Vi som väntar på LG Optimus 2X

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Norsehawk, 17 dec 2010.

1. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Håller med på samtliga punkter.

Man tittar i tråden för att se vad det finns för andra möjligheter än Atrix. Det är alltid bra att insupa alla intryck och telefoner innan man köper någon ;)

2. Lullebulle

Lullebulle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

I och med att O2X är certifierad borde det finnas i telefonen redan, dvs du behöver inte ladda ner en app.

Du borde märka en hastighetsändring om du har en router med N-standarden eftersom O2X stödjer N-bandet.
    För mer info om N-standarden kolla den här länken:
    https://secure.wikimedia.org/wikipedia/sv/wiki/IEEE_802.11

swefse gillar detta.
  3. lagge92

lagge92 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Ja man kan ju tolka titeln lite hur man vill men för mig är titeln inte synonymt med "vilka nya telefoner kommer ut i år i världen?" Utan att det mer är en spekulationstråd gällande 2x.

Jag säger inte att man inte kan jämföra med andra mobiler etc men av de hittills 70 sidorna så har majoriteten uppgjorts av meningslöst och barnsligt skitsnack, både från de som vill höja 2x till skyarna och de som finner nöje i att trigga dem.

olovskiij gillar detta.
  4. Herrn

Herrn Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 596
    Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Kan tala om för att tidningen allt om Android i det nya nummret har testat 2x och den fick 90% av 100 i betyg

5. Sasori

Sasori Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Fanns det någon motivering till varför den fick 90%?

6. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 002
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Sammanfatta gärna lite ur testet. Jag är inte vidare sugen på att åka 10 mil för att köpa en tidning som säkerligen är svindyr. :P

7. Herrn

Herrn Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 596
    Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Hej Jag ska försöka sammafatta lite vad som står det, kan börja med vad tidningen skriver för sammanfattning. LG optimus 2X är verkligen en comeback för LG, Dual core-processorn, skärmen, hdmi-ut-gången, kameran och stödet för det nya adroid, gör att denna mobil är något ut över det vanliga. Att LG lyckas bli först med den nya processorn och att den troligen blir ensam om den i några månader, och därmed utan konkurrens, är starkt. Jag har sedan länge bestämt mig för att min nästa mobil blir med andriod och som det ser ut kommer modellen heter LG Optimus 2X, den fick betyg 9 i Telefoni och data, samma i Mulitmedia, samma i system och program, användar upplevelse samma där en 9an och en sista 9 i material och kvalitet, dom tycker att designen är solid, samma dom skriver att fil i fantastisk upplösning, dom skriver ang filmning vi har testat möjligheten att spela in video i full hd, , det ser fint ut även om den stora wowupplevelsen uteblir om man är van att sevideo inspelning med exmpelvis iphone4 , samsung galaxy S och htc desire hd, åtminstone så länge man tittar på skärmen, en stor skillnaden mellan videorna inspelade mellan videorna är dock storleken i full hd(1080) är nära det fyrdubbla jämfört med video i vanlig hd (720p), dom skriver att den inbyggda skärmen är på 4 tum och har en upplösning på 800x400 bildpunkter är godkänt, men är inte knivskarp för en mobiltelefon av denna kaliber, skärmen är av lcd-skärm som känns riktigt bra även i solljus, optimus har också bättre batteritid än vad vi är vana vid , jag har under testet upplevt tydligen att mobilen klarar sig längre än många andra modeller innan den behöver få i sig lite mera laddning, hoppas detta stillar er nyfikenhet lite granna
    Mvh Herrn
    PS kan tala om att tidninge kostar 80 men är tjock och bra

Hund, droidole, Xperia och 6 andra gillar detta.
  8. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Låter lovande
    Bara att se vad andra säger om batteritiden då :)

9. Jerka

Jerka Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Olli och Hund gillar detta.
  10. exnm

exnm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

11. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Min lokala butik säger vecka 12/13 för arc och nexus S och lite tidigare för optimus 2X så antar det bli 9/10

Brukar ha väldigt rätt där i vanliga fall och dom är alltid ärliga i ett så litet samhälle som jag bor i så skulle säga det är trovärdig information

12. Lullebulle

Lullebulle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Vilket samhälle och vilken butik?

13. lagge92

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Hmm jag har bokat från DustinHome och har ett pris på 4990kr + frakt. Men ser att dom nu sänkt priset till 4890kr + frakt. Är det värt att avboka och boka på nytt eller tror ni det finns risk att man inte får från första utskickningsvågen då? :P

14. Sasori

Sasori Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Du lär hoppa u kön då och priset justeras väll för dig i alla fall även om du inte bokar av och bokar upp dig igen. Tror inte dustin skulle fula sig så pass att de lät dig betala mer. Släng iväg ett mail till deras support

15. lagge92

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Men jag har för mig att man förhandsbokar för ett pris och det sedan höjs får man betala det lägre priset, borde det då inte va samma sak för när priset sänks? :P kan ju alltid fråga antar jag.

16. L1nd1

L1nd1 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hmm.. Förbokade en Optimus 2x från ellos.fi (bor i Finland) där har de priset 469€.. På svenska ellos.se har de priset 4899 sek = 532€ (enligt valutor.se) ... Hoppas det finska priset gäller i slutändan också! :) Finland har i regel dyrare priser på elektronik än i Sverige.

17. Sasori

Sasori Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Vad tror ni om tillbehör? Vad vill ni ha? Minns när jag köpte min LG KC910i, första touch telefonen med 8mp kamera. Jag trodde då att det skulle finnas en hel uppsjö med tillbehör men det fanns det inte. Kollade med LG vart man kunde köpa ett fodral eller liknande men de sa att de inte hade gjort något. Vart lite ställd och fick via något skumt företag beställa ett fodral som skeppades från Kina.
    Jag skulle vilja ha ett skys silikonskydd och ett ställ av någon sort som ser trevligt ut och kan placeras på skrivbordet.

18. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Om du menar vad man förväntar sig i kartongen så är detta följande saker jag förväntar mig: Headset med In-ear (inte sånna där billiga skitsaker i hårdplast), Laddare, Usb-kabel och Hdmi-kabel.

Och om du menar vad man förväntar sig kommer släppas vid senare tillfälle så hoppas/förväntar jag mig: Dockstation i stil med den till Motorola Atrix, en uppsjö av skal/silikonskydd och skärmskydd - det vanliga alltså.

19. Vimes

Vimes Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

20. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER