Vi som väntar på LG Optimus 2X

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Norsehawk, 17 dec 2010.

1. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

O2X får gärna komma så snart som möjligt! Börjar bli larvigt det här med att sitta och chansa med datumen. Kan LG, i alla fall nu när det är nära inpå, vara lite mer tydliga?

2. Itson

Itson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Känns lite långtråkigt redan nu.. Har ju beställning kvar sen årsskiftet. Webhallen har t.o.m skickat ett mail om att inget har hänt med lagerstatusen och att man kan avbeställa om man vill. Antar att det dock är ett automatiskt besked de skickar ut till gamla obehandlade odrar.

3. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Visst, för min del är det OK att vänta. Men med preliminära datum som ändras i samma takt som dag blir natt så blir det frustrerande. Ett angivet, spikat datum från LG tycker jag vi kunder nu gjort oss förtjänta av, eller!?

4. Itson

Itson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Det tycker jag allt. Slutat av mars känns i senaste laget men samtidigt i Q1. Vill ju gärna pilla på telefonen nu. Förresten.. Tänkte på att LG har lovat 2.3 men hur tror ni det ser ut med uppdateringar efter det? Konkurrenterna släpper med pepparkaka, vilket nästan lovar minst en stor uppdatering till. Men hur ser det ut för 2x:an? Man vill ju ha lite framtidssäkrat då det gäller ny mjukvara, även om det inte är allt.

5. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Om inte annat kommer det säkerligen finnas hemkok med nyare versioner av Android. :)

6. Itson

Itson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Självklart. Jag vet att det finns många kockar men inte helt fel att få lite officiella uppdateringar med :)

7. linus007

linus007 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

det blir helklart releasen som avgör för min del. Alltså båda är ju grymma dock är nog SGS2 som verkar locka lite mer. Men nu borde O2X faktiskt komma! känns som en evighet sedan man bokat

8. fisher

fisher Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Fick ett mail från Dustin, jag beställde 2st X2 i Januari och detta kom idag

Lev datum: 2011-03-14

Hoppas?

9. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Fisher det datumet har postats 3 gånger på 2 sidor nu så kanske

Själv går jag nog helt Arc vägen då 2X har alldeles för mycket utrymme runt sidorna och mjukvaran verkar lite fishy
    Särskilt med en massa jävla bloatware man inte kan avinstallera utan root
    Men får se, Kanske den är fixad till release om den släpps någon gång då

Samsung lockar väldigt lite med deras historia på uppdateringar och erfarenheter av andra produkter av samsungs nyare generation mobiler

10. fisher

fisher Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hehe ok :D ville bara dela med mig orkar inte läsa alla 50 sidor jag inte läst XD

11. Itson

Itson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Jag gillar hur ingångarna är placerade på telefonen. Tycker att den ser rätt snygg ut med. Har en x10 för tillfället och visst, arcen är snyggare men har fortfarande den där plastiga baksidan i liknande material. Men vad vet jag, har varken sett eller hållt i produkterna i verkligheten.

12. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

2011-03-14 känns sent, man har sagt början av mars, vad är det som är problemet? Sluta ange leveransdatum om ni INTE kan hålla dem. Nu hoppas jag att Dustin har fel, att LG:s uttalanden stämmer och att jag har mobilen i handen om några veckor!

13. Chopaan

Chopaan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Jag är framförallt trött på min Wildfire för att jag inte kan spela i princip några spel och för att skärmen har en riktigt dålig upplösning.

Eftersom SGS2 verkar bli för dyr verkar det stå mellan Xperia Play och Optimus 2X (om inget annat intressant visas upp under MWC), Play endast på grund av den utskutbara knappsatsen, i såna fall.

2X:ans processor är ju helt klart bättre än den som sitter i Play, men det som kanske väger allra mest in är till vilken telefon spelen kommer att göras för. Vad tror ni?

Tror ni en knappsats hjälper tillräckligt mycket för att man ska slopa en betydligt vassare processor? Det finns kanske sätt att få någon slags kontroll att koppla in till andra mobiler?

Vill gärna höra era synpunkter på de två telefonerna!

14. pleom

pleom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

På mitt länktips kan ni se hur LG Optimus 2x piskar Samsung Galaxy s2. Blir nog en Optimus 2x trots allt. Blev väldigt missnöjd när jag insåg att den inte hade någon HDMI-port. Har även läst att den känns väldigt "plastig" precis som SGS. Jag har själv ägt en SGS tidigare och gillade verkligen inte att den var så plastig, till skillnad från LG Optimus 2x. Dessutom så är man missnöjd med att det endast finns 3 knappar på Samsung galaxy s 2. Varav 2 är touch och en stor plastbit i mitten som är en homescreen-knapp.

Nej just nu lutar det mest åt Optimus 2x. Men den som kommer ut först blir det probably.

http://www.anandtech.com/show/4177/...preliminary-performance-mali400-benchmarked/1

Last edited: 14 feb 2011
    Chopaan, wohlin, JaQan och 6 andra gillar detta.
  15. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Lol samsung snälla säg att det där är final resultatet också så jag kan skratta åt vad samsung förtjänar efter deras pissiga stöd för sin galaxy S och ja alla andra mobiler samsung någonsin gjort

Tunna och bra specs må dom ha men när dom strular ska du köpa en ny istället

Anandtech verkar ju såga den ganska rejält iaf

16. htc_hd2

htc_hd2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

den slutliga versionen av sgs2 kommer vissa mycket bättre siffror än vad tegra har

17. wohlin

wohlin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

18. lagge92

lagge92 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Motorola fokuserar på den amerikanska marknaden. Inte många konsumenter där som vet att O2X kommit ut i Korea eller att den kommer ut i europa snart.

så dom kan komma undan med lite sånt säljsnack :P

19. wohlin

wohlin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Sant! Men den kollen borde dom ju egentligen ha ;p Aja, läste runt lite om den kmr till Sverige, men hittar inget bra svar!
    Dock har ja förbokat O2X, o längtar, men Atrix verkar ju rätt vettig me :)

20. Vimes

Vimes Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Atrix 9/10

http://www.engadget.com/motorola/atrix-4g-review/

Lite töntigt och förutsägbart med tanke på O2x 6/10 resultat.