Vi som väntar på LG Optimus 2X

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Norsehawk, 17 dec 2010.

1. noidroi

noidroi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

RAM används för program som körs, ja :) Man ska tänka på att det körs flera program samtidigt, och även operativsystemet. Men jag tror 512 MB räcker gott ock väl för mig :)

2. Mäd

Mäd Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

jag fick svar från 3 idag att den levereras till mig i början på nästa vecka vilket måste vara senast onsdag då.
    låter bra tycker jag :)

3. Bjudko

Bjudko Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag var ironisk ^^

noidroi: Jo precis men det är ju inga tunga program heller. LG hade aldrig släppt en för slö telefon. Det är ju liksom grejjen, dubbla kärnor. Skulle den sabbas av för lite ram, neeee.

4. ninetwozero

ninetwozero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Någonting som stör mig är att det fortfarande verkar finnas 7000 olika leveransdatum, och källor bakom det hela. 3, Teknikmagasinet med flera säger sig få in det i lager i början av nästa vecka, för att sedan skicka ut till sina kunder strax därefter. LG å andra sidan sett säger sig skicka ut telefonerna till återförsäljare först i slutet av veckan.

Man vet dock knappt vem man ska tro på, då inte ens LG själva verkar veta när telefonerna dyker upp i handeln. o_O

5. olovskiij

olovskiij Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

fan, jag hade ju precis glömt att LG hade sagt det, vart ju svinglad över att 3 skulle skicka ut den(även om jag inte beställt där), så hade antagligen alla andra fått samma datum.

6. Mäd

Mäd Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

a fan man blir lätt dum i huvudet av alla lev datum men enligt 3 så har dom telefonerna inne på lager och håller på att packas.
    Hoppas de stämmer annars köper jag fan en Nokia 5110 och spelar snake tills jag ligger i fosterställning och skakar ;)

7. TommyTS

TommyTS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Skaffa lite vatten i buken så ska du se att du ligger i fosterställning och skakar (Då utan behovet av att spela snake) ;)

8. ninetwozero

ninetwozero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

I sure hope so too - borde rimligtvis innebära att någonting liknande sker hos de övriga återförsäljarna!

9. marcuspresident

marcuspresident Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

oops du ser ännu bättre...:) ;)

10. Gr1peN

Gr1peN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Det räcker helt klart nu. Men vem vet hur det ser ut om ett halvår?
    Så jag kör hellre på säkra kort och skaffar mig en telefon med 1024MB ram.

11. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Jag håller med angående kamerabiten. Vill jag verkligen eller vet jag verkligen att jag skall fota åker självfallet en systemkamera med, allt annat, inklusive en kompakt digitalkamera vore ett big fail.

Men nu är det så att varken en systemkamera, eller för den delen en digitalkamera, är inte något som man för jämnan bär med sig.

Och visst, krogenbilder, agree. Men nu är det så att jag inte hänger på krogen 24/7 utan förhoppningsvis gör man annat också, studerar, jobbar, flanerar omkring i samhället. Vill man ta en bild i skolan, när man är ute och tar en fika, på jobbet, på tunnelbanan etc. så är chansen ganska stor att den där systemkameran inte är med. Vill man dessutom filma något intressant, ja, då är faktorn av att ha "kamera i mobilen" en ganska stor puck.

Jag har i åtskilliga år varit negativt inställd till att implementera kamerabiten i mobiltelefoner, har alltid hävdat att det inte går att komma upp i riktig "kamerakvalitet". Det stämmer förvisso, men samtidigt genererar mobilkamerorna idag bilder av hygglig kvalité. Med detta sagt har i alla fall jag blivit mer intresserad av en bra mobilkamera.

Alla har vi olika prioriteringslistor och så kommer det självfallet alltid att vara, men för mig, just nu, lockar inte en mobil med en kraftfull processor. Tycker processorerna duger gott som de ser ut idag och därför hamnar en vettig kamera högre upp i listan.

Med detta sagt så är det fortfarande SE Arc som tilltalar mig mest för stunden. I min mening snyggare, samt fakta; tunnare, mindre rent volymmässigt samt USB-OTG.

Kvarhåller min bokning på O2X, men som det ser ut nu så verkar telefonerna (O2X, Arc) i stort sett börja säljas vid samma tidpunkt. Vi får se vad det blir i slutändan.

12. Alto

Alto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

avståndet från ena änden till den andra, helt enkelt.

13. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

OT:

Jag har aldrig haft en Androidmobil (köpte en HTC Tattoo en gång i tiden som dock fortfarande ligger ouppackad hemma i det gamla pojkrummet) men jag har samtidigt alltid varit en av dem som vetat att Android är systemet för mig.

Jag har också varit en av de som varit skeptisk till iPhone. Otroligt snygg och bra mobil, men med allt för stora begränsningar vad gäller användarupplevelsen och inlåsningar som begränsar dess fulla potential.

Idag fick ja då chansen att pilla på en Android då jag upptäckt att min mor (ja, min mor ;)) köpt en Desire HD. Då jag äger två generationer stavad iPod Touch som jag tidigare surfat och pillat lite med i övrigt vad gäller applikationer etc, föll det ganska naturligt i att jämföra dessa två maskiner sinsemellan.

Och... det jag efter en dags pillande kom fram till... var det faktum att jag nu förstår varför en sån stor skara (bortsett från bortskämda snorungar och Medelsvennsons som förlitar sig på "fakta" hämtad ur kvällssmörjor) faktiskt väljer en iPhone.

Användarvänligheten är dag och natt (fortfarande personliga åsikter) och allt kändes, "tyvärr", faktiskt så sinnessjukt mycket smidigare och skönare på iPoden/iPhonen.

Surfandet, zoomandet, inmatningen på tangentbordet. Vet inte hur många ggr jag svor åt feltryckningar eller dubbelregistreringar vid användandet av HD:n, på 4,3"!!. Är det en vanesak? Förmodligen, but still, Apple kan sina optimeringar.

En sak till blev jag konfunderad över vad gäller HD:n/Android. När man skrivit fel och vill korrigera (tillbaka till iPhone) så trycker man simpelt på skärmen, håller in, väntar på förstoringsglaset och därefter kan man lättare placera markören där man vill ha den. När detta utförs på HD:n (alla Androider?) så har i alla fall jag väldigt svårt att få den rätt. Drar jag fingret någon millimeter åt vänster respektive höger hoppar markören ofta mer än 2-3 tecken, den är väldigt känslig. Alldeles för känslig. Kanske en vanesak här med, vad vet jag, eller helt enkelt en enkel inställning eller kalibrering? Här var dock samma funktion i iOS klart överlägsen, inte alls lika känslig, inzoom fungerade perfekt och det var simpelt att korrigera uppkomna fel. Helt enkelt för att man kunde spela på större yta innan markören ville hoppa ett steg åt valt håll.

Summa & kardemumma, innan jag blir påhoppad så; nej! Jag skall inte köpa en iPhone, den saknar alldeles för mycket, det är fortfarande Android som är systemet för mig. Men wow, Apple, satan vad ni lyckats med användarupplevelsen. Stående ovationer från mig i alla fall.

Nu har jag skrivit av mig, god natt gott folk!

14. Tilde

Tilde Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Jag har sett i en recention att det går att flytta markören på o2x genom att knacka på sidan av telefonen.
    På min nuvarande sgs upplever jag att det blev sjukt mycket enklare och exaktare med texthanteringen med de stora orangea markeringsverktygen som väl kom med gingerbread.

15. madcow

madcow Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi9
    Telefon 3:
    LG V30
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A
    Platta 2:
    Nexus 9
  16. Mogge44

Mogge44 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Med tanke på att Google själva godkänt en lur med endast 512ram (nexus s) som utvecklartelefon så tror jag 512 räcker ett bra tag till :).

17. Lullebulle

Lullebulle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

18. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Trevligt med ev förändring och förbättring i Gingerbread då! Får se när vi får den, nångång i sommar kanske. Att knacka på telefonen är tyvärr inte aktuellt, verkar bra tappat, och upplevelsen som den är idag är tyvärr undermålig.

19. madcow

madcow Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi9
    Telefon 3:
    LG V30
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A
    Platta 2:
    Nexus 9
    För att Sony har stämt LG. Urklipp från artikeln:

"Ända sedan det japanska spelföretaget bestämde sig för att stämma det koreanska teknikföretaget LG i december förra året angående ett antal patent i LG:s mobiltelefoner har de mörka molnen hopat sig. "

20. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER