Vi som väntar på LG Optimus 2X

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Norsehawk, 17 dec 2010.

1. Carl

Carl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

ok, heheh :) men då skall det väll inte vara några problem....jaja vi får se

2. Embridioum

Embridioum Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Mi 9 Lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Mi 9 Lite
    Ser inte om någon svarat. Denna tråden hushåller alldeles för fånga diskussioner.

3. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Är plast och vad som sagt hittills är att det är ett robust och bra bygge

4. Fruktstund

Fruktstund Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Tyckte jag läste för fyrtioelva sidor sedan att byggkvalitén var lite sisådär, men jag ser ingen anledning till att den skulle vara direkt dålig. Ska kolla om jag kan hitta inlägget igen någonstans, annars får ni klara er!

5. Sweeler

Sweeler Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tråkigt att man fortfarande famlar helt i mörket när det gäller release.
    LG har hela tiden sagt i slutet av Q1 så det är det man räknar med.

Dock tycker jag att det är grymt mycket fulspel att sätta datum tidigt i januari och sedan flytta fram det allteftersom tiden går som flera återförsäljare gör.

Detta är enl. mig felaktig/falsk information men dem klarar sig genom att skriva "Beräknad/Preliminär leverans". Jag tycker inte det skulle gå så lätt för dem. Ta ex. Dustin som omsätter över 3 miljarder. Dem behöver väl ändå inte försöka locka/fula till sig kunder med falska releasedatum?

Nej, jag tycker hellre att dem skall skriva "Kvartal 1" eller om dem vet att det gäller slutet "Slutet av kvartal 1". Dem har redan ändrat datum för denna nallen 2 gånger och nu är det 10 dagar kvar tills den enl. Dustin kommer finnas för leverans. Hur många här tror att det så småningom kommer ett mail med framflyttat datum räcker upp en hand? *räcker upp en hand*

Jag tycker det bore regleras lagligt hur återförsäljare får ange releasdatum för som det är nu kan det bli väldigt skev konkurens om ett företag är "ärliga" och ett försöker locka med tidigt datum.

6. johan456

johan456 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Sony Xperia X Performance

MINA ENHETER

Telefon:
    Hej jag är ny här och har läst en hel del inlägg som gjorts här.
    Jag fastnade för denna telefon första gången jag såg den :) och ska absolut köpa den!

Jag har just nu en vanlig Sony Ericsson W880i men har sedan några månader tillbaka velat ha en smartphone, ville först ha SGS, men efter att jag såg denna så blev det denna jag skulle ja, och jag skickade en o samma fråga till några av det företag som kommer sälja telefonen när den släpps..

Ställde denna fråga..."Hej, jag har bara 2 frågor :) När kommer ni få in mobiltelefonen "LG P990 Optimus 2x" och om man bokar då kommer man få telefonen i första lasset så att säga?"

och dessa är svaren jag fick, kan ju vara lite intressant för vissa att veta även om det säkert redans sagts förut.

Net On Net svarar: Detta är en beställningsvara vilket innebär att när du beställer en så beställer vi hem en sådan till just dig. Det är ingen produkt vi kommer lagerföra utan vi tar hem den på beställning.

Phonhouse svarar: Den kommer in i slutet av februari.
    Om du förhandsbokar telefonen så får du den i första leveransen.

Teknikmagasinet svarar: Telefonen släpps V9 som det ser ut nu, om du bokar nu så kommer du garanterat att få utav första sändningen då det endast är några få beställningar för tillfället.

7. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

*räcker upp en hand*

8. johan456

Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Jag tänkte ju använda telefonen som Mp3 spelare bland annat och skipp min iRiver E10, tror ni denna LG är lika bra som min nuvarande mp3 spelare tänkte på ljudet framförallt...sen även hur länge man kan lyssna på musik på en smartphone i detta fall denna LG tills batterierna tar slut, jag lyssnar normalt kanske 1-3 timmar om dagen ibland ingenting. Jag vet att det självklart kommer gå åt en hel del batterier i början då det är den första touch telefon jag kommer att ha och blir mkt nytt att leka med.

Och sen undrar jag om jag haft denna telefon i kanske mer än 1 år, kommer den vara seg då eller nåt? jag tolkar det som vissa tycker att den inte kommer va nåt att ha efter 1 år t ex, fast det kanske för dom har höga krav, jag har ju egentligen inga krav och inte heller några andra touch mobiler att jämföra med. men om man uppdaterar till gingerbread som man kan göra senare. går det då bra att ha det hela tiden utan fler uppdateringar eller måste man uppdatera hela tiden?

dumma frågor jag vet men är absolut nybörjare angående android och vet typ ingenting :)

9. Blomkungen

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

enligt vad som gått att läsa och enligt LG har dom fokuserat mycket på ljudet och tegra 2 är har funktioner som gör att det krävs väldigt lite ström för att lyssna på musik så det går nog bra

Ja vi har väldigt höga krav

Dina mail till dom olika butikerna låter väldigt lovande enligt mig

10. Jens

Jens Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Jag lyssnar på talbok varje dag. 1,5 timmar på morgonen i bilen och 1,5 timmar på eftermiddagen. Det slukar ca 10% inkl den juice som går åt till "driften" av telefonen under färden, så kanske 5-7% är uppspelningen av 1,5 timme talbok.

Ljudkvaliteten får du nog vänta på rescensioner att se.

Telfon: Desire

11. exnm

exnm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Beställde precis från Phonehouse. Noterade att färgen är hette Svart medans det står på andra Dark brown, ngn som vet om det är samma?

12. Sjöman

Sjöman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

13. Ult

Ult Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

14. linus007

linus007 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

15. Blomkungen

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Börjar bli mycket reposts här i tråden nu
    senaste 2 länkarna kom ju för flera dagar sen

16. Sjöman

Sjöman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

trodde att jag hade följt tråden noga, men icke..

17. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Den här telefonen har växt i mina ögon. Först tyckte jag den var rätt ful (Såg bara den dåliga front-bilden på Prisjakt som är helt missvisande), men nu när jag tagit mig en närmare titt på den är den faktiskt helt okej. :) Jag blir mer och mer sugen på denna luren, speciellt efter floppen med Nexu S.

18. johan456

Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Tack för infon angående att lyssna på musik i telefonen, läste att det finns SRS Sound i den oxå, det är ju vad min iRiver E10 har oxå så det blir nog bra, lite bökigt att ha både telefon och mp3 försig tycker jag, lättare att ha allt samlat i en grej liksom, men Mp3 infon ni gav mig stärkte min vilja att vilja ha den här telefonen ännu mera :)
    Sen så är det trevlig att kunna fota bra bilder även om den kanske inte går att jämföra med en bra digitalkamera, men den är väl inte så jäättelångt ifrån kanske. Vad jag sett på bilderna iaf, i dagsljus ser det ju jättebra ut, fast om det är lite skugga eller mörkområden så kan man ju dock se lite brus här o där, men helt klart mkt bättre än min nuvarande 2 mp i min SE W880i hehe.
    Jag gillar oxå att den är hyffsat tunn och inte väger alltför mkt.

Är det någon som vet om GPS:en är bra på denna lur då?

Jo det var bra svar jag fick från företagen jag frågade, speciellt att teknikmagasinet svarade Vecka 9 vilket är den sista februari och resten av veckan är in på mars, vilket låter väldigt troligt med tanke på vad alla sagt här inne. Då gäller det bara att sätta på tålamodsknappen inombords o vänta :D

EDIT: den har förövrigt kommit upp på Katshings hemsida nu för 4895kr :)
    Ska fråga samma fråga till dom och se vilket svar jag får..återkommer med svaret när det kommer :)

EDIT2: Såg på Katshings hemsida att det stod att den inte har GPS anslutning vad menas me det?..har den inte GPS då eller betyder det att man inte kan koppla in en gps i den eller? :O

Last edited: 17 jan 2011
  19. droidole

droidole Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

20. Gr1peN

Gr1peN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Den har stöd får både GPS och A-GPS, måste vara Katshing som skrivit fel.

Jag skulle vilja veta om det är NTFS eller FAT32

Last edited: 17 jan 2011