Vi som väntar på LG Optimus 2X

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Norsehawk, 17 dec 2010.

1. Drewmor

Drewmor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

"Obs! Vissa skärmbilder kan
    se olika ut beroende på vilken
    mobiloperatör du har."

Enligt sagda andvändarhandbok.... så det är kanske troligt att det finns lite "crap" i luren ändå, och om jag får gissa är det alltid 3 som står för crap
    "Obs! Vilka de förhandsladdade
    programmen är kan variera
    beroende på programvaran i
    telefonen och tjänsteleverantören"

2. ninetwozero

ninetwozero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Uppe i Umeå med - innebär det att den kommer att finnas i butik imorgon? o_O

Haha... du upphör aldrig att leverera. :teeth:

3. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Det är riktigt, men det är det bästa tipset som finns att finna på nätet än så länge. LG verkar inte svara på frågor om komponenterna i telefonen :(

4. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

It's funny cause it's true? :P

Vi lär ju behöva ha våra F5-knappar i fungerande skick när Gingerbread och Ice-cream nalkas.

5. alwaysaround

alwaysaround Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

lite skumt det där. eftersom den fanns med i elgigantens veckoannons, som iaf jag fick, i tisdags. men där stod det att försening kunde förekomma. dock i mediamarkt dito så står det ju inget om att den skulle kunna komma att bli försenad eller liknande så då ska den ju finnas i butik annars är det ju något form av brott mot ngn lag.

6. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Jag kommer definitivt att slå MediaMarkt en signal imorgon och kolla läget, svarar de inte (som de sällan gör) så åker jag förbi en sväng... :)

På tal om minneskort, tycker ni att det räcker med ett class 2, eller är det värt att unna sig ett class 6 t ex? Hur stor skillnad gör det i praktiken?

Sent from my HTC Hero using Tapatalk

7. miffo858

miffo858 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Var inne på teknikmagasinet och klämde på en dummy som dom hade fått in idag, den ligger ju sjukt skönt i handen :D När jag frågade om leveransdatum så sa dom att de garanterat skulle ha den på torsdag nästa vecka, har bokat på både cdon och elgiganten, men om de inte hinner leverera tills på torsdag så blir det nog att man knallar iväg och köper en där :)

8. ninetwozero

ninetwozero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

No kidding... det kanske går att koppla samman F5-funktionaliteten med de resterande tangenterna när det väl beger sig!

Yeah, that's what I thought... MediaMarkt hade som sagt ingen disclaimer om tider, så det bådar gott... eller? Denna ovisshet!

Hur tidigt kommer du att kika förbi hos dom? /nyfiken

I regel behöver du minst klass 4 (om jag inte missminner mig) för att kunna överföra data nog snabbt för HD-inspelning. Jag valde dock att köra på det säkra kortet och köpte därför ett klass 6 kort. Länk --> http://www.inet.se/artikel/5305556/a-data-microsdhc-card-16gb-class-6

Pryltokig gillar detta.
  9. Alto

Alto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

vart läste du det?

jag unnade mig ett 16gb klass 6 kort för 300kr :P det va inte så dyrt tyckte jag :)

10. Pau

Pau Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vart köpte du 16GB för 300kr? Låter som ett väldigt bra pris.

11. Pryltokig

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Billigt! :) Jag trodde de var dyrare! Ett sånt får det bli! Tack för tipset! Jag ringer nog vid 10-tiden, och svarar de inte så drar jag in vid 12-tiden... :) Jag betvivlar dock att de har fått in dem än, när jag pratade med dem i butiken i onsdags så sa de att de skulle få in ett visningsexemplar antingen på fredag eller måndag, men att det skulle dröja ytterligare några dagar innan de kunde sälja dem till kund...men man hoppas ju! :) Men jag ställer mig lite undrande till varför man bara får in ETT exemplar för att visa upp...? Om de ändå kan leverera ett, så kan de väl lika gärna leverera tio...? :)

12. vargen

vargen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

för er som ännu inte köpt ett minneskort, kika på det här: http://www.amazon.co.uk/dp/B004BR2ZTM/?tag=swedroid-21 (Lexar 32gb class10-kort)

Är några här som redan beställt, bl a jag :D Stog att det skulle ta 3-4 dagar att skicka men det var skickat med Royal Mail samma dag :D

13. Pryltokig

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Pau gillar detta.
  14. mackeo

mackeo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Haha. Du har alltså också en förbokning både på CDON och Elgiganten? :) Lite roligt faktiskt, precis som mig med andra ord...

15. Silvercliff

Silvercliff Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Här har du de populäraste 16 GB Micro SD-korten. (De kallas microSDHC, eftersom de är såpass stora att de sorterar under High Capacity).
    http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=865&o=lokal_rank#rparams=l=s67196343

Vill du ha det billigaste class 6-kortet så är det alltså A-Data, från 229:-
    Jag hade valt Transcend, från 420:-

Btw, det finns en tillbehörstråd: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=34949

16. Pryltokig

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Tack för tipset, men jag tror inte jag kommer att ha behov av 32GB... Vad blev det i svenska, typ 800kr? Jag vet inte om det stämmer, men det var en försäljare i en 3-affär som en gång sa till mig att det blir segare att läsa från ett större minneskort än ett mindre, att man inte skulle ha ett större kort än man hade behov av...stämmer det?

17. wohlin

wohlin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Märket A-data, är de vettigt eller? Kollar man runt lite så ligger ett 16GB minne class 6 runt 5-600:- ?? Då tänker ja på dom märkena jag känner till, sandisk , transcend osv.. :D

18. cjb

cjb Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 291
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    A-data är väl en av världens största minnestillverkare?
    Deras RAM är iaf helt ok för pengarna.

19. pethey

pethey Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Och jag! Beställde igår, låg på hallmattan när jag kom hem från jobbet idag - fantastisk leveransrespons :D

Kan tyvärr inte uttala mig om detta. Men apropå, så har jag någonstans läst att skrivarhastigheten på korten främst påverkar stora filer och inte små. Vilket leder till att hastigheten inte utnyttjas fullt ut på mobiler, då dessa oftast handskas med filer av den mindre kalibern. Någon som vet mer, har jag kanske köpt ett lite dyrare kort i onödan?

20. wohlin

wohlin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Ok, har ingen aning ;P Jag köpte en transcend 16 gb class 6 iaf ;P