Videosamtal?

Diskussion i 'Evo 3D' startad av starken84, 14 sept 2011.

  1. starken84

    starken84 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, jag har en Evo 3d och undrar hur man ringer videosamtal?
    Kan man endast använda sig av Skype eller liknande? :ehm:
     
  2. Freeman

    Freeman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Bra fråga, jag antar det...för jag har då inte hittat något annat sätt! Ett tips, Oovoo funkar bättre än Skype, och man kan vara flera samtidigt i ett videosamtal, coolt! :-)
    Du hittar inte Oovoo i Market, men det finns sätt att ladda ner det på om du vill...
     
  3. starken84

    starken84 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Måste man installera det genom datorn, eller finns det nånstans man installerar det direkt på telefon?
     
  4. starken84

    starken84 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Provade ladda hem OOVoo men då är den inte kompatibel till Evo 3d.. Nån som har nåt annat alternativ?
     
  5. Freeman

    Freeman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Ska tipsa er...måste bara leta upp länken, försöker lägga upp ikväll! :-) Oovoo är visst kompatibel, står till och med på deras hemsida, men av någon anledning kan vi inte ladda hem det i Market här.
     
  6. HDD_x8

    HDD_x8 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

  7. Freeman

    Freeman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Det är möjligt, men jag tror inte så många har rootat sina Evo ännu, eller?
    Jag vill inte posta några länkar direkt, men här hittade jag en apk-fil för senaste Oovoo släpt för några dagar sedan...

    "go to youtube and type in the search "mstechify" in her channel you will find ooVoo video and a link to the exact file you are looking for. She just posted it. I have been looking for ooVoo apk too cause ooVoo is so slow to add supported devices to the list to get from android market. But it works perfect for my phone even though ooVoo say it is not supported, go figure."

    Funkar klockrent, mkt bättre videokvalitet än Skype till exempel, enda kruxet är att man får hålla mobilen i landskapsläge när man videochattar, annars hamnar man upp och ner hos mottagaren...gillar det skarpt iallafall! :-)