Vi som väntar på LG Optimus 2X

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Norsehawk, 17 dec 2010.

1. linus007

linus007 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

lite märkligt för på beskrivningen ovanför står det "Till en början kommer den med Andriod 2.2 men kommer snabbt att uppdateras till 2.3."

2. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

vem som helst kan skriva och editera på prisjakt

3. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Känslan med äckelgummit på suger

Tycker inte det behövs mer
    Tar man hand om sin mobil bara pyttelite så kommer det inte en repa på skärmen
    Aldrig lyckats få någon själv

4. lagge92

lagge92 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

samma här. Har alltid mobilen i en helt egen jeansficka (själva fickan är i bomull) och har alltid haft det så. Har heller aldrig repat min skärm och aldrig använt varken skärmskydd eller något fodral.

5. nygaaard

nygaaard Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Håller helt med dig.
    Jag har provat ha invisible shield en gång, och aldrig mer säger jag.
    Tappade totalt känslan när man använde skärmen.
    Har haft 5-6 mobiler på ett års tid och aldrig, aldrig någonsin fått en enda repa på varken skärm eller chassi.

Då är jag inte heller jätteförsiktig med mobilen. Ser bara till att ha en egen ficka för mobilen i jackan. Aldrig ha nycklar i samma ficka osv. :)

6. rollet

rollet Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Måste väl finnas nån annan typ av skärmskydd? Det som följde med min liquid är bara ett standard skydd, tycker inte det påverkar känslan. Men var köper man ett sådant?

7. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Jag är inne på samma spår. Antingen ligger mobilen varsamt placerad i ryggläge på typ ett bord, vilande i en ficka av superkelig bomull, eller också är den i bruk. Och fylletappas den på typ gatsten så lär 0.178 mm ynklig skyddsplast varken göra till eller från.

Jag har aldrig lyckats repa en glasskärm, och då har jag ändå örhänge i kirurgiskt stål och glas som skaver mot skärmen när jag talar i telefon.

Möjligtvis kan jag tänka mig att displayskydd hjälper sådant folk som förvarar mobiler i väskor tillsammans med allsköns kringskramlande prylar, men knappast någon annan.

8. lagge92

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Jag har nästan lite ocd när det gäller teknikprylar. lägger inte ens mobilen med baksidan ner på hårda bord utan har isåfall min läderplånbok under haha. känns så hemskt annars, speciellt om kameralinsen sticker ut och man kan höra hur den lider :C

btw Jag visste att du hade örhänge!!

9. M1ntos

M1ntos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Här kommer en off topic fråga , eftersom jag glömde min andra fråga.
    Kan SE Satio köra Andriod, eller kan man uppdatera den till senaste Symbian?
    :P

10. Gr1peN

Gr1peN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Håll dig i rätt forum, ska det vara OT så kan det iaf innehålla något om LG eller annan dualcore telefon.

Eller googla det.

11. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Örhänge är rocknroll. Jag är själv extremt försiktig med mina kära prylar, och kan relatera till din läggning. Men jag ska ge dig ett tips om en nyttig övning!

Ordna först fram en systemkamera och ett objektiv med avtagbart motljusskydd, och ett Post-It-block (klisterlappar).

Tag nu först två foton med solen lysande snett in framifrån, ett utan motljusskydd, och ett med.

Beskåda sedan bilderna och du kommer att komma fram till att man i motljuslägen inte lätt kan ta bra bilder utan ett motljusskydd på objektivet. I det här läget inser du hur begränsad du är redan från start med en mobilkamera (som ju inte har något motljusskydd).

Nästa del av övningen börjas med att klippa eller riva bitar av klisterdelen på Post-It-lapparna så att du får tillgång till ett helt gäng små klistriga pappersbitar. De ska vara av olika storlek, och sträcka sig från pyttesmå till kvadratcentimeterstora.

Tag sedan den minsta av lapparna och fäst den på objektivets frontlins. Ta ett kort. Ta av den lilla lappen och sätt på en som är snäppet större, och knäpp en till bild. Fortsätt på det här viset tills alla lapparna har suttit i vägen för objektivets frontlins.

Ladda sedan upp bilderna i datorn, och bläddra fram till den första bilden där någon kvalitetsförsämring märks. Kolla sedan av vilken storlek på lapp som krävdes för att någon skillnad skulle märkas i praktiken. Jag lovar att du kommer att bli väldigt överraskad.

Det är nämligen så repor på objektivets frontlins inte gör någon som helst skillnad annat än i vissa motljussituationer, och i dessa situationer så är man ändå fucked om man inte har ett ordentligt motljusskydd på.

Alltså behöver man inte vara så försiktig med kameran på mobilen :)

Ett värdefullt sidospår här är att läget är det motsatta med den bakersta linsen i ett objektiv. Där krävs det istället fascinerande pyttesmå skavanker för att sabba bilderna.

Last edited: 13 mar 2011
    Hund gillar detta.
  12. Norda78

Norda78 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Halebop hade inget nytt datum att komma med dem ville inte ens säga hur man låg till i kön .....

13. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

14. lagge92

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

där ser man! Det kommer förmodligen inte förändra hur jag hanterar mobilen men nu kan jag iallafall avfärda mina rysningar när någon annan drar sin mobilkameralins mot bordet när de tar upp mobilen!

BTW hur många andra kommer köpa typ alla spel som har en THD (Tegra HD) version :P jag är speciellt sugen på Samurai 2 Vengence! Det kan bli grymt att spela det på TVn med hdmi!

15. ninetwozero

ninetwozero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

...you don't say? Det där var riktigt hemskt...
    Intressant läsning - det var dagens lärdom det... attans att jag inte utnyttjade den till tentamensplugget istället. o_O

16. marcuspresident

marcuspresident Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

17. Droid85

Droid85 Guest

Deras reklamer är ju faktiskt som någon innan sade på Cillit Bang nivå ungefär.. :P
    Undrar om de inte kan lära sig lite från konkurrenterna SE, Samsung etc..

Well, jag har haft sunkig SE's nu i 4-5år och var ett tag inne på Iphone, sedan kom Hero, Desire, Desire HD, Galaxy, men det blev aldrig av, Men nu när O2x kommer så blir det äntligen av!
    Känns som alla andra innan är förra generationen med en kärna, men om man köper den här nu så lär man ju vara en av de första med "next-gen" telefonerna! :D

Min första android telefon, och mitt första inlägg här!
    Beställde precis O2x ifrån Katshing och förlängde mitt abonnemang hos telenor.
    Skickade också meddetsamma iväg ett mejl och frågade vilken plats jag hade och när ungefär jag skulle kunna få den. Får se vad de svarar imorn.. ;)

18. ElecTriX

ElecTriX Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
    Välkommen! :) Jag gjorde exakt detsamma, beställde O2X + förlängde telenor-abbonemanget. De kommer svara nåt i stil med att de inte har en aning antagligen (får du något annat svar snälla skriv det i tråden!).

Tror dock att det är många som beställt därifrån så även chansen är kanske lite mindre att du får telefonen i första leveransen :/

19. Bjudko

Bjudko Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ser en tjej ut som den teenen kan reklamen vara hur kass som helst

20. Droid85

Droid85 Guest

Visst, kan tänka mig att många beställt därifrån. Men får se om de har nån ny info.. ;)

Det enda jag inte riktigt kan förstå är hur det kan vara billigare att köpa mobilen med telenor abonnemang hos katshing än hos telenor. Jag mailade dem och sade att jag bara ville betala 50kr i månaden för mobilen och frågade vad priset blivit på mobilen då.
    De svarade 2900kr. Katshing tar för samma abonnemang och villkor 2470kr. :D