Vi som väntar på LG Optimus 2X

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Norsehawk, 17 dec 2010.

1. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    2.4 är ju bara 2.3 med typ 1 ny funktion. Minns inte dom exakta detaljerna. Men 2.4 går ju även under namnet Gingerbread. Och min poäng är då: Den borde komma, eftersom det bör ta dom en kafferast att ordna 2.4. :P

2. Lydia

Lydia Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

3. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Jag hoppas att den åtminstone uppdateras till den version som kommer se till att nyttja dess fulla potential. Risken är dock, att nu när O2X förmodligen kommer sälja som smör, att LG skiter i dessa uppdateringar och lägger krut på deras "nyare" modeller istället. Just för att tekniknördar som vi vill ha det senaste, köper dubbelkärnigt för att det är "the latest" och sedan ändå blir utan uppdatering. Vinsten för LG är ju som sagt redan gjord.

4. Gorgeous

Gorgeous Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    364
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S9
  5. Alto

Alto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

ojoj. ingen aning. allting samtidigt förmodligen, tanka över musik / film, hämta Dungeon Defenders, kolla på film, spela in film, surfa, prova gpsen, lattja med google maps. ja, testa allt nytt när jag går till android från gammal SE mobil :D

6. pleom

pleom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Det första jag kommer göra är att försöka streama fotboll med riktigt nice kvalité via mobilen och koppla det till min stora LG tv och njuta :)

7. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Någon som hört något om hur man har låst bootloadern?

8. leafbranch

leafbranch Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

Så du tror att tillverkare är mer sugna på att uppdatera när modellen inte säljer bra? ...Konstigt resonemang tycker jag.

9. svartlock

svartlock Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Eller så går det skit för företaget som skiter i mjukvarusupporten.
    LG må tjäna en hacka på O2X men om folk märker att företaget inte bryr sig om att förbättra telefonen med nya uppdateringar så kommer det att smitta av sig på kommande modeller.
    Då vill inte folk riskera att köpa en ny telefon från LG för dom vet inte om företaget kommer hålla dom up-to-date eller inte.

10. rollet

rollet Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Streama via dlna? Hur funkar det, några svårigheter? Jag har nämligen också en 60" LG tv och vill försöka undvika hdmi kabel så långt som möjligt (förutom vid hdmi-mirroring, spel).

11. swefse

swefse Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag tror att han menar streama från nätet till mobilen och koppla in den, med HDMI-kabeln, till TV:n.

12. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Man får ju hoppas, men som sagt, det finns ju ingen annan tillverkare som agerat likt det du beskriver tidigare, med kontinuerliga uppdateringar under en lång tid.

Var skriver jag något om någon modell som inte säljer bra? Konstig slutledningsförmåga tycker jag.
    Idag uppdaterar man i regel sin telefon någon/några versioner, därefter lägger man krut på att istället ha den senaste versionen av Android på sin nästa lanserade mobil. På så sätt glöms de äldre modellerna ganska lätt bort. Finns inget utvecklare som inte följer detta mönster.

13. Alto

Alto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

fast egentligen så är N alla poitiva heltal och noll, inte nano sekunder eftersom vi snackar dagar :) och eftersom nollan finns med i N så tycker jag att 90+ innebär 90, 91, 92 osv... :)

14. AndreasLjung

AndreasLjung Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Har nu till 99% beslutat mig för att min nästa telefon blir en Optimus 2X. Var innan tveksam då LG inte sagt något om uppdateringar efter 2.3 men har kommit överfund med att jag är ett teknikfreak och mest troligen kommer roota och hålla på en då så för mig är det skit samma. Vill även ha en telefon så fort så möjligt mer eller mindre och orkar inte vänta på t.ex Iphone 5. Gillar även att mixtra och trixa med telefonen och då passar ju Android betydligt bättre. Nu till en fråga... När beräknades den komma ut i affärerna? Var det slutet av Februari eller 3 mars som någon här sa?

15. Alto

Alto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Många affärer påstår slutet av februari, men tyvärr verkar det som att den inte kommer in i huvudlagren förän 3 mars... ellos har 25 feb, teknikmagasinet v8/v9.

16. AndreasLjung

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

1 vecka hit eller dit gör egentligen ingen skillnad, så långe telefonen kommer ut så är jag mer än nöjd :)

17. bodyshot

bodyshot Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag har 3mars som leverans datum då iaf telefonen skickas mot mig från lagret - känns sjuuukt Nice!!!

18. Mikael R

Mikael R Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Elgiganten får in den 3e mars på sitt huvudlager, så räkna början av mars/väldigt sent i februari. :)

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk

19. AndreasLjung

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Nu ska man bara tjata på morsan för att jag ska få köpa den här när den kommer ut, måste tyvärr vänta till juni för att kunna ta bort min Hero :/ men just nu vill jag bara avbeställa sms och surf på heron så det bara e telefonen och abbonemanget kvar och då köpa 2X, priset blir typ då lika dyrt som min Hero kostar nu -.-

20. wohlin

wohlin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag har 28 mars kvar på DustinHome, men känns som dom är relativt ensamma att ha så sent, så kmr säkert få den tidigare ;p Eller fick dock ett mail att de blev 14 mars, men ändras inte på sidan.. Sålde min Hero nyligen, börjar tröttna på att inte ha touch nu känner ja!