Problem: Vibrationen lägger av titt som tätt

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av miii, 6 nov 2011.

1. miii

miii Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej!

Har haft lite problem med mobilen på sistone. Det är så att den helt random kan sluta vibrera. Igår höll jag på att kasta in den i väggen för att jag blev så irriterad på den. Det brukar oftast vara ett kort tag (max någon timme kanske) men igår försvann det och kom inte tillbaka förens sent inatt.

Eftersom jag använder vibrationen hela tiden så blir det ett ganska irriterande problem. Jag har alltid mobilen i tyst läge och går därför alltid efter vibrationer vid sms och andra meddelanden, dessutom har jag en vana att skriva med vibration vid tangentnedtryckningar så det blir lite naket utan.

Är det någon som har märkt samma problem?
    Jag drog en snabb sökning tidigare idag men hittade inte någon på den här sidan som haft samma problem, däremot hittade jag en artikel där det fanns en liten temporär fix till det och där personen påpekade att flera hade haft samma problem.

Samsung Galaxy S - Galaxy S2 vibration issues (not working)

Jag vill ju gärna slippa lämna in den men vill samtidigt inte bara ha något halvfungerande. Hade haft tankarna på att slänga in en custom ROM ett tag nu, men antar att jag väntar med det då garantin kan röka nu när jag har problem med den.

Problemet har mer eller mindre funnits där ganska länge, men så länge som problemet höll i sig igår har jag aldrig upplevt förut. Givetvis testade jag reboota den och plockade ut alla delar som gick från den (hur nu det skulle hjälpa).

Mobilen är en icke-rootad SGSII med officiella 2.3.5-ROMen från Samsung.

2. kahn

kahn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Det gör min med, ibland går det lösa genom att ändra ljudprofilen samtidigt som man experimenterar med hörlurskontakten... det börjar dock bli ohållbart! Vad fan ska man ta sig till? Min är HELT Orginal och det kom efter förra uppdateringen och är kvar nu på nyaste. Har blåst telefonen helt ren utan resultat också.

3. Bmsone

Bmsone Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB
    Om det hjälper att greja med hörlurskontakten låter ju det som det är hårdvarurelaterat och inte har med uppdateringen att göra.

4. Zajber

Zajber Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Min vibrator lägger också av ibland. Oftast hela tiden.
    Men speciellt om man stänger av ljudet. Då funkar den endast för telefonsamtal.

5. kahn

kahn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Nu börjar det bli riktigt irriterande det här. Jag kan få igång vibrationen om jag pillar runt med hörlurskontakten som sagt, och samtidigt pillar i ljudinställningarna för vibratorn.

Hade tänkt lämna in telefonen för reparation, men det ska tydligen ta 3-4 veckor... hur fan man det behöva ta så lång tid för en verkstad å fixa en telefon?

Ingen annan som hört om liknande problem som mina?

6. Tärning

Tärning Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har samma problem.. Kom med 2.3.5. Hade inga problem alls innan dess. Nu har jag så mycket buggar och skit så det är löjligt.

7. rawx

rawx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tjenare!
    har samma problem, testat att flasha om till andra roms utan resultat..
    Får pilla med hörlursingången... :S

WTF IS THIS SHIT

8. rawx

rawx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

edit:
    har nu kommit fram till att det är något fel med hörlursingången.
    Vibrationen slutar att fungera efter att jag har haft i ett trådbundet headset i hörlursingången eller kopplat in till bilen via aux.
    Stoppar jag sedan återigen in 3.5mm pluggen och sakta vrir på den och trycker trycker på någon utav de 2 touch knapparna så kan jag lägga märke till att slutligen vibratorn börjar fungera igen efter ett visst läge.
    Detta tyder ju på ett hårdvarufel.
    Nu till det roliga då.
    Jag vet ju inte om min garanti gäller eftersom den är rootad och kör med hyper romen i.
    jag har tänkt återställa den till fabriksläge och sedan lämna in den men eftersom det inte är ett mjukvarufel borde dom ta det på garantin tycker man ändå.