Vidarekoppla mitt gamla abonnemang/nr?

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av LeBron, 3 okt 2012.

  1. LeBron

    LeBron Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Har ett år kvar på mitt abonnemang (student surf 59kr/mån Tele2) men jag tänker beställa ett nytt abonnemang ifrån Halebop och kan således inte behålla samma nummer om inte jag begär en slutfaktura (vilket jag inte känner att jag vill göra). Men till min fråga:

    Kan jag på något sätt göra så att alla som ringer/smsar mitt gamla nummer automatiskt kopplas till mitt nya? Hur då isåfall? :)
     
  2. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 942
    Mottagna gillanden:
    7 937
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Om du vidarekopplar ditt nummer så kommer du att behöva betala för de samtal som vidarekopplas enligt samma prislista som att du ringer från din Tele2 mobil till din Halebop mobil. Här kommer dina SMS inte att vidarebefodras. Om det är så du vill göra: http://www.tele2.se/kundservice/mobiltelefoni/vidarekoppling.aspx

    Det går att göra ett nummerbyte på ett abonnemang samt att samtidigt flytta över numret till ett kontantkort, för att du sen ska kunna portera det till Halebop. Detta kostar runt 200kr (99kr för nummerbyte och 99kr för att få ett nummer till ett kontantkort, har iaf för mig att det är så det kostar).
     
    LeBron gillar detta.