Vi som väntar på LG Optimus 2X

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Norsehawk, 17 dec 2010.

1. sotarn

sotarn Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

saxat från http://www.bafity.su.se/pub/jsp/polopoly.jsp?d=13808

2. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Jodå, det finns både i Nederländerna och Belgien. Men Belgien har ju sådär 3 officiella (och stora) språk... Ytterligare ett av många skäl till att inte ta dessa skojarländer på allvar. Jag menade fullt allvar med min tidigare kommentar... Sexualförbrytare och knarkare hela bunten, och de jäklarna borde stå typ fjärde sist i kön (före typ Italien, Somalia, och Tjetjenien) när underbara grejer som smartphones lanseras.
    Och ja, jag blir bitter och hatisk av att vänta. Och det är OK eftersom jag har en Nokia 2330 Classic, och därför är det väldigt synd om mig.

Otäck PK-propaganda. Det är banne mig OK att fortsätta kalla nederländska för flamländska (och Nederländerna för "Holland"). Bara för att deras hittepåländer har inrikesbekymmer och språkkonflikter så ska inte vi svenskar behöva bryta våra tungor i överdriven toleranslust.

3. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Från Facebook:
    "Vi är glada över att ni är så förväntansfulla över 2X, men det är inte roligt med förseningar. En stor anledning är att lanseringen i Korea har gått över förväntan, vilket lett till viss brist på paneler. Den senaste uppgiften är att den första leveransen landar i Sverige senare i veckan och skeppas till återförsäljarnas lager. Beroende på återförsäljarnas ledtider så beräknas de första exemplaren finnas i butik mellan 16-19 mars. Vi ska göra vad vi kan för att hålla er uppdaterade här på Facebook framöver."

http://www.facebook.com/LGNordic/posts/115899645151032

Silvercliff gillar detta.
  4. SamDroid

SamDroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Jobbigt :(men det kanske är så det fungerar. Att de testar marknaden och säljer allt de kan i korea, sedan resterna slängs till oss. Oavsett är det en besvikelse som inte ger särskilt god pr till LG.

5. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Inte så troligt att MediaMarkt lyckas ha dem i butik på torsdag mao... :( Det var nog bara önsketänkande från snubben jag pratade med då...

6. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Från diskussioner kring Gainax och Princess Maker-serien jag har haft så har jag lärt mig att många asiater (japaner och koreaner nämndes särskilt) är en smula rasistiska på det speciella viset att pluspoäng kan inhämtas på hemmamarknaden genom att mer eller mindre aktivt jäklas på exportmarknaden. Teorin får stöd av att Korea-varianten av O2X ju är bättre specad än varianten vi ska få hit.
    PR:en de förlorar på gungorna tar de då s.a.s. igen på karusellerna.

Men man kan vara positiv och vända på resonemanget också... Hemmamarknaden stödjer patriotiskt sina inhemska företag oavsett vilken skit de släpper, så företagen riskerar mindre PR-förluster genom att sälja och testa ofärdiga produkter där innan mer förädlade prylar exporteras.

7. ninetwozero

ninetwozero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Well, i teorin skulle det faktiskt kunna vara på så vis att telefonen skickas iväg till återförsäljarna redan imorgon, varpå Mediamarkt drar till med någon slags turbofrakt och lyckas få ut telefoner i butikerna innan klockan slagit öppning! :-)

8. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

De har ju gjort en del moves i samma stil tidigare... T.ex. med iPad, om jag inte minns fel.

9. ninetwozero

ninetwozero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Det innebär alltså att ingenting är omöjligt, men att man inte ska förvänta sig några som helst underverk?!

10. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

har en undanlagd på mediamarkt dom sa att jag var denförsta som ville lägga undan en så det är ju bra

11. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Typ. Men Apple brukar ju bunkra upp en del produkter, och prångla ut dem till butikerna innan de låter butikerna börja sälja dem. De tvingar med hjälp av avtal fram köer för att få PR när det ser ut som att deras produkter är så oerhört populära att "alla" slåss om att få tag i dem. Jag tror att Media Markt sket i ingånget avtal och började kränga iPad tidigare än vad Apple ville.

Här är det förmodligen fråga om riktig brist på produkter som orsakar vår väntan, så man kanske inte ska dra för stora slutsatser utifrån Media Markts tidigare fart.

12. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Fick du lägga någon handpenning då?

13. Sasori

Sasori Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Slapp lägga handpenning i Uppsala när jag ville förboka typ tedje rundan av DHD när det var slut överallt.

14. ElecTriX

ElecTriX Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
    Jag ringde precis, de ville ha (och jag citerar nu) "10-20 kronor ungefär" så skriver de upp mitt namn, nummer och reserverar en telefon i mitt namn.

Nackdel? Tja.. man måste ju åka till butiken för att göra detta. Kasst.

15. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

nej inget alls ska ringa tebax imorgon för att kolla så allt är okej.....

16. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Visst var det den perfekta idén ;)! Men varför skulle det inte fungera på Arc?
    Nu är ju frågan bara om det fungerar i praktiken, att koppla in flera Wiimotes verkar ju fungera. Mmmm... multiplayer... TMNT... mmm... HDMI... mmm ;).

Såg trevlig ut, men tyvärr alldeles för tjock för min del. Min kamera idag är drygt 8mm tunnare än denna skapelse från Samsung.

17. noidroi

noidroi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Vore riktigt fint! Arc är ju klenare, det är nog på gränsen om den klarar n64-spel i perfekt hastighet.

Men wiimote.. Finns det ingen bättre handkontroll med blåtand? :)

http://www.dealextreme.com/p/msi-bgp100-bluetooth-gamepad-1-aaa-battery-included-13760 ska fungera med android :) portabel, men vetefasen om den är bekväm o_O

18. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Gamla desire klarar det flytande så ser inte varför den dubbelt så kraftfulla arc när det gäller grafikprestanda skulle klara det

19. Fruktstund

Fruktstund Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Något som annars hade fungerat bra är ju PS3-kontrollen, om man nu har en sådan. Verkar dock inte finnas någon som fixat stöd för den ännu, men om det hade gått så... Mmmm.
    Är faktiskt oväntat mysigt att spela emulatorspel med den, tro mig! :)

20. bizzoto

bizzoto Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej

Tyvärr fick vi inte in några idag (7/3-11) men däremot har vi nu fått ett bekräftat datum från LG att dom kommer leverera dessa till oss 16/3.

Jonas, Sälj och kundservice

inWarehouse.se