Tips: [Video] Upcoming TSF Shell Pro 3D Android Launcher!

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av harull93, 14 dec 2011.

  1. harull93

    harull93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2011
    Inlägg:
    518
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    En ny 3D launcher är på G som ser rätt lovande ut faktiskt. Tänkte att jag skulle dela med mig!

    Källa: [Video] Upcoming TSF Shell Pro 3D Android Launcher Takes Launcher UI To A Whole New Level - Tie Your Jaw To Your Mouth Before Watching

    En liten walkthrough på den uppkommande launchern! Android3D UI - TSF Shell Pro 1st edition demo - YouTube!

    Gillade funktionen med folders, verkar riktigt nice!
    Den enda funderingen jag har i åtanke är hur mycket launchern kommer dra ned batteritiden. Tror ni att det blir en issue?
     
  2. Tjomp

    Tjomp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2011
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    skulle säkert gå att använda en del av dom där effekterna o funktionerna o göra nåt snyggt av de, men som de ser ut i videon va ju bedrövligt enligt min smak. men jag föredrar väldigt minimalistisk stil o smaken e som baken.
     
  3. harull93

    harull93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2011
    Inlägg:
    518
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    "If the video looks crowded to you, it's because they wanted to demo all the features at once. If you don't like your homescreen to be busy, just don't make it busy - it's up to you."

    Det var ju för att han skulle kunna visa så många funktioner som möjligt på kort tid, det går ju att ha minimalistisk stil också! :)
     
  4. malm

    malm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag tycker den ser intressant ut, många tuffa funktioner och ett väldigt fint flyt.
     
  5. Oldskool

    Oldskool Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Jag har kört SPB Shell 3d Launcher en länge nu, det här är den första som är grymmare än SPB. Blir ett givet köp.
     
  6. harull93

    harull93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2011
    Inlägg:
    518
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Hur skonsam är SPB Shell 3d Launcher för batteriet? :)
     
  7. csidroid

    csidroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2011
    Inlägg:
    359
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    ingen annan launcher jag har testat är lika bra som samsung orginal touchWiz launcher
     
  8. harull93

    harull93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2011
    Inlägg:
    518
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    ADW ex är den bästa launchern jag provat. Tar touchWiz launchern med hästlängder (imo).
     
  9. moffe

    moffe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    502
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Finns många bra launcher...men tycker att touchwiz fungerar utmärkt. några få ändringar skulle de kunna göra så skulle den nästan vara "perfekt".
     
  10. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Jag har testat de flesta launchers nu men är fast i Go launcher extended. De flesta launchers har en dock som går att skrolla i sidled men jag gillar även du den hanterar programmenyn (drawer). Sen att det går att använda gestures är nice, tex drag ned på skärmen för att starta gesture search och dra upp för att starta kameran.
    https://market.android.com/details?id=com.gau.go.launcherex&hl=sv

    Temat ICS gör sig bra, jag kan lägga upp en bild i screenshot tråden.
     
    Last edited: 15 dec 2011
  11. Bazile

    Bazile Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2011
    Inlägg:
    596
    Mottagna gillanden:
    70

    MINA ENHETER

    ahhah den verkar ju cool!! :D
     
  12. Oldskool

    Oldskool Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Jag använder diverse batteriappar (nej, inte de som stänger av processer, bara såna som mäter förbrukning), och SPB Shell drar inte mycket batteri. Det är alltid annat som ligger i topp. Den orsakar heller inga wakelocks eller liknande så jag kan rekommendera den.
    Den har inte så mycket inställningar under menyen, men det finns desto mer inställningsmöjligheter om du tänker på att dess gränssnitt är byggt just för touch-telefoner. Dvs. om du börjar svepa omkring så visar det sig att det finns många sätt att bygg om hemskärmarna mm. De som säger att den inte har tillräckligt med inställningar har nog bara testat att kolla under menyen, och inte utforskat den tillräckligt.