Video File Deleted

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av maniak, 4 jul 2011.

  1. maniak

    maniak Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hejsan,

    Jag har ett problem. När min vän skickar en video från sin mobil (iPhone 4) till mig, så står det följande när jag ta emot; The video file IMG_0650.3gp was deleted. Jag kan ta emot bilder från honom utan problem, men inte video.

    Är det .3gp-filen som är problemet?


    Mvh Maniak
     
  2. swematte

    swematte Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    245
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Frågan vi får ställa oss är,har steve givit er tillstånd till att föra över filen?nä,det låter lurigt..har inget bra svar tyvärr
     
  3. Cygnus

    Cygnus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    889
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Jag fick precis samma problem idag, ingen aning om varför? Någon som har förslag eller idé???
     
  4. Cygnus

    Cygnus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    889
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

  5. Zunfire

    Zunfire Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hejsan

    Har exakt samma problem.

    Skickar mms med video filer till 2 iphone ägare och den enna kan inte spela upp alls och den andre kunde snabb spola men inte titta på klippet normalt.

    När de skickar till mig så står det just så där nästan alltid nån gång har de funkat.

    Hur skall jag diagnotisera problemet, i min ände hos min leverantör eller hos deras? eller är de telefonerna ?? jag har tele2 o dom har telenor.

    Mvh
    Patrik
     
  6. Cygnus

    Cygnus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    889
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Jag har fortfarande samma problem och försökt googla på det som bara den utan framgång... Ingen som har någon idé?
     
  7. maniak

    maniak Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tycker det är konstigt. Det vart inte bättre efter någon uppdatering heller. Jag ska nog vända mig till supporten hos SE och se vad dom har att säga. Jag postar när jag hört något!
     
  8. maniak

    maniak Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej, så nu har jag pratat med supporten på SE. Jag vart nog inte alls klokare gällande detta problemet. Här har ni chattloggen:


    Var god dröj medan vi hittar en medarbetare som kan hjälpa dig...
    Du är nu kopplad till en av våra medarbetare
    Daniel: Hej! Välkommen till Sony Ericsson Contact Center, mitt namn är Daniel.
    Jag håller på att läsa din fråga just nu, finns något du vill tillägga?
    Daniel: Hur tar du emot filen från personen? Finns ingen inställning på telefonen som gör att den automatiskt raderar filer
    Jag: Han skickar den som ett vanligt MMS. Jag skulle inte förstå varför det skulle finnas en funktion som automatiskt skulle ta bort filer. Möjligt för att om man inte hade tillräckligt med minne. Men annars låter det rätt dumt.
    Daniel: Om du skickar en video till dig själv via MMS, uppstår samma problem då?
    Jag: Nej, inga som helst problem.
    Jag: Kan det ha att göra med filtyp?
    Jag: iPhone använder 3gp tror jag. Men känns konstigt att inte telefonen skulle kunna spela det.
    Daniel: Vet inte vad som kan vara problemet med det MMS du får från din vän i det fallet. Telefonen har stöd för .3gp-filer, sen kan det vara ett visst codec som kanske inte telefoner kan spela upp men filen ska ändå kunna vara på telefonen även om telefonen inte kan spela upp filen
    Daniel: Xperia Arc stöder följande codecs:
    Daniel: MPEG-4 Visual Simple Profile
    H.264 High Profile
    H.263 Profile 0
    Daniel: Det är inga problem på inställningarna eller videospelaren ifall du kan skicka en video till dig själv som går att spela upp, jag har tyvärr inte koll på hur iPhone fungerar gällande MMS
    Jag: Okej, jag får forska lite i det själv och se om jag hittar någon lösning. Ni har inte haft detta problem förut som du vet?
    Daniel: Jag har inte hört om det problemet förut
    Jag: Okej, jag har läst i en del forum då detta har uppstått. Så är nog något som bör ses över.
    Daniel: Följer de vanlig MMS standard så är det inget problem som ska uppstå eftersom det går bra när du skickar från dig själv, om det beror på operatören(ifall ni använder olika) eller telefonen kan jag inte svara på
     
  9. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Eftersom felet vad jag förstår av det ni skriver endast uppkommer när en ifåne är inblandad så låter det i mina öron i alla fall som att felet ligger i den ändan.
    Hade felet berott på arc så skulle ju detta problem uppstå varje gång och inte bara när en ifåne är inblandad.
     
  10. maniak

    maniak Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag håller på testar nu med olika telefoner och olika operatörer. Vi får se vad resultatet blir!
     
  11. maniak

    maniak Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag bad personen med iPhone att mejla filmen till mig. Telefonen kunde inte spela upp filmen i den vanliga spelaren. Jag använde QQPlayer och kunde då se filmen. Men att filen blir borttagen när man tar emot den är fortfarande konstigt.
     
  12. maniak

    maniak Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu provade jag att ta emot ett video-mms från en som har en HTC Wildfire, vilket funkade kanon! Operatören var Tele2.