Övrigt: VIKTIGT! Samsung levererar inte några blå Galaxy SIII till Skandinavien inför release

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av CDON.COM, 23 maj 2012.

  1. CDON.COM

    CDON.COM Teen Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    282
    Mottagna gillanden:
    467

    MINA ENHETER

    VIKTIGT! Samsung levererar inte några blå Galaxy SIII till Skandinavien inför releasen 29/5

    Kära kund, tack för att du beställde en Samsung Galaxy SIII Pebble Blue av oss. Tyvärr måste vi meddela att vi inte kommer att kunna leverera din beställning till releasedagen som är den 29:e maj. Samsung garanterade oss stora volymer av denna modell inför releasen men har plötsligt och oförutsett stoppat ALLA leveranser av den blå. Detta gäller alla återförsäljare i Skandinavien och är inget som bara berör CDON. Vi tycker givetvis att detta är tråkigt och vi har fört dialog med Samsung i Sverige, tyvärr utan framgång.

    Faktum kvarstår, det kommer inga Galaxy SIII Pebble Blue till Skandinavien inför releasen. Närmaste leveransdatum som går att få ur Samsung är ca v22, men det är inget som är garanterat, troligen senare.

    CDON kommer kompensera alla kunder som förbokat en telefon och som inte kommer få den levererad till releasedagen genom att kostnadsfritt skicka ut en voucher för licensen till Samsung Navigator till ett värde av 599kr. Detta kommer göras med automatik för alla förbokade Galaxy SIII Pebble Blue.

    OBS, Har du förbokat en Marble White kommer denna att levereras enligt plan och du bör ha den i brevlådan på tisdag den 29:e maj.

    Samsungs officiella ursäkt.
    "Samsung is facing shortage of the new Galaxy S III due to extreme global demand. The shortage is expected to exist at least during the month of June, but it is not possible to state to what extent at the moment. The color Pebble Blue has more severe shortage than the Marble White, so this should be considered for all buying partners. We are truly sorry for the inconvenience this is causing and we are working hard to reduce any shortage for our Nordic customers."

    Vi vill ännu en gång förtydliga att det inte kommer några blå telefoner till Skandinavien inför releasen, inte till någon återförsäljare eller operatör.

    CDON beklagar detta allra ödmjukast och arbetar stenhårt på att få fram telefoner så snart som det är möjligt
     
    Last edited: 23 maj 2012
    quas, Hampa_D och Phoenix95 gillar detta.
  2. Hampa_D

    Hampa_D Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    2 409
    Mottagna gillanden:
    371

    MINA ENHETER

    det var illa och jag skyller på Apple, men tackar på förhand för kompensationen, tyvärr har jag ingen användning av navigation. ingen bil inget körkort. men så kan det vara
     
    Last edited: 23 maj 2012
  3. janhol

    janhol Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    542
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Vecka 22 är ju NÄSTA vecka.... då blir det kanske ingen lång försening ?

    Ser att t.ex. komplett.se och dustinhome.se skriver beräknad lev dag 6 resp 8 juni....
     
    Last edited: 23 maj 2012
  4. osvanberg

    osvanberg Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2012
    Inlägg:
    1 181
    Mottagna gillanden:
    360
    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus
    ROM:
    Stock/OneUI
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    IPhone 8
    men satan vad illa :(
     
  5. Tammik

    Tammik Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2011
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    tack för infon CDON.com.... men nästa vecka är ju vecka 22?
     
  6. iNDePeNDeNt

    iNDePeNDeNt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    336
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Har beställt av båda färgerna, kommer jag då få välja vilken telefon som skall välsignas med Navigator lr kommer jag kunna använda den på båda? (rätt säker på att svaret är nej, men man måste ju fråga :P )
     
  7. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    V22 skriver dom säkert för att lungna,nu räknar inte jag iaf att vi ser den först om några veckor
     
  8. bullemina

    bullemina Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag fick precis svar från telia att jag får min blåa 5/6 men då beställde jag väldigt tidigt efter den gick att beställa.
     
  9. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    jag hade inte tänkt beställa någon egentligen... så om jag får vänta gör inte så mycket..och om det går ett tag så hinner Dev's tryckat ut sig fina custums så att man kan dra in dem direkt när man får den "blåe" ;)
     
  10. Gilgamesh

    Gilgamesh Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    3 236
    Mottagna gillanden:
    1 619
    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB
    Samsung Sverige läser tråden, hoppas på svar :D
     
  11. AFFANDI

    AFFANDI Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2012
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jävla ********* ****** **** ***** * * * *

    Nu kommer man leva i en riktigt jobbig situation framöver, kanske den kommer nästa vecka, kanske den kommer om 5 veckor?? oacceptabelt!
     
  12. Herrn

    Herrn Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    3 187
    Mottagna gillanden:
    1 507
    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra
    Telefon 2:
    Iphone 13 pro max
    Telefon 3:
    OnePlus 7T pro
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Platta 2:
    Samsung galaxy S7+
    Det är hyggligt av cdon att skicka licens för navigation, men själv har jag ingen nytta av den, då jag har en riktigt navigator i bilen, men Samsung skärpning, lurar ev på att ta en htc one X istället, så kan Samsung behålla sin telefon, gå in på facebook och samsung där, och skriv erat missnöje där direkt till Samsung där
     
  13. hasse77

    hasse77 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2012
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Väldigt trist att höra, men i och med att det blir en försening av leveransen så undrar jag om det är möjligt att ändra sitt köp så att man köper mobilen med abonnemang?

    Syrran lade en order innan ni erhöll deal med Tele2 som hon ändå tänkte sig skaffa abonnemang hos sen. Hon tänkte sig Tele2 Kompis Surf har jag för mig, i och med att det blir ännu billigare i sådana fall.

    Flip cover i matchande färg + ett copter skärmskydd, följde endast med om man skaffade sig Telenors abonnemang?
     
  14. kwakiz

    kwakiz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2012
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Meeeeeeen hur kan detta vara möjligt? Har varit hyper hela veckan att man har snart telefonen nästa vecka sedan kommer detta upp. Vecka 22 är nästa vecka Derp? annars hur länge får man vänta tror ni?
     
  15. TheeDude

    TheeDude Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Vad lustigt!
    Jag var precis i kontakt med Telia, och där sa dom ingenting om några förseningar alls på den blåa luren.
    Min telefon skulle vara hemma hos mig den 30e.
    Men, de kanske inte säger något bara?
     
  16. Herrn

    Herrn Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    3 187
    Mottagna gillanden:
    1 507
    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra
    Telefon 2:
    Iphone 13 pro max
    Telefon 3:
    OnePlus 7T pro
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Platta 2:
    Samsung galaxy S7+
    Går man in på Telias hemsida så står den blåa i lager, medans den vita inte finns i lager, märkligt
     
  17. Easter90

    Easter90 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    På 3:s Facebook så bekräftades det att det var en försening och att de skulle få in telefonerna i mitten av nästa vecka.
     
  18. M++

    M++ Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hoppas innerligt att det stämmer som 3 säger att de ska få in telefoner i nästa vecka, då kan man kanske hoppas på att få telefonen i mitten/slutet på nästa vecka i alla fall.
     
  19. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    Min kontakt på cyberphoto skrev:

    Jag var i kontakt med Samsung tidigare idag så sa de att leveranserna på de vita skulle vara sämre än de hade förväntat sig ifrån början men att leveranserna på de blå var ungefär lika som de trott, alltså väldigt dåligt, men de nämnde aldrig något om att det inte skulle finnas några blå alls vid releasen.*
     
  20. linuxares

    linuxares Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    939
    Mottagna gillanden:
    210

    MINA ENHETER

    Attans då, nåväl min Desire får mig vara trogen en liten stund till ;)