Vi som väntar på LG Optimus 2X

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Norsehawk, 17 dec 2010.

1. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Känner tyvärr inte till den diskussionen om just februari. Allt jag vet är att vi alla väntande pojkar från början, eller i alla fall jag, fick reda på att den skulle släppas i januari.

Därefter dementerades detta och man sa istället "QI 2011"! Vi vet alla mycket väl att Q1 varken betyder januari eller februari. Q1 ska låta tidigt men i själva verket innebär det en release sent i mars, vilket det verkar bli i det här fallet.

Som sagt, ingen aning om det stämmer, alla pratar ju skit nuförtiden, men med tanke på att 10 butiker totalt var säkra på sin sak så tar jag det som trovärdigt!

Får ta och fråga lite fler butiker idag!

2. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Vad ska du ha 3D till i en telefon? Så menyn ser snyggare ut? Glasögonfri 3D funkar dessutom bara i princip rakt framifrån och man får mycket sämre betraktningsvinkel. De flesta som köper det kommer nog ha det avstängt om de inte kollar film på telefonen och hur ofta gör man det? Dessutom blir det ju svårt att få tag på 3D film över huvud taget. Säger det bara, 3D är inte vettigt som det är just nu.

Cim-Inc gillar detta.
  3. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Jag kan personligen inte förstå varför man skulle vilja ha 3D i en mobiltelefon...En skärm på 3.5-4.3'' kan knappast dra speciellt mycket nytta av 3D speciellt med de usla betraktningsvinklar som verkar råda....NEJ TACK!

Det är en gimmick om något...

4. vargen

vargen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Är det bara jag som är lite orolig för ev. skärmskydd på den, med tanke på att det är kurvat glas på sidorna kommer skyddsplasten gå ner lite och det finns ingen kant som hjälper till att inte rucka upp kanterna..

5. exnm

exnm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Ok, jag ska kolla med honom senare. Inte för att jag någonsin skulle överväga 3 ändå:P

6. bodyshot

bodyshot Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Fan vad jag läntar tills den beställda 2x kommer! Hajja att OC'a dualcore :D mums!

7. Lullebulle

Lullebulle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Q1 är januari, februari och mars.
    https://secure.wikimedia.org/wikipedia/en/wiki/Calendar_year

8. Linden

Linden Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

9. Lullebulle

Lullebulle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Inte nog sakta tydligen. :D

10. nilo

nilo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Misstänker att det var den här som satte förväntningarna på februari:
    http://www.mynewsdesk.com/se/pressr...snabb-android-mobil-med-full-hd-skaerm-556478

11. Airraid

Airraid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Bor och jobbar før tillfællet i norge och har norskt abonnemang i Chess.

Sænde en førfrågan till deras kundservice om deras leveransdatum och fick føljande svar den 31/1.

"Hei,
    Leveringsdato er bekreftet og telefonen kommer på lager 25 Februar. Da kan du bestille den direkte i vår nettbutikk."

12. Hanzzel

Hanzzel Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Sasori, Hund, lagge92 och 2 andra gillar detta.
  13. vargen

vargen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

hmm, sjuka skillander med abbonemang, samma pris obundet 4890:- hos Dustin, Cyberphot och Katshing, men med Telia T-V Surf 24 mån, 100 höjd avgift så skiljer det 600:- !! mellan Dustin (billigast) och Katshing (dyrast), Cyberphoto hamnar däremellan. Ett stort varningens finger för Katshing men men ett ännu större varningsfinger för Elgiganten som skryter med en kampanj nu men som har SAMMA PRIS på telefonen om du binder 24 mån som obundet, det enda som blir "billigare" är att du betalar av telefonen (4890:- kontant eller 2490:- kontant och 2400:- på 2 år)

14. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Då Q står för kvartal och en kvart kan sägas vara 25% av en heltimme, det vill säga en fjärdedel. Då hade jag nog skjutit mig i foten om jag inte besuttit vetskapen om att varje kvartal innehåller 3 månader :). Men som sagt, jag förstår att du läste det lite fort ;).

Blev mindre sugen på modellen efter denna recension tyvärr. Värdesätter ju kamera och storlek högt, vilket var de två punkterna som de slagit ner den på.

Vi får väl se vad Samsung har att erbjuda oss i mitten av februari och när denna modell kan komma att släppas. Men just nu är det fortfarande LG som gäller då den ligger närmast i tiden. Synd bara att den skall vara så jäkla stor.

15. Cim-Inc

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Så himla stor är den inte...Den är mindre än Desire HD, marginellt större än Galaxy S på höjden och tjockleken....

Ska man ha 4'' skärm får man räkna med något i den storleksklassen, annars får man nöja sig med en yttepytte 3.5'' som var stort för typ 3 år sedan :P

16. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Desire HD är större ja, men då får man också en större skärm!
    Tjockleken är alltid för min del den stora pucken. Galaxy S skulle klara sig precis ner i min ficka, så vi får se hur det blir nu när tjockleken är lite mer än 10% större.

Kolla på exempelvis SE Arc, den är både smalare och extremt mycket tunnare än 2X. Är någon millimeter större på höjden, men här får vi ju också en större skärm för pengarna. Gillar inte när man inte nyttjat hela telefonens yta och det är väldigt mycket "till spillo" hos 2X.

17. Cim-Inc

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Om du ska jämföra med Arc så....Då får du inte en H-IPS LCD på 4'', du får inte Tegra 2, Inte front kamera, HDMI-Porten sitter på sidan inte toppen, Micro-USB porten sitter på sidan, inte på botten.

Där är förmodligen anledningar till dess formfaktor.

18. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

hdmi porten på arc sitter på toppen

19. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

OK, jag kan hålla med angående Tegra 2 och IPS-skärmen kanske! Dock har jag aldrig varit i behov av en frontkamera. Dessutom förstår jag inte allt detta gnäll med hur SE placerat sina kontakter!? De sitter där de sitter.

Nu sitter inte HDMI-utgången på sidan, men om den gjorde det så what!? Ska ni koppla in mobilen till TVn och sen stoppa ner den i jeansfickan? Då förstår jag att det kan bli lite meckigt.

Vi får väl se vad SGS2 kommer att erbjuda. Är deras mobil tunnare än LGs med samma mumma eller till och med mer så anser i alla fall jag att min kritik mot LG gällande storleken blivit berättigad.

20. linus007

linus007 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER