Vilken är bästa stabila 100% fungerande Custom ROM?

Diskussion i 'Desire S' startad av bladefan2011, 12 jun 2013.

  1. bladefan2011

    bladefan2011 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej allesammans!

    Jag har en HTC Desire S som är upplåst med HTCdev metoden samt rootad med SuperSU, men den är icke S-OFF. Har kört den på den ROM som den levererades med sedan jag köpte den då jag var lite skraj att flasha en (i mina ögon) så pass dyr telefon...

    Nu är det dock så att jag lekte med min gamla ZTE Blade häromdagen och flashade in Cyanogenmod 7.2 Stable på den (gick ifrån Swedish Snow RLS7), och jag upplevde att den blev snyggare, smidigare och *snabbare*...

    Så därför så skulle jag nu vilja installera en custom ROM på min Desire S, tittade faktiskt på den officiella CyanogenMod 7.2 Stable till Desire S (Saga) men jag blev inte riktigt klar över om det skulle finnas nackdelar med denna/buggar osv. Samtidigt som jag också läste att den kör Froyo kerneln?

    Är det någon som vet om Cyanogenmod 7.2 till HTC Desire S *är* 100% fungerande?

    Det jag vill ha är en ROM som är ren och snygg utan massa bloatware men där fortfarande all hårdvara i Desire S funkar och den går *stabilt*. Tänker inte hålla på och leka med en massa olika ROM:ar utan vill ha en som funkar. Helst få bort Sense skräpet helt och hållet - får känslan att den drar ner telefonens prestanda :(

    Det som är viktigt är:

    * Bak och fram-Kamera samt videoinspelning fungerar som dom ska.
    * Ljud/Headset/Lurar+tala i telefonens mikrofon fungerar som det gör i stock ROM. (använder inte headsetlurar utan vanliga pluggar för musiklyssning och talar sen i telefonens mikrofon)
    * GPS/WiFi/osv funkar utan problem.

    Så om ni har förslag hör av er!
     
    Last edited: 12 jun 2013
  2. Dikkie

    Dikkie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    590
    Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone
    Undrar egentligen detsamma.
    Spelar ingen roll för mig om det är android 2.3
    Behöver en stabil rom som är kvickare än orginal, för den är hemsk!