annan kompis i San Fransisco, en likadan telefon på samma sätt, den 12 december (då stod det att förväntad leveranstid skulle vara 10 veckor). Två dagar senare hade telefonen levererats till kompisen i San Fransisco (!).

Någon som har en aning om vad som hände här? Varför får min kompis telefonen på två dagar, när jag beställde min två veckor före?

7. silas

silas Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Google verkar ha misslyckats med att skicka ut telefonerna i turordning. Om man ska gissa så tror jag att man råkat leverera de sista beställningarna först.

I England så spekuleras det om att man ska ha haft ett litet lager som skulle ha gått till de som fick 3-5 dagar, men istället gick de till de sista som hade beställt.

Själv så försöker jag få tag på en från Tyskland, men Nexus 4 är totalt slutsålt i alla länder med party store.
    Har du inget att göra så kan du ju läsa igenom tråden på XDA med drygt 38000 inlägg ;)

zaragon gillar detta.
  8. vekint

vekint Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har jag min telefon blivit skickad från Google. Beställde från US store den 27:e, fick då 2-3 veckor som beräknad leveranstid, vilket ju verkar stämma bra. Min order blev behandlad den 28:e.
    Ska bli väldigt spännande att testa telefonen, även om det dröjer till efter nyår tills min vän kommer hem till Sverige med den...

9. tweakad

tweakad Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S23

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S23
    Då kanske det finns hopp om min som måste komma fram till min syster innan den 22a. Annars får jag den inte förrän nästa år. Håller tummarna så hårt det bara går.

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

10. grubblare

grubblare Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Min telefon är nu på väg från Google till en adress i USA... Får den nog inte förrens i slutet på nästa vecka då jag snart åker iväg och inte kommer vara hemma förrens i mellandagarna...

11. Funke

Funke Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Är det jag som är en idiot eller har google tagit bort möjligheten att beställa N4 från sin Brittiska play-store. För mig står det bara att produkten är slutsåld.

12. alexm

alexm Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    104

MINA ENHETER

Det stämmer, den är tyvärr slutsåld.

13. Funke

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Typiskt. Jag som fick psykbryt på min slöa lag-Phone 4 idag och bestämde mig för att beställa en Nexus.

14. BMarkusK

BMarkusK Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    99

MINA ENHETER

Kommer in i svenska butiker imorgon. Har du tur så kan du hitta en butik som inte har sålt slut sina redan.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

15. alexm

Mottagna gillanden:
    104

MINA ENHETER

De svenska butikerna har börjat få in i lager nu! Jag ska hämta min imorgon. Eller ja, detta är inget alternativ om man vill hålla nere priset som på Google Play.

16. fremar

fremar Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Typiskt inget shipping mail från google uk igår/inatt, verkar som de skickat ut massvis med N4or. Som vanligt ingen tur med beställningar så jag lär ju inte hinna få hem min via borderlinx innan jul längre.

17. Funke

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Normalt sett brukar jag inte bry mig så mycket om priset på saker jag köper men när det är ett påslag på nästan 50% jämfört med UK så är det en principsak att jag inte vill bli r*vk**ll*d av svenska butiker med de överpriserna.

Dessutom ett bra tillfälle att försöka sig på att importera med hjälp av borderlinx. Alltid bra att kunna inför framtiden.

18. alexm

Mottagna gillanden:
    104

MINA ENHETER

Fast det blir bara ca 700 kr billigare att importera från UK än att köpa i Sverige! Inte 50% ;)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

19. fremar

fremar Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Ungefär 1000 kr billigare än de som har den i Sverige nu, Comviq verkar ju skita sig helt.

20. alexm

Mottagna gillanden:
    104

MINA ENHETER

Men det gör ju Google också...

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2