Vilka Android telefoner har riktig multi touch?

Diskussion i 'Övriga telefoner & tillverkare (ej Android)' startad av Bob, 4 jul 2010.

  1. Bob

    Bob Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2009
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tja

    Som topicen lyder undrar jag vilka lurar som har riktig multitouch. Som läget är idag verkar inte Hero ha det i alla fall, detta är om man ska tro SNES emulatorn som bara klarar ett tryck åt gången.

    Bob
     
  2. inact_0035

    inact_0035 Guest

    s a m s u n g
    g a l a x y
    S

    tro mig ^^ bättre multi touch hittar du inte.
     
  3. ηπρg

    ηπρg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2010
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Samsung Galaxy S använder atmel maxtouch. Upp till 16st punkter kan den känna igen. Htc desire/nexus one:s multitouch är begränsad till endast två.
     
  4. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Inget program jag hittat visar att den klarar mer än 5 punkter. Kan ju vara en begränsning i Eclair förståss, och det är nog ganska begränsat med användningsområden för fler än 5 punkters touch på 4" ändå. Fast 10 fingrar samtidigt på skärmen för en omstart av telefonen vore ju ganska praktiskt såklart. :)
     
  5. ηπρg

    ηπρg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2010
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vissa källor säger att den klarar av 16st, andra säger att det är obegränsat. 5st verkar dock vara en mjukvarubegränsning. Fast när skulle man vilja använda fler än 5st?
     
  6. MooDHoods

    MooDHoods Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Eller för den delen, när skulle man vilja använda fler än två? Eller kanske på sin höjd tre?
    Problemet är väl snarare att de flesta inte klarar av att hålla ordning på sina två punkter utan blandar ihop dem när de kommer för nära varandra.
     
    Last edited: 10 jul 2010
  7. dnox1978

    dnox1978 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skärmen på Galaxy S tillverkas av ett företag som heter Atmel. Det tekniska namnet på den är, Atmel maXTouch, och den här skärmen kan hantera upp till 16 samtidiga punkter . Den har en responstid på 7 millisekunder vilket är 2-3 gånger snabbare än nuvarande multi-touch skärmar.

    men det verkar inte finnas så mycket mjukvara ännu som utnytjar hårdvaran fullt ut.


    http://androidcommunity.com/samsung-galaxy-s-has-the-best-multi-touch-screen-ever-20100524/
     
  8. Cylon

    Cylon Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    754
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Atmels MAxtouch klarar att hålla isär fingrarna när dom kommer för nära varandra. Det fins en jätte bra film på youtube där dom jämför desire och samsung s.

    Samsung galaxy S,
    Htc evo(desire HD, förhoppningsvis) är dom telefoner jag känner till med Atmels MAxtouch, fins säkert fler telefoner med den, om inte så är det säkert på G, förhoppningsvis finns den i någon av dom kommande padsen.
     
  9. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Touchscreenen på SGS är på en helt annan planet än exempelvis Nexus One och HTC Desire. Då vi testade vårt recensionsexemplar av SGS så jämförde vi den sida vid sida med en Desire, och just touchscreenen var fullkomligt överlägsen, såväl vad gäller respons som precision och multitouch. Atmel har lyckats något så förbannat bra med den digitzern.
     
  10. Cylon

    Cylon Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    754
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Japp man får hoppas att det snart kommer en mobil/tablet med tegra 2 och atmels digitizer.
     
  11. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Jag kan trycka på två ställen samtidigt på min Liquid. Bör väl klassas som multi touch ;)
     
  12. Defeat

    Defeat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    När märks skillnaderna på touchen mellan desire och galaxy s? Jag trodde desire redan hade så bra respons att bättre respons inte ens skulle märkas?:S
     
  13. Cylon

    Cylon Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    754
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    kolla denna video, här ser man en mycket bättre skillnad mellan desire's skärm och samsungs : Desire/GalaxyS, här är en mot X10 och Desire denna visar ännu bättre hur mycket bättre S ens Digitizer är:Desire/X10/GalaxyS.

    Ännu mera multi-touch skryt: Multi-touch.
     
    Last edited: 9 sept 2010
  14. rejser

    rejser Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skärmen är en Super-OLED som Samsung själva tillverkar. Atmel gör bara touchcontrollern.
     
  15. Cylon

    Cylon Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    754
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    jag undrar om det är Atmels digitizer instalerad i Galaxy Tab?
    Föresten jag hittade en video som visar ett touch problem med EVO'n som verkar peka på att det inte är atmels digitizer i EVO'n... EVO.