Hej Swedroid!
Jag vet att det finns liknande trådar, men de är gamla och som vi alla vet så går ju utvecklingen extremt fort så jag tycker att det är legitimt att starta en ny tråd.
Nu har vi ju nytt år och nya lurar på g, så flera personer sitter förmodligen i min sits.
Jag köpte en HOX när den kom ut, det var ett ganska lätt val då det var den i särklass bästa mobilen på marknaden just då. Jag ville/kunde inte vänta på S3 då
Tele2 och
Tre hade supererbjudanden på deras Maxi-abonnemang.
Kort sagt var jag mycket nöjd med min HOX. Det enda jag kunde klaga på var batteritiden. Den blev dock stulen för ett par månader sedan och jag har nu fått 4800kr från mitt försäkringsbolag.
Jag har inte alls hängt med på mobilmarknaden sedan dess och frågan är alltså, vilken mobil skall jag köpa för mina pengar? Kan alltså tänka mig att lägga till några hundralappar, om det är värt det, så att säga.
Jag är ganska sugen på HTC igen, men jag vill ju förstås ha det bästa jag kan få för mina pengar. Är det värt att vänta på de nya flaggskeppen? När kommer dem?
Trots att det tar emot lite så måste jag även erkänna att estetik och kvalitetskänsla är ganska viktigt för mig. Jag tycker fortfarande att HTC gör de absolut snyggaste telefonerna på marknaden, även känslan som man får med en sluten telefon är helt underbar, men jag har inte varit och klämt på några andra.
Jag tycker att det absolut snyggaste på en telefon är när skärmen går så långt ut på kanterna som möjligt om ni förstår vad jag menar, dvs när glaset täcker så stor del av telefonen som möjligt. Något som HTC verkar vara i särklass bäst på.
Tacksam för svar, sitter här med en jävla beslutsångest!
TLDR: Vilken Android är bäst för 5000kr/är det värt att vänta på den nya generationen?
EDIT: En extra fråga som jag glömde bort. Här:
http://www.htc.com/se/smartphones/htc-one-s/#specs står det att HOS har 720p skärm, men enligt tex prisjakt så har den endast 540 x 960, dafuq?
Click to expand...