Vi som väntar på LG Optimus 2X

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Norsehawk, 17 dec 2010.

1. nygaaard

nygaaard Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Trodde min var seg också, för den brukar alltid registreras i Ånge mitt i natten (typ kring 07:00) men nu registrerades den ju vid halv 11, så då kanske din också kommer under dagen :D*

Edit: Såg att din också kommit till Ånge nu, känns som att imorgon kan bli en bra dag! :)

2. mrBira

mrBira Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Japp, dom fyra sista i kollinumret räcker. Gud va glad jag e nu! Som ja sett fram emot detta. Dungeon defenders tankar ner dom nödvändiga filerna nu...

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

3. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Jag förberedde alla butiksärendena genom att stoppa en diktafon i fickan så att jag kunde dokumentera alltsammans.

Först lämnade jag in telefonen i butiken där jag köpte den, och fick ett kvitto på det.

Efter två veckor gick jag in i butiken och småpratade lite med dem. I förbifarten gav jag dem en deadline, och sade att jag skulle häva köpet om jag inte fick tillbaka en fungerande telefon inom två veckor. Det ska hjälpa att ha givit en deadline i händelse av rättstvist.

Efter en vecka till (tre veckor efter inlämnandet) så gick jag tillbaka till butiken och frågade om jag kunde få byta telefonen mot en likvärdig eller bättre. Jag fick bestämt nej på det.

Exakt fyra veckor efter inlämnandet så gick jag tillbaks och krävde att få tillbaks min telefon i fungerande skick. Då urskuldade sig butikspersonalen och skyllde på att Anovo var sega, och att HTC krävde att butiken använde just Anovo för serviceärenden.

Jag frågade då vad Anovo och HTC hade med saken att göra, och fick då svaret att butikens policy var att inte häva några köp utan utlåtande från Anovo eftersom de då riskerade att förlora slantarna.

De kunde inte säga hur lång tid detta utlåtande skulle kunna ta, men de var helt säkra på att Anovo var tvungna att OK:a saken.

Jag påpekade att konsumentköplagen inte tar hänsyn till vilka avtal butiken har med sina leverantörer. Butikspersonalen hävdade att de var tvungna att följa butikens policy.

I det läget frågade jag om det gjorde någon skillnad om jag hade dokumenterat alla mina besök i butiken. Det gjorde det inte, men det var ändå kul att se folk svettas och bli nervösa.

Jag gick hem och skickade ett mail till butikens huvudkontor där jag förklarade att jag hade problem med lokal personal som påstod massa dumheter om en policy som inte stämmer överens med konsumentköplagen, och om någon skulle hävda annorlunda så har jag bevis inspelade.

Efter en timme blev jag kontaktad av en "eftermarknadschef" som erbjöd mig en likvärdig telefon i utbyte. Jag förklarade då att det var en kompromiss jag föreslagit redan en vecka tidigare, och att jag nu endast ville häva köpet.

Eftermarknadschefen kontaktade butiken, och sedan var det bara för mig att gå tillbaks dit och lämna över laddare och kartong, och två dagar senare hade jag fått in stålarna på mitt konto.

Du har ska inte heller ha några problem att häva ditt köp förutsatt att butiken har någon hederlig person som du kan snacka med.

4. Phjodor

Phjodor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Nu vart ju denna arbetsdag helt förstörd, men det är det värt! Fan vad fin den är!

5. wohlin

wohlin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Vet inte om någon har skrivit de, men för er som fått telefonen, hur lång tid tog första laddningen? ;P

6. Thide

Thide Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har telefonen kommit till Media Markt Örebro också. Köpte den där för 4890kr. :)

7. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

stämmer bra det, dom ringde mig precis och sa att den fanns inne och min förbokning bara var att hämta ut, "tyvärr men min ligger redan på mitt service ställe ca 20 meter från min port, så tyvärr var ni inte tillräckligt snabba. tack ändå" KLICK! lång arbetsdag idag. fick även 2 andra avier i lådan enligt sambon *gnider händerna*

8. Svanis

Svanis Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu är jag less! :P

Bifogade filer:

9. wohlin

wohlin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Luleå Hockey! ;) Bra där!

10. ninetwozero

ninetwozero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Ja, det var det jag också reagerade på... ibland även 04:00... 11:50 var något nytt!

Imorgon kan sannerligen bli en bra dag, jag håller tummarna för oss båda! :teeth:

11. Alto

Alto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

de blir att kräva 15kr av posten för ny F5knapp altså? xD

12. Beckim

Beckim Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+
    Jag vill också ha 15kr tillbaka...min F5 knapp är också slitten :)...fast det gör inget nu när jag fått nallen.

13. ElecTriX

ElecTriX Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
    Blev sen lunch och NU har jag paketet framför mig, oöppnat och stirrar på mig här på kontoret. 14.45.. då jävlar.

14. c.jeppesen

c.jeppesen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Tjena grabbar,

Äntligen. Till slut har jag den framför mig. Jag har inte ens öppnat förpackningen.
    Svårt att förstå att den är så nära nu.

Beställde mobilen från Webhallen den 30:e December. Sedan dess har jag kollat i denna tråd nästan varje dag. Jag liksom ni har fått utstå dessa inhumana förseningar och suttit ovetande.
    När ska den lanseras? När har jag den i näven? När skickar ni telefonen!?
    Frågorna har varit många och abstinensen stor.

Jag tröttnade på ovissheten från Webhallen igår. Efter att ha fått svaret att dem inte visste när dem skulle få in mobilen la jag en avbeställning. Uppmärksammade att någon i denna tråd tipsade om Katshing. Jag beställde telefonen hos dem och fick den dagen efter. Helt suveränt.

En liten historia från mig till er. Alla har vi våra olika berättelser och jag har tyckt om att läsa det ni gått igenom och upplevt.

Till er andra som inte har fått tag på mobilen än. Den kommer er väg. Var så säkra. När väntan känns som värst. Trösta er då med vetskapen att ni sitter med den i handen inom kort och leker.

Nu till det roliga. Unboxing och första intryck.

15. FearKill

FearKill Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    461
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    Telefon 2:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Samsung Galaxy TAB A 10.1
    Platta 2:
    Nexus 7 2013
    Nu kan jag hämta ut den :)

16. Hellplant

Hellplant Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har nyligen varit och köpt två stycken O2X från teknikmagasinet i Ringen centrum.
    Jag mailade TMs kundtjänst igår och frågade när butikerna skulle få in telefonerna och killen som svarade uppmärksammade min mailsignatur (skickade från jobbmailen) och såg att jag jobbar vid Globen och tipsade då om att Ringen skulle få i telefoner idag.
    De fick i tre stycken och jag bokade två så det borde finnas en kvar.

Har tyvärr inte möjlighet att testa telefonen så mycket då jag har några timmars jobb kvar :( men det lilla jag har hunnit testa så är det ett riktigt stort kliv från min gamla Hero.

17. xieliand

xieliand Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

fick AVIn, kan man hämta ut paketet tidigare än 16:00 eller måste jag vänta dessa en timma och 45 minuter..?

18. Skrutt

Skrutt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nu har även mitt paket kommit fram, längtar tills man slutar så man kan åka hem och leka :)

19. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Jag brukar hämta ut dagen innan jag får en avi. Gör man det innan de har sorterat så brukar de bli lite stressade för att det blir krångligt att leta fram paketet, men de har alltid lämnat ut ändå.

20. ElecTriX

ElecTriX Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
    Sök på kollinumret, står det att paketet är framme vid ditt uthämtningsställe är det bara att knalla dit.

De reserverar till 16.00 för att paketet skall hinna fram till ditt utlämningsställe då avi:n skickas separat.