Vilken är bästa telefonen inom två månader?

Diskussion i 'Allmänt' startad av xtreme, 4 maj 2012.

1. xtreme

xtreme Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Inom två månader måste jag köpa en ny lur. Tanken var att köpa en Galaxy S3 nu när den kom men kritiken har varit rätt hård mot den och verkar inte vara så stor uppgradering från S2 som folk hoppats på. Har även haft tankarna på en Nexus men vet inte om en ny lur är på gång snart?

Vill kort sagt en en så bra lur som möjligt inom alla områden.
    • Bra prestandra
    • Snyggt och hållbart skal (även om tyvärr alla pektelefoner är ömtåliga och plastiga)
    • Lång batteritid
    • Bra skärm
    • Bra kamera
    • Gärna så lite skräp inlagt i telefonen från början. Är lite nördig person och vill själv bestämma vad som ska vara i min telefon och kunna anpassa den så mycket som möjligt.

Kort sagt vill jag ha en så bra lur som helst på så många områden som möjligt med så lite förinstallerat skräp som möjligt.

2. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

3. tjtj

tjtj Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Galaxy S3 och One X är väl de hetaste telefonerna du kan få tag på de närmsta två månaderna.

Galaxy S3 är ungefär så mkt bättre som S2'an som är möjligt på ett år. Snabbare än så är inte teknikutvecklingen. Det är mest att förväntningarna på den var orimliga. Den innehåller många förbättringar som brukar uppskattas här på Swedroid, t ex mkt snabbare prestanda på CPU/GPU, notifierings-LED, mkt bättre ljudkvalite till hörlurarna etc.
    Vad gäller prestanda så kommer utvecklingen framöver gå långsammare än för 1-3 år sedan när utvecklingen var explosionsartad.
    Förvänta er samma utvecklingstakt på prestandan som på PC-sidan framöver.

Last edited: 5 maj 2012
  4. Loke1910

Loke1910 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Sony Hayabusa tycker jag låter intressant! Ska iaf ta en närmare titt på den när det är dags för mig att byta lur!! Stor skärm (säkert bra skärpa) har en arc nu och trivs med gränssnittet! Tycker personligen att S3:an är ganska ful! Sen verkar ju HOX ha en hel del barnsjukdomar!

5. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Skulle med tippa på HOXen och SGS3an.

Valet mellan dem blir svårare. Då får du gå på känsla/design och om du föredrar Sense eller TW som stock launcher. Eller om du föredrar LCD eller Amoled (med pentile).

I praktiken är båda dessa telefoner overkill ändå så ;)

6. nioh

nioh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91

MINA ENHETER

HOX och Galaxy S3 är väl kungarna de närmsta månaderna. Sony Xperia S är väl lite efter i prestandan.
    Men jag tror att vilken du än väljer blir du nöjd, jag är jättenöjd med min Xperia S, för även om den ligger efter båda ovan nämnda i prestanda (ingen quad core) så är den inte någon slöfock. Tvärtom, prestandan räcker mera än väl.

Vill du ha bygg-kvalitet är väl HOX att föredra
    Vill du ha maximal prestanda gissar jag att Galaxy S3 är en aning bättre än HOX
    Vill du ha kamera så är både Xperia S och HOX kamera hyllade. Xperia S:en har högst upplösning.
    Vill du bli förförd av skärmen tror jag ingen av de tre gör någon besviken, jag har ju en Xperia S och kan ärligt säga att den ger iPhonens kända retinaskärm ordentligt med stryk, jag tyckte mycket om skärmen på min Arc, men denna bara är bättre. Tror dock att S3 och HOX har grymma skärmar också, och att de också ger retinaskärmen ordentligt med stryk.

7. brutus

brutus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tänkte slå ett litet slag för Huaweis kommande Ascend D Quad. Verkar inte finnas ågon info om exakt release men inom två månader borde det hänt något.

Den verkar iaf ha bra specs i allmänhet och då batteritiden är en viktig del för mig så blir det intressant dåAscend D Quad XL kommer med större batteri. Vidare kan jag inte förstå varför telefonerna ska vara så förbannat stora, jag har redan en surfplatta, jag vill ha en smidig telefon. Därför blir också Huawei intressant då Ascend D Quad:en har en ganska stor skärm 4,5 men mindre yttermått än både HOX:en och SGS3:an

8. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

9. tjtj

tjtj Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Vilka telefoner är hetare & bättre än HOX & SGS3 menar du?

Artikeln du länkar är ju precis lika subjektiv som vilken Swedroid post som helst. Klart att en del föredrar HOX på samma sätt som en del föredrar SGS3, hade varit jättetråkigt om det inte fanns bra konkurrens.

10. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

SGS3 gjorde ett gigantiskt "magplask" så det finns bara en lur som är het... dvs One X.

Har aldrig sett något värre än SGS3 och en sk "top of the line!"-lur..

Total härdsmälta hos Samsung precis som artikeln konstaterar !

11. Blabert

Blabert Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

Trams. Bara för att du inte gillar designen kan man inte bortse från att hårdvaran i SG3 är i yttersta toppskiktet. Jag skulle nog välja en SG3 framför en HoX, men nu slipper jag eftersom jag är mer än nöjd med min Nexus :-)

Sär skrivet med SwiftKey 3 och Tapatalk 2

12. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    745

MINA ENHETER

Håller fullständig med, börjar bli bra less på allt snack om designen,alla kan inte gilla allt,jag fullständigt hatar allt htc gör men det är oväsentligt då det är min åsikt

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

13. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo men nu ser ju SGS3 ut som nåt man hittar på "Barnens Hus"... Made in Plastic.

Total härdsmälta hos Samsung... IMHO.

EOD för mig !

14. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Batteritiden lär vara bättre än SG3 än HOX, HTC är ju inte direkt kända med att ha bra batteritid. Sen så piskar ju SG3 HOX i hårdvara också.

Sen om man tycker telefonens hårdvara är nödvändigt är en annan sak, finns la knappast så många appar på G. Play som utnyttjar all hårdvara, det är lite synd!

Skulle lätt kört på SG3 om jag inte redan hade en Xperia S som jag är sjukt nöjd med.

Last edited: 5 maj 2012
  15. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    745

MINA ENHETER

Nä, håller inte med, jag gillar den, sen då börjar folk i allmänhet gilla den mer och mer kolla bara xda.
    Ni hade för höga förväntningar på den

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

16. none

none Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Du postar en personlig reflektion som om den vore en sanning, patetiskt !!

Har ägt en One X och lämnade tillbaka den, där kan du snacka om undermålig produkt och gigantiskt magplask.

S-Droid gillar detta.
  17. Blabert

Blabert Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

Vad är HoX tillverkad i för material? Min egen högst personliga åsikt är att Nexus känns mycket mer "HTC-gedigen" än HoX.. Men HoX blir ju inte en dålig telefon pga av min åsikt :-)

Sär skrivet med SwiftKey 3 och Tapatalk 2

18. Iamfree

Iamfree Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    HTC Dream är och förblir the one and only!

19. Millwad

Millwad Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 064
    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G
    Nu är jag förvisso inte intresserad av varken en HOX eller S3:a då det är för lite skillnad mellan de nämnda lurarna och min Galaxy Z för att det ska vara värt att köpa en ny lur.

Dock är det mycket strunt om S3:ans utseende, vad är det som är så fult med den i jämförelse med S2:an?

20. zeg

zeg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon: