Vilka nya modeller i toppskiktet ligger närmast i tid?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Ludwig, 4 feb 2014.

1. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 270
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    G2'an är nog den bästa kompromissen för det du vill ha. Flyter på OK men har grym batteritid verkligen.

2. Kate

Kate Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Frågan är hur stor skillnad det är på flytet. Samma hårdvara bör prestera likvärdigt i det avseendet. Däremot har G2 överlägsen batteritid enligt gsmarena. Skulle verkligen vilja veta hur de lyckats få den så mycket bättre än alla andra. Strömsnålare skärm?...

3. Kate

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

För att ytterligare styrka mitt påstående att det är lika bra att köpa nu kan väl nämnas att S5-prototyper verkar ha samma chip som dagens toppmodeller d.v.s. S800. Det är väl möjligen skärmen som kan bli lite vassare, men vem ser skillnad på högre upplösning än 1080p?

4. Droid_269

Droid_269 Guest

Större batteri :)

5. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 270
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    3000mAh batteri + att de ska tydligen ha gjort något med skärmen så att den bara uppdateras 30ggr/sek istället för 60ggr/sek när stillbilder visas.

Olika tillverkargränssnitt flyter olika bra. Samsung typ sämst LG är bättre men Sony flyter bäst enligt egen erfarenhet. Om man räknar bort ren Vanilla så klart som är överlägset i det avseendet.

6. Kate

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Lika stort batteri som Z1 som enligt tester är sämre.

Frågan är hur stor skillnaden egentligen är på flyt. Kanske i menyer men i tredjepartsprogram som man.använder mest bör vara detsamma...

7. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 270
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Det kan skilja markant i tredjepartsappar också.

Som i Tapatalk t.ex.

G2'an hade grova problem med sidomenyn man drar ut. Hackade som in i... medans på Sony Z Ultra som jag kör nu är den mycket len och fin.

Vet inte vad det är som gör så stora skillnader ibland men något är det i alla fall. Borde ligga på kernelnivå eller dylikt.

8. Ludwig

Ludwig Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P
    Info:
    Snart så
    Telefon 2:
    Xperia Z2
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Note 3 ägare, vad säger ni då? Och kan ni säga någonting om vad ni tycker om storleken?(gärna ungefär hur stora händer ni har, ganska kritisk faktor).

9. Boss302

Boss302 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

Last edited: 8 feb 2014
  10. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Har medelstora händer & inte är den helt lätt att hantera med en hand. Går ganska så bra när man sitter ned då man kan hålla den på det sättet att man når men när man är på språng så vill man ju ha ett fast grepp om den & då når i alla fall inte jag allt med en hand.

Note 3 via Tapatalk

11. Ludwig

Ludwig Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P
    Info:
    Snart så
    Telefon 2:
    Xperia Z2
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Vad tycker du annars om mobilen, om man bortser från storleken? Har det varit några problem som dykt upp eller så?

12. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Jag är extremt nöjd! Att Samsung klämmer in mycket bloatware får man leva med ;-)

En annan launcher & nya ikoner så blir den mycket snygg. Skärmen är en våt dröm & glöm detta med att den likt Samsungs äldre skärmar ska ha överdrivna färger, inte ens i standardinställning. Svärtan är total, inte som på min S3 mörkgrå.

Den flyter mycket bra men jag upplever att min dotters G2 är något kvickare, inget som stör dock utan mer nåt man märker vid jämförelse.

Tycker även att den ser bra ut med fusklädret bakpå (den svarta alltså, inte den vita) samt att kvalitetskänslan trots enbart plast känns bra.

Batteritiden är ju i toppklass så om du gillar formatet så köp:-)

Note 3 via Tapatalk

Ludwig gillar detta.
  13. Kate

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Det är det fortfarande om du frågar mig. Sedan minskar ju dödytan hela tiden också.

Men jag är av den bestämda uppfattningen att det finns en gräns för hur stora yttermått som är behändiga att använda.

14. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Nu har ju jag i ett tidigare inlägg svarat att det inte är helt lätt att nå allt med en hand med mina medelstora händer (va nu de e?) men allt är ju frågan om vad man vill ha.

Gränsen för mig är att skärmen ska vara så stor som möjligt men mobilen ska gå ned i fickan. Huruvida jag grejar den med en hand är önskvärt men inget måste då jag inser att det problemet är troligt.

Jag känner en tjej som har Note3, hon är jättenöjd med den & jag ser henne dagligen på jobbet använda den & jag tvivlar på att hon haft en tanke på att använda den med en hand, om hon ville det så hade hon nog köpt nåt annat.

Jag grejar min Note3 med en hand galant i soffan när jag kan låta den glida ut över Mina fingrar, håller den alltså inte i handflatan.

Ute gåendes när man måste ha lite grepp så funkar ju inte det, då behöver jag ofta (inte alltid) hjälp av den andra handen.

Det jag skrivit nu är ju i och för sig fullständigt oväsentligt, man köper den storleken man vill ha med de begränsningar som blir. Om de begränsningarna är att skärmen är liten eller att man inte når är ju frågan, välj efter vad du prioriterar.

Note 3 via Tapatalk

15. Boss302

Boss302 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER