Diskussion: Vilka har lyckats beställa en Nexus 5?

Diskussion i 'Nexus 5 (2013) - Allmänt' startad av Lefty, 1 nov 2013.

1. maacken

maacken Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Sluta spekulera och riskera starta hysteri här nu! Har du belägg för det du säger? Sitt lugnt i båten tills borderlinx kommer med ett besked. Vi vet att de precis har flyttat sin leveransadress och med största sannolikhet har det med det att göra.

Nexus 7 (2013)

2. Nudeln

Nudeln Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    162
    Telefon:
    Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 Pro
    Någon som har använt brittiska Parcelforce och Borderlinx tidigare? Vad/vem brukar stå som mottagare på Parcelforce sida?

3. viiddee

viiddee Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Fick ett mejl av dom den 31 oktober angående adressändringen från Milton Keynes till Daventry i mejlet fanns en FAQ:

1. I have shipments in Milton Keynes, do I have to ship them straight away?
    We recommend you ship straight away. However, if you don't that's ok too. We will transfer your shipments to the new hub.

2. I have deliveries coming to Milton Keynes of recent purchases, what do I do?
    We have posters in place for any carrier arriving at our Milton Keynes address, informing them of our new address. So your shipments should be redirected and arrive safely at our new location. If not, the carrier will return your shipment to the merchant and the merchant will contact you to ask for a new address.

3. When should I start using the new Daventry address?
    Immediately. All UK purchases from merchants from today should be addressed to your new Daventry Hub address.

4. How long will Milton Keynes remain open?
    Our Milton Keynes hub will be closing on Saturday November 2nd. Please update your addresses immediately to avoid any shipments being delayed or returned to the merchant.

4. bstrm

bstrm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Precis.

Förra året när jag beställde iPhone skickades telefonen med Syncreon Technology UK Limited och inte Parcelforce. Telefonen blev då registrerad och skickad med dhl till mig dagen efter enl mina mail.

Men det skulle ju kunna vara så att någon x-anställd på borderlinx står och plockar in alla ordrar från parcelforce i milton keynes :D Men det är osannolikt, och isåfall fel av parcelforce.

5. Simon95

Simon95 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Kan ingen pröva o kontakta borderlinx chat support igen och fråga vad fan äre som händer? Jag har nog gjort det lite för många gånger nu. :)

6. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Speciellt med tanke på att de flesta av oss faktiskt använt den nya adressen. Om de då ändå kört paketen till gamla adressen av gammal vana så är det parcelforce som har gjort fel.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

7. Pienso

Pienso Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    164

MINA ENHETER

Jayson: We are investigating this issue to know where exactly the package has been delivered. Whether it is delivered to Milton Keynes (Old Hub), or New Hub, the package will be updated to your account later today, or tomorrow GMT.
    forbizzn: What time approx?
    forbizzn: Could it be several days?
    forbizzn: Will it be fixed before the weekend?
    Jayson: Hopefully, we will
    Jayson: Is there anything else I may assist you with today?
    forbizzn: Are there any difference in price when you ship the item using economy or express?
    forbizzn: How many days shipment does economy take versus express?
    Jayson: It takes 4-6 business days with Standard Service and 2-3 business days with Express Service. These are estimates, not guarantees; shipping time can vary depending on factors such as weather, possible customs delays, and whether the delivery address is in a city or a remote area.
    Jayson: and express is a bit expensive
    forbizzn: You transport company is DHL?
    Jayson: Yes, DHL is our partner in shipping the worlds largest international shipping company

8. Simon95

Simon95 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

"We are investigating this issue to know where exactly the package has been delivered. Whether it is delivered to Milton Keynes (Old Hub), or New Hub, the package will be updated to your account later today, or tomorrow GMT"

Samma svar som jag fick, helt sjukt att de sitter och copy paste:ar svaren.
    Jag kommer verkligen inte sitta o vänta en hel jävla vecka på att de ska hitta mitt paket.

Angående express och standard så har jag kollat med dhl att det tar cirka 1 dag med express och 3 dagar med standard. Så om det skickas imorgon före 16:30 är det framme nästa dag nån gång beroende på var du bor.

9. krutbjörn

krutbjörn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    101
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S5e
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Wear Active2
    Precis, det känns ju om att det inte är första gången en anstormning av beställningar kommer - Google, Apple etc. Att de inte har något förberett svar i detta fall är ju märkligt.

10. drewi

drewi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 2 XL
    Chattade precis med supporten och dom tog lite olika uppgifter om min order och sa att dom skulle skicka det vidare till någon som kunde spåra mitt paket och att jag skulle få svar om 1-2 dagar

11. kallt_kaffe

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    De har väl t.o.m. nämnt Nexus 5 på både sin facebook och twitter sida om jag inte minns helt fel så det bör haft koll på att det skulle komma in en hel del.

12. Nudeln

Nudeln Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    162
    Telefon:
    Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 Pro
    Här är min chatlogg med supporten på Borderlinx för den som är intresserad. Tillför inget nytt direkt...

Kaeiara: Welcome to Borderlinx. Thanks for your enquiry. Please allow me a moment while I read your query/question.
    Kaeiara: Hi Nudeln
    Nudeln: hello
    Kaeiara: We are investigation this issue to know where exactly the package has been delivered. Whether it is delivered to Milton Keynes (Old Hub), or New Hub, the package will be updated to your account later today, or tomorrow GMT.
    Nudeln: ok
    Nudeln: who is this m burton?
    Nudeln: i've read that it might not be a person working for you... how can that be?
    Nudeln: is my item gone?
    Kaeiara: We are still checking with our warehouse Team if BURTON M is one of our warehouse staff
    Nudeln: and if not?
    Nudeln: this has been a trending topic for several hours already and should have been taken care of or cleared out already...
    Kaeiara: I advise to contact your merchant or the courier company directly for further details
    Kaeiara: Yes we are currently investigating on the issue Nudeln
    Nudeln: ok, so the story is that my item is most certainly gone and i lost £350 for using your service... doesn't sound very nice
    Kaeiara: We cannot advise further on that as we are still checking and investigating the issue
    Nudeln: is there a list or something that i can sign to in order to receive more information as you proceed?
    Nudeln: as it is now it is a shame...
    Kaeiara: If ever the shipment has been delivered in our old/NEW warehouse it will then be updated in your account. As of now we are still waiting for an updates and we already aware of this issue
    Nudeln: and if not... how can m burton get his hands on the package?
    Kaeiara: As mentioned Nudeln, we are still checking if he is one our warehouse staff and currently we are waiting for an updates
    Nudeln: ok... how long can i expect to wait... until tomorrow?
    Kaeiara: I cannot provide a exact time frame, however we'll do our best to get this settled and done at the earliest
    Kaeiara: an*
    Kaeiara: Are we still connected?
    Nudeln: yes
    Nudeln: i thank you for this feedback and hope that everything will be settled
    Kaeiara: Would that be all for today?
    Nudeln: yes, thanks
    Kaeiara: You're welcome
    Nudeln: i'll for sure contact you again in a couple of days if nothing has happened
    Nudeln: ;)
    Kaeiara: Yes please do Nudeln

13. mekanismen

mekanismen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

14. Nudeln

Nudeln Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    162
    Telefon:
    Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 Pro
    En grej som jag inte riktigt begriper är hela konceptet med Borderlinx... Vem har rätt att ta emot paketet när det står mitt namn på paketet?

Om Borderlinx kan göra det, varför skulle inte mr. M BURTON kunna göra det samma?

15. Pienso

Mottagna gillanden:
    164

MINA ENHETER

Nope men finns en tråd på xda tror jag som skriver om det. Tror det är nämnt i den här tråden, massa sidor bak.

mekanismen gillar detta.
  16. kallt_kaffe

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Kollade upp mina uppgifter och de tipsar om Nexus 5 på facebook, twitter och google+ och i alla 3 fallen lades tipset ut igår vilket skulle kunna betyda att den plötsliga anstormningen av Nexus 5:or som trillade in till dem igår gjorde dem uppmärksamma på att detta var något som var "hett" just nu.

Det teorin talar för att de tagit emot en hel del Nexus 5or igår.

17. Pienso

Mottagna gillanden:
    164

MINA ENHETER

18. kallt_kaffe

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Jag tipsade om den i "nybörjartråden" och jag hittade den också i XDA-tråden. Inte testat den men tror det var någon i den xda-tråden som hade testat den. Kollade bara lite hastigt på prissättningen men tyckte den såg ut att var ganska rimlig och kanske t.o.m. billigare än Borderlinx.

19. kallt_kaffe

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Lite den tanken slog mig också. Samtidigt så inbillar man ju sig att Parcelforce åker dagligen till Borderlinx och borde ha lite koll på vilka som brukar ta emot paketen. Just den teorin talar ju tyvärr också lite för att de skulle ha kunnat lämna dem på gamla adressen av gammal vana för att det ju "vet" var de håller till utan att behöva kolla vad det egentligen står på adresslappen.

20. Lefty

Lefty Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 4 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 4 XL
    Platta:
    Nexus 2012
    Jag pratade med Borderlinx chat på eftermiddagen. Mitt paket är reggat mottaget av Pawel (?) Dabrowski vid 09:23 imorse. De sa att det inte var något konstigt att paketet inte kommit upp ännu, de kan behöva en arbetsdag. Trähattar.

Fysme och Nudeln gillar detta.