ROM: Vilken är den mest stabila romen för x10 och hur rootar och flashar man den lättast?

Diskussion i 'Xperia X10 - ROM-filer och utveckling' startad av SNUGS, 1 jun 2012.

  1. SNUGS

    SNUGS Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej

    Tänkte vara snäll mot min morsa och fixa till hennes x10.

    Det som är viktigt är att kameran fungerar som den ska och att det är bra batterilängd.

    Vilket är även det lättaste sättet att roota och flasha. Kan man t.ex. använda SOC och CMW?

    Tack på förhand. :)
     
  2. avindal

    avindal Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    402
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    mest stabil är nog original-rom så om din morsa ska ha den så kanske du ska låta bli att göra någonting med den. Annars hade jag tagit en som var så nära "stock" som möjligt fast med "bloatware" -apparna borttagna.
     
  3. SNUGS

    SNUGS Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej, men om vi då bortser från stock, då den har blivit otroligt seg just nu, och lixom ser till olika customs, t.ex. hur stabil är cm7:an? Funkar allt som det ska?
     
  4. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 682
    Mottagna gillanden:
    2 038

    MINA ENHETER

    Om den blivit seg så kan det väl också bero på att man lagt in någon olämplig app eller har väldigt mycket SMS/MMS/annat lagrat?
     
  5. toffe

    toffe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Att filma fungerar inte på cm7 men att ta bilder går bra. I övrig en mycket stabil rom. Batteritiden ligger på ca en till två dagar, beroende på användning.