Vilka utvecklar?

Discussion in 'Frågor, support och diskussion' started by FlyBob, Jun 8, 2009.

1. phete

phete Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Verkar vara populärt med musikapplikationer :)

[​IMG][​IMG]

2. r0bber

r0bber Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Den där spotify-klienten, är det nåt haxx eller måste man fortfarande ha premium för att den ska funka?

3. Khenke

Khenke Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej alla glada (jaja, hej på er andra oxå)!

Är en nykommling här med sikte på Adroid utveckling.
    Programmerare sedan dryga 20 år tillbaka (Ahh, vem minns inte assebler på en Amiga, eller basic på en Commondore64. :) )

Länge sedan java dock, och inte programmerat på nära 5 år nu, efter att jag gick in i väggen med en smäll (jobbade nära ihjäl mig, sambon otrogen, och bror dog och lite till i samma veva). Men nu är jag sugen på att åter ta tag i lite kul programmering.
    Men då jag programmerat i 20+ olika språk (inkl ett asseblerliknande för AXE växlar. :) ) så bör det inte ta så länge innan jag är igång igen.

Mitt sikte är på lite hälsa och motion. Kommer dels att göra ett träningsprogram för löpning och cykling mm, med bluetooth pulsband till.
    Men först blir det nog något (enklare) spel för att lära mig utveckla till android ordentligt.

Men är även lite sugen på att göra ett barcode scanner program där man direkt kan se om en matvara är nyttig eller inte och isf med förslag på alternativ. Jo jag är en sådan där hälsonisse (fibrer, inte nöt eller griskött, omättade fetter, långsamma kolhydrater mm).
    Då jag är arbetslös för tillfället så skulle det vara kul med att tjäna någon slant på jobbet, men vill ju göra gratis program oxå. Ack detta problem. :)
    Så för mig blir det nog en gratis variant och en betal pro variant alt rekam finansierad pro version.

Kommer dock vänta till Tegra kommer innan jag köper en telefon så det blir till att leka med emulatorn så länge, dock har jag inte så lång sladd till datorn att jag kan springa så långt. ;)

Om huvudet vill så kanske jag även tar upp mitt gamla döda projekt (och där med mitt företag) med koppling till olika ekonomisystem (webbshop, betaltjänster, kundregister, fakturahantering, produkthantering mm), som dog iom att IT-bubblan sprack.

4. phete

phete Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Man måste ha premium för allt som inte är orginal-spotify :) Har kört på premium sen i december förra året dock ;)

5. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jupp, det var en rolig tid.

6. Danqwish

Danqwish Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det där låter bra.

7. Trinodia

Trinodia Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Här är en till då som kommer utveckla lite för android både privat och i jobbet (hoppas jag)...

Privat har jag inte funderat så mycket än på vad det är för apps jag vill göra, en musikspelar med equalizer vore inte fel eller som någon annan här tänkte greja med, mjukvarusynthar eller sampler eftersom jag är mer musiker än programmerare. Dock är det nog mina javakunskaper som sätter käppar i hjulen där så vi får se när jag sätter igång med något större projekt.

I jobbet hoppas jag att jag ska få tid att utveckla en användbar applikation för sökning i den hemsida jag jobbar med, www.restaurangguiden.com ...

Vi får se när/om det blir aktuellt men jag kommer såklart skapa trådar här om de apps jag påbörjar oavsett om de är privata eller i jobbet :)

//Trinodia

8. Tocator

Tocator Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Går det här att få tag i?

9. phete

phete Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Antingen genom att be www.twitter.com/bobcat_zed riktigt snällt om att få betatesta, eller vänta tills han släpper den på market (är ej den officiella klienten)

Kom ihåg att premium krävs, och extremt tålamod över beta-buggar :D

10. Tocator

Tocator Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jo, har premium så det är lugnt. :)

Hur stor chans är det att man får betatesta? Ingen som kan ladda upp en liten rolig apk-fil? ^^

Får testa att fråga. :)

Last edited: Aug 15, 2009
  11. doep

doep Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Precis.. man installerar ett litet program som heter musikServer (följer med musikcube v2 som finns på http://code.google.com/p/musikcube/ ) och sen installerar man en clientprogramvaran på sin telefon.
    Servern tar han om all läsning av taggar och liknande och streamar filerna till telefonen. Håller för tillfället på att göra de sista detaljerna, men allting bör vara klart innan den siste augusti (tänkte vara med i ADC2).
    Snart har jag dessutom implementerat en liten bonusfeature som gör att programmet kan känna av hur telefonen rör sig och väljer låtar med samma BPM.

12. Shyrtol

Shyrtol Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

me like, cykling främst. Använd GPSen också. :)

Har kodat Java i 10 år(?)...främst webbapplikationer av alla dess slag...

Nu i sommar har jag kodat till Android och det har resulterat i en beta version av GCDroid än så länge. (https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=853)

Nu när jag äntligen släppt beta tänkte jag passa på att lägga lite tid på min nya idé, TVDroid - tvtablå.

13. Perty

Perty Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Kul med C= 64 och Amiga nissar, är själv en gammal retro nörd...

Kan tipsa om att livesmedelsverket har en grym databas över näringsämnen i olika matvaror i Livsmedelsdatabasen, har hört att de ska ha ett "öppet api" men det har jag inter hittat. http://www.slv.se/sv/grupp1/Mat-och-naring/Vad-innehaller-maten/Livsmedelsdatabasen-/

Själv är jag utvecklare (främst java sen 10 år) och är expert på att påbörja saker utan att avsluta dom :-) Tröttnar fort tyvärr och har familj och jmycket jobb vilket gör att tiden inte alltid är tillräckligt stor:-)

De grejjer jag påbörjatr är ett et litet spel (om nån anväder tileed http://mapeditor.org/ så har jag gjort en parser som funkar hyffsat till den)
    Två påbörjade portningar av amiga mod spelare (finns en java undergpl som är/bör vara lätt att porta, tog dock stopp när inte cupcake fanns ännu med att läsa/skriva ljudströmmar)
    Sen finns även en Sidplayer som jag grottat en hel del i för att försöka få att funka på Android men det var lite mer komplicerad.

/Perty

14. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Angående sidplayern så mailade jag upphovsmannen för ett tag sedan. Hörde om han var sugen på att porta den till Android, och han sade att han nog var på g med att köpa en Android eller iPhone. Om han köpte en Android så var han sugen på att porta den.
    Jag skrev lite om Androidutveckling och hoppas att det blir en Android :)

15. Perty

Perty Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Oj, roligt.

Har pillat en hel del i såsen för den och den är inte helt enkel att förstå :-/

Tänkte maila JavaMod utvecklaren ( http://www.quippy.de/mod_en.php ) om detsamma igår efter att grottat lite mer i såsen och insett att det är lite för mycket beronden till javax bla... Kanske skulle göra det...

16. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Gör det :)

Jag kan för lite om sound api:erna och sid så jag kollade inte ens på källkoden för sidspelaren. Kollade dock lite på Androids ljud api och det man vill ha verkar finnas från 1.5 och framåt.

17. wakemaster

wakemaster Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jobba på med den appen. Jag vill ha den till Hero nu. Jag kan gärna tänka mig att betala :)

18. f0az

f0az Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Läser Creative Mobile Development på BTH i Ronneby. Vi kör Android fullt ut from. denna termin. Har kört Java varje dag i 1år, så där börjar man bli inbiten. Sitter för tillfälligt och testar Android funktionaliteter, börjat med en klassisk Twitter App (brist på idéer).

Jobbat som utvecklare på Ericsson under sena våren och hela sommaren. (C#)

19. wakemaster

wakemaster Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

f0az, vill du ha en roligare utmaning. Uteveckla en app så jag kan använda min Hero som tangentbord för att styra min netbook kopplad till TV'n via blåtand. Jag vill även kunna använda trackballen som mus. Vad sägs om det?

20. Peter

Peter Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

http://www.remotedroid.net/
    kanske kan vara något?