Vi som väntar på LG Optimus 2X

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Norsehawk, 17 dec 2010.

1. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Gött men alltså har LG uttalat sig om att den kommer få 2.3? vågar man lita på LG?

läste engadgets recension och oj jävlar vad förvånad jag blev, de ser inte ut som att den uppfyller sin potential, kraschar och har en buggig mjukvara :/

Last edited: 22 feb 2011
  2. swefse

swefse Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

LG har själva sagt, i den första och mest officiella pressreleasen, att de kommer uppdatera O2X till 2.3 i sinom tid.

http://www.lg.com/global/press-rele...ld-first-and-fastest-dual-core-smartphone.jsp

Ang. Engadget-recensionen verkar den buggiga mjukvaran bero på att det inte var den färdiga versionen i telefonen. Massor av andra recensioner som finns länkade i tråden nämner ingen buggig mjukvara, utan ger den istället lovord för att den går så mjukt i hemskärmen och menyerna.

3. inact_0025

inact_0025 Guest

Detta inlägg är verkligen ingen " x vs y " men eftersom jag inte ägt en android telefon förr så har jag (efter att ha läst artiklar och medlemmars åsikter här på forumet) bestämt mig för en denna telefon eller en sgs2. Om någon vänlig skäl via pm (då jag antar att det inte är uppskattat här) kunna bara tala om för mig om det är någon stor skillnad mellan dessa och i så fall vad. Varför den ena men inte den andra? :) Tack igen.

4. itadruid

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

okej får väl kika på den när den kommer ut i butikerna

5. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    3 GB datatrafik räcker och blir över. Jag har svårt att komma över 500 MB per månad.

6. noidroi

noidroi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

LG O2X släpps tidigare och har 512 MB RAM, 4" IPS-skärm. Samsung GS2 har 4,3" SAMOLED+ (bättre teknik enligt många), 1 GB RAM, NFC (framtiddsäkert om du vill ha möjlighet att betala med telefonen, fast jag tror inte det blir vidare spritt i Sverige innan jag byter telefon igen). CPU:erna och GPU:erna i de båda telefonerna verkar relativt likvärdiga, vissa tester visar att Samsungen är snabbare medan andra visar att LG:n är snabbare.

7. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Haha tyst nu ;)! Hade SGS2 också levererats i nästa vecka hade det blivit en Samsung, utan tvekan. Nu är LG snabbast ut på marknaden och kommer därför ta marknadsandelar av att vara pionjärer. Och just därför får de även min lilla del :).

8. dubbe

dubbe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Iphone 6

MINA ENHETER

Telefon:
    Iphone 6
    Telefon 2:
    Google Nexus 4
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    Samma för mig. Hade samsung haft sin ute nu hade det nog blivit en sådan. Nu provar jag LG istället...

9. bengbeng

bengbeng Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Efter att ha köpt 3 telefoner+ 1 ipod touch förra året så har jag lovat mej själv att "bara" köpa en mobil detta året och då är frågan vilken mobil skall jag satsa på... Lg x2, sgs II, atrix eller skall man vänta och se ifall htc kommer med något häftigt i q3...? Jag kommer först och främst att använda den som en mobil men även som videokamera och mediaspelare så batteritiden är viktig... Vad tror ni..?

10. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Om du väntar, kommer det att komma något bättre. Det är lika säkert som att det blir en ny dag imorgon.

Man kan inte tänka "Ska jag köpa en mobil nu eller vänta?". Men om du bara ska köpa en mobil i år så köp en nu och sedan en ny i Q1 nästa år?

11. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    @BengBeng Om du ska köpa en i Q1 så har du bara Lg x2 att välja på. Atrix kommer inte till sverige i första taget, SGS2 dröjer nog minst till sommaren.

12. itadruid

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

de känns ändå dock som att dualcore telefonerna är framtidssäkra, precis som dualcore datorer..

13. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Det har funnits en del när mjukvaran varit buggig i recensionsexemplaren men enligt anandtech, phonearena, phonedog så ska detta vara åtgärdat när luren väl släpps. Att Engadget dessutom försöker använda en task killer för att döda apps diskvalificerar hela deras recension.

Här har du en "riktig" recension om du inte redan läst den:
    http://www.anandtech.com/show/4144/...tegra-2-review-the-first-dual-core-smartphone

För min del blir det en O2X, Samsungen är för ful som vanligt och Atrix har signerad bootloader som kommer göra den skitsvår att roota på riktigt. Att LG får högsta betyg på allt utom sin egen mjukvara gör mig inget eftersom jag ändå säkerligen inte kommer använda deras launcher så länge :D

14. Norda78

Norda78 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gött du kan man toksurfa då utan att brhöva snåla

15. lagge92

lagge92 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Om de officiellt gått ut och sagt att O2X ska få gingerbread så hade de varit rätt dålig PR att inte hålla det löftet. De har dock vad jag vet inte sagt om det gäller alla, skulle kunna vara versionen som säljs i Syd Korea till exempel vem vet.

Och om de uppdaterar tror jag att det blir 2.4 direkt, vad jag har hört så är 2.3 endast för Nexus S. 2.4 är fortfarande gingerbread. Blir lite som 2.0 - 2.1 eclair där väldigt få mobiler hade 2.0 utan uppdaterades direkt till 2.1

16. cjb

cjb Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 292
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    Min son surfar mycket med sin iPhone och har aldrig kommit över 1GB på sina perioder om två månader.

Om LG inte skulle släppa 2.4 till 2X så kommer dom inte få sålt en enda smartphone i framtiden pga noll förtroende hos konsumenterna, detta eftersom 2.4 blir första versionen som är optimerad för dual-core.
    Visst funkar 2X bra med 2.2 men det blir ju först med 2.4 som dess verkliga potential kommer fram och detta ligger ju i deras intresse att få fram.

17. Silvercliff

Silvercliff Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Jag håller med, det känns rimligt med en uppgradering till 2.4.
    Detta ämne har för övrigt en egen tråd här i den här forumssektionen, se: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=34895

18. pleom

pleom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Någon som läst eller hört något om GPSen på O2x? Vill inte ha en lika kass gps som jag hade med min SGS. Blev väldigt besviken när gpsen typ aldrig funkade på sgs.

19. bengbeng

bengbeng Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Ok tack... Men att den klarar av och spela in och upp i HD kvalité, betyder det att den spelar upp .mkv .mp4 osv out of the box eller måste man ladda ner ett program...?

20. Lullebulle

Lullebulle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Eftersom Atrix kör Tegra 2 (samma som O2X) så får du kolla i den här listan om vad den stödjer:
    http://www.nvidia.com/object/tegra-2.html