Vi som väntar på ZTE Blade från Telia

Diskussion i 'Blade' startad av baker666, 16 nov 2010.

1. Baeckman

Baeckman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Last edited: 24 nov 2010
  2. MurrayHewitt

MurrayHewitt Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

3. tekken

tekken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    249
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL
    Är alla efterblivna? Interminne är definierat som det interna minnet som du lägger dina filer på, "hårddisken".

HEHEHE så rolig du är

4. Taskman

Taskman Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 024
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    P9P XL Porcelain 256GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    P9P XL Porcelain 256GB
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    S23 Ultra 512GB Green
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 3:
    ROG Phone 6
    Platta:
    Galaxy Tab S8+
    Platta 2:
    Galaxy Tab S6 LTE
    Övrigt:
    CCGTV, Gear S5 Pro, Google Home & Nest Mini, Philips Hue
    Jävlar va liten den va.. Och färgskärm (blå) också :)
    Undrar hur touchen är på den
    /ironi

5. Lassehbg

Lassehbg Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Telefon:
    Xiaomi Mi A2

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi A2
    Telefon 2:
    huawei P8 lite
    märkligt kan det vara som så att dom första bara fick en juste lur sen försöker dom lura på folk sämre, billigare när väl hypen för luren finns där för dom

6. sir_honk

sir_honk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har precis pratat med ZTE Sweden och den person som är ansvarig för försäljningen till Telia. På väldigt knaglig engelska kunde jag få ut av henne att RAM-Minnet skulle vara på 512MB och att den skulle ha 600MHz processor och ha 2.1 Android. Arbetsminnet kunde man bygga ut till 32GB med minneskort sa hon. Enligt henne skulle det vara precis samma telefon som San Fransisco men med telia grejor i istället.

OBS! Se nu inte detta som en sanning. Vet inte om hon riktigt förstod vad jag pratade om och undrade hela tiden vilket bolag jag ringde från och om jag va Telia. Men enligt den svensktalande personen på företaget var det hon som va "Telia ansvarig". Man kan ju alltid hoppas att det är så!:)

7. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
  8. glemmy

glemmy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Vilken sörja detta har blivit alltså :D

Din nyhet var trevligt fast jag är inte övertygad än. Ska man behöva vänta tills folk får hem sina för att veta säkert? Helt otroligt att det ska vara så svårt för Telia att få fram rätt information och inte sprida olika motsägelsefulla rykten.

Nåja, sitter och hoppas på att den nu har 512MB då jag själv beställt en i förra veckan.

9. Godsmith

Godsmith Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det bara jag som är mindre oroad över att telefonen har 256 MB RAM (får multitaska lite mindre bara) än över att den har en resisitv pekskärm (dålig respons på skärmen, får peka flera gånger för att få ett resultat, många fel vid skrivning av sms, etc)?

Nu har jag i varje fall frågat Telia om deras ZTE Blade har en resistiv pekskärm. Svarar de då ja blir det avbokning på stört för min del. Svarar de nej kommer jag inte nödvändigtvis att lita på dem, men i alla fall avvakta tills vi har fått mer information.

10. tekken

Mottagna gillanden:
    249
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL
  11. eightbits

eightbits Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Haha, allt känns som en dålig parodi.

Någon som vet mer om första leveransen verkligen blivit försenad eller annat?
    Har en kompis som åker iväg till UK på fredag så tänkte skicka med lite pengar isåfall :cool:

12. alexu

alexu Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Oj vilken rörig historia. Det blir verkligen inte bättre av att Telia själva bidrar till att öka förvirringen gällande specifikationerna. Telia är vana vid att leverantören/tillverkaren lämnar korrekt information och brukar antagligen inte själva besvära sig med sådana trivialiteter. Men som jag antyder så ligger felets källa troligtvis hos ZTE som inte har kompetent personal. Att sköta distribution, kontakt med återförsäljare och att etablera ett nytt varumärke är inte helt okomplicerat.
    Dock förstår jag inte riktigt att ni som skriver i tråden väljer att lägga så mycket energi på att uttrycka er besvikelse över att en budgettelefon inte når upp till era förväntningar. Köp till exempel en LG Optimus One med Froyo och var glada istället.

13. eightbits

eightbits Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Blir lätt så när man är glad över att få något nytt man väntat på väldigt länge. Blir det sedan inte som man blivit lovad är det klart man blir besviken och vill visa sitt missnöje så inte historien upprepar sig.

14. kulan

kulan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Besvikelsen är ju inte att telefonen inte lever upp till förväntningarna, besvikelsen är att Telia eventuellt säljer en snikmodell när vi trodde att det var samma lur som Orange säljer de har tagit in.

Optimus one har crapupplösning.

15. Godsmith

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Som kulan säger, Bladen är den enda mobilen i prisklassen med vettig upplösning.

Jag såg nu att det finns en massa Orange San Fransisco uppe på eBay till rimliga priser. Det blir kanske till att man beställer en sådan ikväll.

16. tekken

Mottagna gillanden:
    249
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL
    Rimligt och rimligt vet jag inte. De enda som har rimliga priser är de som INTE skickar över sin egna landsgräns...

17. Godsmith

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja, definitionsfråga kanske. Vill man ha en för 1300 får man leta länge. Men jag tycker att 1750 inklusive frakt till Sverige är helt ok.

18. tcmixx

tcmixx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Ingen som kan ringa till telia och be att få prata med varu-support. Dom har ju fått in telefonerna så dom borde ju nu verkligen kunna svara på om de är 512 eller 256 ram.

19. alexu

alexu Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Visst kan jag förstå irritationen och jag uttryckte mig avsiktligen lite provocerande i mitt föregående inlägg. Men jag tror faktiskt inte att Telia valt en sämre modell för att tjäna mer pengar. ZTE är redan genom Orange SF på väg att etablera sig som tillverkare i Europa och tillsammans med stor efterfrågan är det därför troligt att Telia får betala minst lika mycket för den lite sämre varianten som Orange betalar för versionen med dyrare komponenter. Det låga priset i Storbritannien kan givetvis även förklara med att Orange är en större spelare än Telia, samt en tradition av att subventionera kontantkortsmobiler i Storbritannien.

ZTE Blade utan hardware branding borde rimligtvis inte förekomma i allt för många versioner. Telia och Tele2 får antagligen samma variant som grekiska operatören Wind säljer och den har 256 MB om någon undrar.
    http://www.youtube.com/watch?v=-IBPZIn3btk
    http://techblog.gr/mobile/zte-blade-wind-answers-5992/

20. bonath

bonath Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nytt svar på Teliaforumet.

"Jag jobbar själv inte med terminaler utan är främst mellanhand mellan era frågor och svaren. Jag måste be mina källor att dubbelkolla sina uppgifter och återkommer så fort jag fått svar.
    Med vänliga hälsningar
    Thomas Lindmark
    Moderator Telias forum"

https://forum.tewss.telia.se/topic/1855-zte-blade/page__st__10

Inkom kl. 11:31... Vi får väl se o höra!