Vilken är den sämsta mobil ni någonsin ägt?

Diskussion i 'Off Topic' startad av Husknuten, 31 jul 2010.

1. BigR

BigR Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

HTC TyTn. Lämnade in den tre ggr på rep första halvåret. Windows var otroligt slött och jag lade ner oändlig tid på att konfigurera den när den kom tillbaks från rep. Displayen syntes inte i solsken och den var tung som en tegelsten.

2. Boota

Boota Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    nexus 6p
    SonyEricsson Aino.
    dålig mjukvara, idiotiskt designad knappsats, för att inte tala om hur dålig touchskärmen var som hängde sig i tid och otid...

3. Drappe

Drappe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Samsung E700/Samsung ultra touch.

Aldrig gillat samsung's mobiler men andra saker är dem duktiga på.

4. Trident

Trident Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

SE w910. Seg telefon med buggig mjukvara. Telefonen startade om sig själv ett par gånger om dagen. Frugan hade en likadan och den betedde sig likadant. Efter denna har vi båda sagt att aldrig mer SE.

5. Gecko

Gecko Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har aldrig haft en kass telefon, men den sämsta jag haft måste nog vara SE A1018S, mest för att den redan var gammal när jag fick den.

Fast gratis var den så man ska nog inte klaga.

6. nonajme

nonajme Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Den kommer jag ihåg också. Mobilen som man tyckte var tuff i några dagar ungefär. Sen använde man den inte så mycket mer när man tröttnat på att byta batteri å ha sig.

Sen hittade jag den faktiskt hemma hos mina föräldrar för någon dag sen i en låda. Bara att handla för den som vill ha :D

7. beyorn

beyorn Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Haha, min sämsta telefon var en T300 och den hade i princip samma "prestanda" som en T310, om inte sämre. Usch!

8. svendolph

svendolph Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

nonajme - Tyvärr så har ju den bara en taltid på 1,5 timmar :)
    Är det du som satt in ocker-annonsen på blocket? http://www.blocket.se/vi/27999159.htm
    Annars är Motorola A925 en kombinerad mobil/handdator som enligt testarna är en tungviktare av klass... för 6 år sedan.

Nä, nu var det slutskojat.

Lustigt, jag älskade min Sony Ericsson P1i på den tiden den kom ut. Hade just slängt ut nya, på den tiden, underverket N95 genom bilfönstret för att jag tyckte den var kass och var så nöjd med min P1i.

Min bottenlista:

Nokia N5800 (blev bättre efter uppgraderingar men det tog för lång tid)
    Nokia N95 (första modellen)
    HTC Desire som aldrig kom men när jag fick känna på den som tröst, eftersom jag skulle få vänta några månader till, upptäckte jag att webbläsaren var för jäkligt seg och tangentbordet helt fuckUp. Avbeställde på studs.

Rekomenderade telefoner med äldsta datum först:

Alcatel någonting - Batterierna slut? Köp vanliga och sätt i.
    Nokia 3330 - släng ner den från ett höghus men den fungerar ändå.
    Sony Ericsson P1i - Bästa pek-telefonen som gjorts men numera helt out of date men denna extratelefon fungerar ännu hemma hos mig som om den var ny. Bateritiden på den gamla trotjänaren är fortfarande bättre än nedanstående telefon som ny.
    Samsung Galaxy S - Kommentarer överflödiga.

Last edited: 11 aug 2010
  9. crixen

crixen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    50
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Min P1i funkade helt klanderfritt under det dryga året jag hade den. Det enda som störde mig på var att skägget alltid fastnade i glipan mellan metallramen och knappsatsen, vilket gjorde ont som bara den.. :mad: För övrigt har jag haft ca 50 telefoner och inte en enda av dessa har varit inne på reparation (!)

Men den sämsta jag har haft måste nog ändå vara Nokia 7710.
    Trots att jag köpte den sprillans ny för 500 spänn, när den fortfarande var ganska ny - och tekniskt sätt sopade banan med i princip allt på marknaden blev jag aldrig riktigt nöjd med den. För stor, man såg ut som en idiot när man ringde med den. Batteri som räckte i en halv dag och ett operativsystem som det fanns 0 applikationer till. Sålde den ett halvår senare för 1700 kr :)

10. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Iphone 4 helt klart

edit: Varför? jo jag köpte telefonen och allt var frid och fröjd. Skulle uppdatera till ios 4.0.1 via Itunes, error. Provade igen,error. En gång till, error. Provade på 2 andra datorer, error. Telefonen har nu låst sig och går inte att återställa varken i DFU eller någon annan läge. Skärmen dog också. Lämnades tillbaka efter 2 dagar.

Last edited: 11 aug 2010
  11. kanske

kanske Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

LG Arena - ingenting funkade, dessutom gav net on net mig en begangnad men jag köpte den för nypris! Bytte ut den 3 ggr, samma sak varje gång -.-

12. kabirran

kabirran Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den sämsta telefon jag ägt måste vara p990i. Den var seg framför allt. Därtill så var skärmen av typ pinn-touch (har även haft HTC TyTn II som hade bättre skärm fast det var för pekpinne) som var hade helt otroligt dålig respons. Usch, mardrömmar.

13. GqchatarN

GqchatarN Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

LG Ku990..
    Hat.

14. zetar

zetar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Siemens SL45i Visst den var före sin tid: den första telefonen som hade minneskort och kunde spela mp3 samt att den hade Java. Detta var redan 2001.
    Men den var sjukt seg när man skulle välja kontakter i telefonboken. Och då menar jag sjukt seg.
    Jag har för mig att det tog över en timme att skicka över (via seriekabel...) de ca 8 låtar som fick plats på de 32 MB stora minneskortet.

Tiden går...

15. swedesoc

swedesoc Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Philips Fizz. Philips, do i need to say moore?

16. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Haha, du har SÅ rätt! Såg folk på spårvagnen med den då den var fräck. Det värsta var nog när några misslyckade kostymkillar satt och drog upp den där apparaten. Fruktansvärt roligt :D

17. Fredro

Fredro Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    285
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Hatar alla nokia modeller förutom N900 då de lyckades göra ett bra gränsnitt.

Speciellt så var Nokia dåligt på den tiden 3310 var populär, alla hade en sådan. Hata snake och kör Tetris på Ericsson mobilerna!

18. KingLouie

KingLouie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    iPhone 5s
    Platta:
    iPad mini
    Övrigt:
    Chromecast
    SonyEricsson W910 vilket skräp. Dålig samtalskvalitet och dåligt tangentbord. Lämnade in den på service 2 ggr efter den tredje gången fick jag välja en ny och valde en W890 som var lite bättre, dock med sega menyer. :P

19. svendolph

svendolph Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Världen är full av intensiva upplevelser, levande bilder och fantastiska ljud. Nokia 7710 håller dig informerad, uppdaterad och sysselsatt.

Den reagerar på beröring. Den låter dig välja hur du vill ha dina media serverade, allt från video till bloggar och MP3. Den formar sig med andra ord efter din värld.Sluta kisa! Den stora skärmen med 640 x 320 pixlar gör att nyheter, sport och musikvideor presenteras i fantastiska bilder.

Nokia 7710 har också en megapixelkamera (1152 x 864 pixlar) och en praktisk videokamera.Bevara ögonblicket med hjälp av upp till 90 MB internt minne (plus 128 MB på minneskort). Det räcker till ungefär 800 foton. Håll ordning och reda på saker och ting.

Telefonen innehåller det väsentliga: en omfattande kalender, kontaktlista och att-göra-listor. Lägg därtill programmen för ordbehandling, kalkylering och presentationer samt webbläsaren som har stöd för Flash 6.....
    .... Skrivet 2004 <3

20. bergsby

bergsby Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Hur skrev man med den?