Vi som väntar på LG Optimus 2X

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Norsehawk, 17 dec 2010.

1. lanner

lanner Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det dom syftar på är nog hur lång tid det tar för dig att få packet från att de skickat det till dig.

2. jocke45

jocke45 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

tror de, jag har 2-7 dagar och beställde för längesen:ehm:

3. alwaysaround

alwaysaround Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

mmm, jag mailade elgiganten och frågade och de sa att det preliminära release datumet har flyttats fram till 27/2. alltså att 19/2 inte alls gäller längre.
    så det ser ju allt mer ut som om elgigantens datum har varit allt för optimistiskt från början eller att det bara är ett säljtrick. i slutändan tror jag nog inte någon kommer få tillgång till telefonen förrän tidigast första veckan i mars.

4. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Jag har ju faktiskt tidigare sagt att Elgiganten uttalat sig om att man inte kommer få in produkten till centrallagret förns i mars. Därför har den 19:e alltid varit ett fantasidatum för mig, precis som den 27:e nu också är.

5. robbzon

robbzon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

fan vad ni jiddrar om datum hit och dit. De enda tillförlitliga datumet som torde vara det mest pålitliga är nog från lg själva.

http://www.lg.com/se/mobiltelefoner/mobiltelefoner/LG-P990.jsp
    där står det att den kommer i mars..

För övrigt så tycker jag personligen att den svarta är snyggare, förstår inte varför alla återförsäljare endast tar in den bruna?

http://abhisekoviabhi.files.wordpress.com/2010/11/lgstar3.jpg - svart
    http://webshop.2020mobile.se/img/products/2x.jpg - brun

Last edited: 16 feb 2011
  6. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

I egenskap av ett företag med subavdelning inriktad på försäljning skall man, då planerade leveransdatumet närmar sig, kunna erbjuda kunden (i det här fallet konsumenten) ett spikat datum då man kan leverera produkten/tjänsten. Därför jiddrar vi.

Mars är för övrigt inget datum, det är en månad innehållandes 31 stycken datum.

Aggeajsk gillar detta.
  7. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Och det har varit både februari och januari på tapeten tidigare genom diverse LG uttalanden och pressmeddelanden

8. robbzon

robbzon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Eftersom LG själva anger mars är det högst osannolikt att telefonen kommer redan i februari som ni jiddrar om.

Men visst, det är bra att ni håller koll på olika återförsäljare och vilka datum dessa satt/inte satt. Så länge återförsäljarna anger heelt olika datum med långa tidsspann mellan sig så kan man utgå från att det endast är rena spekulationer eller säljtrick.

9. speedline

speedline Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    och q1 som har sagts hela tiden är 90+ dagar...

10. wohlin

wohlin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag förbokade O2X den 28 December på DustinHome, så jag hoppas jag va ute i god tid och blir bland dom första som får den om dom tar in ett Tunt lager vill säga..

Sen fick jag ett mail från NetOnNet där jag hade frågat om deras leveransdatum på sidan där det står i slutet på februari, fick detta svar då...

Tack för ditt mail.
    Produkten är möjlig att förhandsboka på vår hemsida, och så snart vi har information kring leveransen så återkommer vi med denna information.
    Vi vet i dagsläget inte när produkten beräknas att komma in i lager.

Om dom nu inte vet när den kmr in, varför i helvete skriva i slutet på februari då?
    Falsk marknadsföring, som folk luras av, och ett trick som sagt några inlägg ovan..

11. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Till samtliga ovan:

Jag är en av dem som fullständigt skiter i när telefonen kommer. Jag har alltid trott mars och mars kommer det med väldigt stor sannolikhet att bli.

Det här med att vi "jiddrar", det vill säga snackar skit, ljuger eller muckar gräl vet jag inte om jag håller med om. Vi spekulerar i leveransdatumet som folk har gjort ända sedan T-Forden började tillverkas med den klassiska "rullbandsprincipen" borta i väst.

Detta med försäljningstrick har behandlats under åtskilliga sidor bakåt om man nu vill ta del av det.

Försäljningstrick eller inte, ofta är det grossisten som är alltför dåliga på uppdateringar både vad gäller att ta reda på information samt förmedla denna vidare till återförsäljaren.

Eftersom ni väldigt gärna vill tillrättavisa mig i form av tangentanvändning måste jag påpeka en del saker.

Q1 har nämnts men precis som Blomkungen även påpekat har LG påstått både januari, februari samt mars i så kallade "officiella uttalanden". Problem i produktionsledet kan förekomma men i denna omfattning? Knappast.

Och till sist, Q1 har endast "90+ dagar" vart fjärde år.

12. wohlin

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag skiter också i när den kommer näst intill, nu är det bara de att jag sålt min Hero nyligen och kör på en Samsung SGH-Z300 , som inte är riktigt vad jag vill använda mycket längre till.. Annars har jag inte väntat mig att den kmr tidigare än mitten av mars iaf.. allt innan gillas!

Ta inte allt så jävla allvarligt, de e bara lite snack, precis som alla försäljare!

13. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Precis, ta inte allt så jävla allvarligt, de e bara lite snack, precis som på alla andra forum...

14. wohlin

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Bli inte så bitter..

15. cjb

cjb Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 292
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    Passade på att höra med Elgiganten i Malmö när 2X kommer, enligt dom kommer den till deras centrallager den 2:e mars, vilket jag även själv fick se på deras dator.
    Sen räknar dom med 2- 3 dagar innan de finns i butik.

16. noidroi

noidroi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Håller med det mest i din post, men januari (31), februari (28-29), mars (31) ger 90-91 dagar :)

17. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Då läser vi det jag skrivit igen...

18. noidroi

noidroi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

90+ brukar i vardagligt tal användas som förkortad version 90+n, n∈N, och därmed {90, 91}∈90+n

QED

:)

Aggeajsk gillar detta.
  19. rollet

rollet Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Vad jag har förstått så kan telefonen inte spela upp typ dts ljud om man ska kolla hdfilm?
    Jobbigt att måsta konverterà om.

Kan den läsa subtitles, typ srt?

20. Silvercliff

Silvercliff Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Det är upp till mediaspelaren du använder, där är det inte fråga om hårdvarustöd/hårdvarubegränsningar. Rätt mediaspelare kan läsa subtitles.

Ang datum så uppskattar jag alla spekulationer. Själv hoppas jag på 3:e mars, och är rädd att det kan bli slutet av mars.