Diskussion: Vilka typ av användare är ni som gillar Note II?

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - Allmänt' startad av improwise, 1 april 2013.

1. improwise

improwise Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    171

MINA ENHETER

Vad exakt är det du håller med om, att bara just Samsungs tangentbord är dåligt eller att du inte heller hittat något till android som du tycker funkar lika bra som det enda till iPhone?

Jag har eg nån slags känsla hela tiden av att tangentborden till Android inte riktigt hänger med i mitt skrivtempo, att dom tycks lagga efter hela tiden med popups osv, och att det är där problemet ligger. Har märkt att om jag stänger av t.ex. popup av vad man tryckt på så blir det färre fel. Eller så är det nåt med precisionen i touchen, vilket jag tycker kan märkas t.ex. om man ska sudda ett helt ord och trycker upprepade gånger på delete, efter ett par tryck blir det plötsligt bokstaven bredvid istället. Hade det inte varit för att jag inte får dessa problem på iPhonens mindre skärm hade det ju varit lätt att tänka att jag är klumpig eller ser dåligt, men då borde jag ju rimligtvis göra det överlag :)

2. trifix

trifix Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    113

MINA ENHETER

Att jag har svårt att hitta något som är lika klockrent som på iOS :)

Fast det kanske är en vanesak också. Jag iofs anpassat mig väldigt fort till Android och tycker nu att iOS känns trångt och instängt. Då även tack vare den frimärksstora skärmen :)

3. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Nåt jag funderat över är att jag aldrig ser någon skriva så snabbt på en mobil som jag ser min dotter samt några arbetskompisar gör på sina Iphones, har aldrig sett någon vara i närheten på en Android?

Själv så är jag en långsam jävel men älskar SwiftKey som hjälper mig ;)

De fåtal gånger jag skriver på en iosenhet så blir jag bara irriterad men frågan kvarstår dock, skriver en driven användare snabbare på en Iphone än på en Android oberoende av tangentbord?

Sorry om vi hamnar Offtopic men för att då styra ontopic så ångrar jag mig att jag inte köpte Note 2 i stället för den S3 jag köpte.

Gör i princip allt på mobilen så lite mer tum hade inte skadat och storleken går att hantera än fast man ser ut som ett ufo med den mot örat, vi vänjer oss dock och större är ju på gång.

SGS3 via Tapatalk.

4. improwise

Mottagna gillanden:
    171

MINA ENHETER

Håller med dig helt och hållet, jag vill byta till Android för frihet, större skärmar osv (jag är ju en datanörd liksom) men samtidigt skriver jag mkt sms och mail på telefonen och varje gång slutar det med att jag får totalt frispel och i vredesmod trycker över SIM kortet i iPhonen och lovar att aldrig mer göra om misstaget. Men så kommer det ju ut en massa nya fina Androider och då köper man ju nån sån ändå och hoppas att det denna gång ska bli annorlunda....vilket det så här långt aldrig blivit :)

5. improwise

Mottagna gillanden:
    171

MINA ENHETER

Precis min erfarenhet också, därför jag tog upp det (och har gjort det innan). Trots att jag inte ens skaffat en iPhone 5 än så skriver jag lätt dubbelt så snabbt på min iPhone 4 som på någon android, och dessutom med klart färre fel.

Och, med risk att få några asgarv, jag är av och till helt säker på att jag faktiskt trycker på rätt knappar även på Androiden men att det ändå blir fel, typ när man upprepade gånger trycker på delete/backspace, för att efter 3-4 försök märka att nu blev det plötsligt knappen bredvid trots att jag gör samma rörelse. Det vore ju lätt att tänka att jag själv är halvblind och klumpig och därmed den begränsande faktorn, men då borde jag ju vara det överlag och definitivt inte skriva bästa på den i särklass minsta skärmen.

Testade faktiskt precis nu för första gången att googla lite på detta och inser att det verkar vara långt ifrån bara jag som upplever dessa problem på Android, och att det inte direkt verkar vara något nytt problem heller. Nog för att jag skriver snabbt men inte tusan kan jag väl skriva så snabbt så en high end android inte klarar av att hänga med, då är ju nåt galet :D

Last edited: 5 april 2013
  6. vetten

vetten Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

50 år i entreprenadbranchen nu med note 2 lte. Innan alla tänkbara mobiler. Men tyckte att note var stor väldigt stor först men frugan har haft note 1 och 2 vilket gjorde mig avis då det såg så lätt ut för henne att använda den. Så jag sålde min s3 och köpte en note 2 lte. Ångrar inte en sekund framför allt när man nu börjar se lite dåligt. Bra batteri tid stor display vid navigering bra ljud både vid tal och högtalare. Skriva sms mail etc går som en dans tycker jag inga problem med stock tangentbord. Även med pennan går det att skriva sms etc. Sen har jag alltid haft problem med samtliga mobiler att de är hala så jag har använt halkskyddstejp finns i vitt eller svart att köpa på rulle som du klipper till o klistrar på bakstycket. Billigt och fungerade.
    Idag skulle jag ha väldigt svårt att ha en mindre mobil.

7. Marooned

Marooned Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    29-åring som sitter vid en 47" när datorn används. Hade Galaxy S3 innan och iPad 3. Sålde iPaden och slogs av tanken att skaffa en Note II istället för att köpa en surfplatta till.

Skaffade Note II och är helnöjd. Var skeptisk till den stora skärmen till en början, men var inne på Phonehouse och pillade, la i fickan osv innan köpet. Den är inte så stor som folk tror. Den är ju såpass tunn och det är ju verkligen endast en skärm. Inte mycket ut i kanterna.

Har funderat på en Nexus 4 (för att slippa hålla på med root/flash för att få Vanilla Android) men tror inte jag skulle klara att byta ner mig i skärmstorlek.

Har börjat se rätt kasst med på senare år, skönt och slippa ha glasögonen på när man använder mobilen. Pennan använder jag dock aldrig, hänt några få ggr när jag ska skriva handlingslista eller en snabb anteckning.

Vill man ha en telefon som faktiskt känns okej att surfa runt på, "jobba med" och använda till lite filmtittande osv så är Note II ett självklart val. Ersätter väl inte en surfplatta riktigt dock när man väl haft en (köpte därför en tab 2).

Men har man inte en surfplatta men är sugen på en och ändå ska byta telefon så hade jag slagit till på Note II.

8. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9.239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Provat A.I.type keyboard? Det går att göra så stort som man vill genom att ändra storlek på det steglöst. Blir lättare att träffa rätt. Väldigt anpassningsbart utseende också.

Note 2 Tapatalk

9. improwise

Mottagna gillanden:
    171

MINA ENHETER

Tack för tipset! Har testat AI tidigare och har för mig att det var ett av de bättre tangentborden, om jag inte minns rätt mkt beroende på att det inte var lika långsamt (läs: lag) som de övriga, minns jag rätt? Dock ändå inte riktigt så det räckte hela vägen men ändå ett av de bättre.

10. geobjork

geobjork Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.263

MINA ENHETER

67 år, norsk, (därav kann jag inte skriva riktig Svenska), pensionär, jobbat med lastbilar hela mitt jobbarliv, bor i Sverige, lekt med datorer (på alla vis) de senaste 15 år. Köpte min första mobil någon gång for 1 1/2 år sedan, en Samsung Galaxy Mini, GT-S5570, genom Telia. Här fick jeg med ett refillkort och ett Årskort för Mobilsurf. Det resulterade i at jag fick heldilla på att ha Internet på fickan når jeg är på stan. Lång historia kort, idag har jeg två mobiler, Mini'n och en Note 2. På 2'an har jag satt inn en adapter för två SIM kort så jag kann ha båda mobiltelefon kortet och mobilsurf kortet inne samtidig. Jag använder 2'an som surfbräda till 90%, båda hemma på WiFi och på stan på 3g. Mini'n användas som "nödtelefon" med "Telia Refill", med några kronor på i fall i fall. Synd att Telia tar 69 kronor i månaden för ett tvillingkort, det är av princip inte aktuellt för meg. Om Telias extrakort vore gratis så hadde dom tjänat mera pengar på mitt mobilabonnemang. 2'an är helt suveren och den blev dubbelt så suveren med två SIM kort. Jag fick plötsligt tre nätbrädor över, två 7 tummare och en 8.9 tummare.

11. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9.239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    På min lur så har jag inte märkt av något lagg alls än så länge det hänger med riktigt bra när jag skriver. Predictions tycker jag fungerar bra samt att rättstavningen fungerar också helt OK så man behöver inte vara alltför noga när man skriver utan kan smattra på ganska fort. Diggar detta tangentbord väldigt mycket faktiskt.

Note 2 Tapatalk

12. improwise

Mottagna gillanden:
    171

MINA ENHETER

Kanske borde förtydliga att jag alltså inte har en Note 2 så jag kan inte säga att det laggar på den. Bästa androiden jag har för stunden är en HTC One X, men funderar ju nu på att återigen köpa en ny Android för att kanske slutligen hitta rätt :)

13. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9.239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    I feel you! F*n inte lätt att hitta rätt i android världen med alla alternativ som finns. Mjukvara som hårdvara.

Note 2 Tapatalk

14. tekniktant

tekniktant Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy 6 Edge
    Platta:
    iPad 9th
    50+ tant som gillar sin Note 2

50+ tant som alltid varit lite mer teknikintresserad än mina väninnor. Trodde också att Note 2 skulle vara lite för stor (hade en 4,3 tums Xperia innan) men vant mig snabbt och tycker numera att den är perfekt.

När jag tänkte igenom mina behov så insåg jag att jag surfade m m betydligt mer än vad jag ringer med min telefon och då tycker jag Noten är en perfekt miniplatta som man även kan ringa med.

Tittar en del på steamad TV och även då är den perfekt.

Hemma surftar jag oftast på min stationära med 24 tums skärm men har även några bärbara av olika storlek och en 8,9 tums surfplatta (om man lyckas slita den från dottern som oftast använder den).

15. improwise

Mottagna gillanden:
    171

MINA ENHETER

Återigen tack för era "berättelser" om vem ni är som gillar Note 2, uppskattas av mig och förhoppningsvis andra också

16. Maximus3D

Maximus3D Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    580

MINA ENHETER

39 årig resande frllansfotograf här som ständigt är ute i fält med utrustning och laptop och var i behov av en snabb och bra mobil med rejäl batteritid, stor tydlig display och bra inbyggd kamera vilket är vad jag får med Note 2.

Förutom vissa mjukvaruproblem som har varit senaste tiden så är mobilen perfekt på alla tänkbara sätt, jag hade gärna haft en större display. Upp mot sex tum skulle faktiskt inte ha skadat. Att ha en tryckkänslig Wacom penna i telefonen är fantastiskt bra eftersom jag också illustrerar en hel del.

/ Magnus

17. dutchy

dutchy Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

42 år, truckförare, flera datorer hemma (en eller fler i varje rum).
    Projektor med 100 Tums duk i sovrummet.
    Använder Note2 tillsammans med Logitechs MiniBoomBox och biltemas Universal mobilhållare för att se på film/serier medans jag jobbar.
    Har nu ett 3200mAh mobilskal/extra batteri men har bestäld ZeroLemon's Monster med 9300mAh batteri så jag klarar en hel dag med film, surf, spel och musik via Bluetooth.
    Grymt bra telefon har dock problem med att varje gång behöva välja standard program.

18. swejuggalo

swejuggalo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    220
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 12

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 12
    En datornörd och en slags elektriker/tekniker. Telefonen är till största delen en leksak men de funktionerna telefonen har är till nytta både hemma och på jobbet. Note-serien har allt jag vill ha i lagom format.

19. Dodat

Dodat Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Går i skolan, har mobilen som musikspelare på lektioner, anteckar med den, använder miniräknaren etc. Kollar mycket netflix och youtube under långa busssträckor dagligen. Håller koll på swedroid via tapatalk. Även facebook och dayviews. Använder den helt enkelt till allt som jag annars gör med min dator när jag inte är hemma.

20. tojjetok

tojjetok Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2.909
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra
    Jag har ägt 1000 mobiler plus, däribland Note samt Note2 och Note2 lte, kan säga att jag har älskat dem.

Dels pga storleken(skärm) batteritid snabbhet etc.

Jag surfar en hel del samt använder den lite i jobbet.

Annars är jag nog normalanvändare med musik lite film surf och en hel del internetsurfande.

Nu sitter jag inne med en S4, men så fort de släpper Note3 kommer jag byta på en grisblink.