Vi som väntar/väntat på Galaxy S II

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Janne303, 24 mar 2011.

  1. Roq

    Roq Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2009
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Snackade med Telenor idag igen och de hade visst skickat min telefon i fredags. Avin kommer imorgon så jag kan hämta ut den. Totalt innebär det en försening på två dagar som de inte verkade särskilt sugna på att ge ersättning för. Vi får väl se om jag ger det ett nytt försök imorgon.

    Btw, anledningen till att jag väntat är att jag fick en bra deal via kundtjänst :)
     
  2. Phrost

    Phrost Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    beställd 19juli från tele2 ....

    får väl se...
     
  3. Emptiness

    Emptiness Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2011
    Inlägg:
    520
    Mottagna gillanden:
    395
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Snubblade över Katshings hemsida och där kostade telefonen 1250kr mindre än ifrån Telenor. Nyttjade min ångerrätt hos Telenor och beställde ifrån Katshing imorse. Telefonen fraktas just nu av posten.
    katshing är min nya go-to sida för telefoni hädanefter.
     
  4. Intendo

    Intendo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Meh! Jag beställde också min telefon den 8/7 via deras kundtjänst p.g.a. en bra deal, precis som du. Men när jag ringde igår och kollade om de visste när den skulle komma så sa hon bara att de inte hade skickat ut någon och inte hade några på lager. Hon visste mao inte när jag skulle få den. Surt att du har fått din men inte jag! :P Jag skulle i alla fall ringa när jag fått den så skulle de kolla på kompensation
     
  5. Nulf

    Nulf Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung s22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung s22+
    Jag beställde min från telenors internetbutik den 14/7 och fick den idag.
     
  6. Waterflow

    Waterflow Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Flip 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Flip 5
    Förstår inte vad som är så hemskt med avbetalning, telefonen är ju inte direkt värd mer om 1 år när jag köper den kontant. 5000kr är trots allt en rätt häftig summa och när du avbetalning via valfri operatör så subvensioneras telefonen en aning (i mitt fall 800kr men det går att få mer rabatt t ex hos Halebop). Dock är väntetiden verkligen ett problem och jag funderar på att tänka igenom saken. Tyvärr lär jag ju få vänta 1-2 månader ändå om jag ska vänta på NFC versionen.
     
  7. Gr1peN

    Gr1peN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    688
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Problemet kan vara att man inte förstår kostnaden när man kör på avbetalning. Skulle tro att de flesta med skuldproblem har många prylar på avbetalning.

    Jag föredrar kontant för att slippa stå i skuld, om jag byter mobil om ett år skulle jag inte vilja fortsätta betala varje månad.
     
  8. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

    Är väl rätt logiskt att man inte byter innan abb går ut om man inte har råd
     
  9. Torparn

    Torparn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Jag köpte en S2 av Telia och tog förhöjd avgift. Telefonen kommer att kosta mig 4800:- efter 24 månader vilket jag inte tycker är så farligt. Den billigaste S2:an på prisjakt kostar 4500:- och då är det ju inte säkert att man får en Svensk lur. Men visst kan jag hålla med om att det känns bättre att betala telefonen direkt
     
  10. KaakaaN

    KaakaaN Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skickad från telenor 1-3 veckor = 3 :)
     
  11. Gr1peN

    Gr1peN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    688
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Tyvärr tänker nog inte alla så, för dem är det bara 199kr i månaden extra.

    Om folk kunde tänka skulle vi inte ha några skuldsatta eller smslån.
     
  12. spartacus

    spartacus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur loggade du in på Brightpoint lagersaldo .? kan du berätta .
     
  13. Waterflow

    Waterflow Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Flip 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Flip 5
    Nu går vi verkligen OT här men jag tycker avbetalning är ett bekvämt sätt att dela upp en stor kostnad över en längre period. Vissa föredrar det, andra (som du) gör det inte. Dock tycker jag det är viktigt att poängtera skillnaden mellan avbetalning och avbetalning. Om ett företag erbjuder räntefri avbetalningar utan avgifter så är det ju egentligen ingen dum deal då det inte kostar dig ett öre att dela upp 1000kr på 10 avbetalningar. Men om ett annat erbjuder finansiering med en extrem ränta som SMSlån, L'Easy osv så blir slutkostnaden för produkten så oerhört mycket högre att det verkligen inte finns några belägg för att tacka ja till sådant erbjudande. I detta fallet tar operatören "betalt" genom att tvinga en att betala en månadskostnad för abonnemanget samt ringa på dennes nät i 24 månader. Å andra sidan hade man ju betalt denna månadskostnad även om man köpt telefonen kontant och abonnemang vid sidan av.

    Jag är helt med på att var och en gör som man vill men bara vi inte börjar jämföra telefoner knutna till 2åriga abonnemang med SMS-lån. Tycker telefon inkl abonnemang är ett bra alternativ så länge man är medveten om totalkostnaden för abonnemanget och framförallt telefonen. Själv hade jag aldrig gått med på detta om telefonen kostat mer än vad den gör i butik (vilket idag inte är fallet).

    OnT : Upp till 10 dagars leveranstid på SGS2 hos Tele2 :>
     
  14. cem

    cem Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Eller så drar man till Teknikmagasinet vart som helst och köper telefon med exakt samma abb som Tele2 har :P samma priser och abbonemangsrabatter
     
  15. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Kan förstå hur folk resonerar, om man ändå kommer ha en utgift på säg 299kr/mån i mobilräkning. Varför inte ta ett abb som kostar 299kr/mån som har gratis allt och man får en lur "på köpet"(för 0kr alltså och utan extra månads avgift) Förutsatt att abbet täcker allt man förbrukar så det inte blir massa extra på dom 299kr är det ju helt ok.

    Personligen skulle jag aldrig köpa nåt på avbetalning, endast tex. bil/hus(lån). Då det oftast rör sig om summor som för dom flesta är orimliga att kunna få fram.

    Själv gör jag så att jag köper ett abb. får en lur för 0kr(ger bort den till nån som vill ha den eller nåt) och använder abbet i min lur(sgs2 för tillfället) Har haft 3 olika android lurar på detta abbet jag har nu(ganska billigt typ 99kr/mån). Är nog nästan ett år kvar på bindningstiden, tror jag .. hmm
     
    Last edited: 4 aug 2011
  16. Waterflow

    Waterflow Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Flip 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Flip 5
    Du får gärna ge exempel på något sådant för jag tycker aldrig det enda är bättre än det andra :) I mitt fall så slapp jag 130kr plus frakt om jag köpte i butik men hade fått betala inträdesavgift på...vad det nu var samt något annat. Men man kanske ska pressa försäljarna i butikerna ännu lite till? :money:
     
  17. krutbjörn

    krutbjörn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    101
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S5e
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Wear Active2
    Reklamerade mitt abonnemang hos Tre då jag i flera månader haft obefintlig täckning hemma i lägenheten, mitt på Kungsholmen, och var därmed tvungen att lämna tillbaka min SGS2. Föll för frestelsen att gå in i en telenorbutik och signa upp mig för ett abonnemang hos dem och köpa en subventionerad lur. Tänkte inte på, och blev heller inte meddelad, att leveransen skulle dröja i veckor. Till skillnad från deras internetbutik och kundtjänst kan de tydligen varken av- eller omboka telefonen eller se någon status på om luren är skickad eller inte. Gah! Hur hantera en sån här situation? I eftertankens kranka blekhet tycks det mig glasklart att jag skulle beställt luren (till ett billigare pris...) i en webbutik med den i lager. Sitter nu fast med en SE K220 där man inte kan lägga till ord i T9-ordlistan... Ville mest dela mitt öde med er :)

    Läser här att de flesta av er beställt via kundtjänst eller webben, finns det någon som har erfarenhet av att lägga en beställning i en telenorbutik? Enligt killen i butiken skulle telefonen skickas direkt från Strålfors (!) vilka väl knappast kan stå för det "huvudlager" Telenor i mail och chat säger sig ha?
     
    Last edited: 8 aug 2011