Viewsonic ViewPad 10

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av erlandsson, 18 sept 2010.

  1. erlandsson

    erlandsson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har haft nöjet att kolla in en Viewsonic pad och köra den i både Andorid 1.6 (kommer 2.2) och Windows 7.

    Måste säga att det var kärlek vid första ögonkastet.

    Tekniska data
    Processor: Intel® Atom N455
    Display: 10 "LED BL 1024 × 600 kapacitiv multi-touch
    Operativsystem Windows® 7 Home Premium och Android ™ 1,6 (Dual Boot)
    Minne: 1 GB DDR3, 16 GB / 32 GB SSD
    Anslutning: 3G, 802.11b/g/n, Via USB-LAN-Drive
    Bluetooth: 2.1 med EDR
    Kamera: 1,3 megapixel kamera
    Portar: 1 x ljudutgång, 2 x USB 2.0, 1 x DC-ingång, 1 x Mini HDMI
    Mått: 275 x 170 x 14,5 mm
    Vikt: 835 g

    Tyvärr funkade inte det trådlösa nätverket:( i Android och förhands exemplarets tog inte emot våra svenska 3g kort så lite begränsad lek fick det bli. Den var snabb och inga större väntetider när man startade upp olika appar/program. Tyvärr kom vi inte ut på något nät som kunde ge oss möjlighet att ladda ner film och program men det kändes som en mycket bra grund, det som fanns installerat funkade smärtfritt.

    Mycket bra konstruktion. Knapparna satt där jag ville ha dom och var inte i vägen när man höll i den. Gediget byggd och kändes inte plastig, saknar dock någon form av styrkula/scroller hjul, men man kan ju inte få allt.

    Ha faktorn är stor så jag tog med mig min sambo för att få någon som höll mig tillbaka men icke. Det resulterade i att hon också ville ha en om jag skulle köpa. Möjligheten till beställning var given och leveranstiden ca 8veckor då dom skall lägga en order nästa vecka. Prismässigt var det mellan 9 och 10 tusen, inte allt för blodigt . Den skall få 2.2 i början av nästa år så kanske man skall vänta lite.

    Ett stort tack till Martin som lät mig leka och kolla mycket.
     
  2. Majkey

    Majkey Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2009
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Vimla!

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    8-9 tusen? Det är bara sjukt när det sitter i princip samma hårdvara i den som en netbook för 3k.
    Jag har dock hört att appsen inte funkar under x86. Är det något du kan bekräfta? Borde inte vara något problem eftersom dom är skrivna i "java" men ändå bara undrar eftersom jag läst det någonstans.
     
  3. tkarki

    tkarki Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2009
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    SSD och 10" touchskärm brukar nog knappast sitta i netbooks... Detta är ju ett nytt produktsegment också så priserna lär ju dumpas rätt rejält framöver...

    Personligen är jag lite tveksam till att blanda Win och Android... Undrar hur mycket Windows tar av SSD disken, räcker verkligen 16GB?
     
  4. erlandsson

    erlandsson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tyvärr kan jag varken bekräfta eller dementera detta då jag inte memorerade vilket av de 2 android systemen som botades upp. Vid bios uppstarten så fanns 3 alternativ, kanske kan någon av Er hjälpa mig med ??? så skall vi se om jag kan få en bild på ögonhinnan av ordningen.

    Windows 7
    Android 1.6 ???
    Android 1.6 x86

    Det som fanns installerat, Notes, kalender, webbläsare och en massa asiatiska program som jag inte förstod mig på gick igång och kördes utan problem samtidigt. Som inledde mitt inlägg så har jag bara kollat lite snabbt på den och inte gjort någon djuptest vilket jag förstår hade varit önskvärt.

    Det hoppas jag också att dom gör. Det är ju alltid nyheternas behag som gäller även vid prissättningen. Dom första mini-pc kostade ju nästan lika mycket som en bärbar när dom kom.

    Jag har ju som sagt kvar kontakt uppgifterna till Martin som har den under helgen och troligen kommer att bekanta sig mer med den så jag kan kolla imorgon med honom.