Vilken Android lur ska jag välja?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av cmannen, 22 apr 2012.

  1. cmannen

    cmannen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2012
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 8
    Platta:
    iPad Air2
    Hej!

    Har idag en iPhone 4 men har insett att jag vill prova en android lur för att själv kunna avgöra vilket som passar mig bäst.

    Så nu har ni chansen att konvertera en iPhone användare till Android om jag bara kan komma fram till vad man ska välja.

    Jag har tittat på :
    xperia Arc S (verkar vara mycket telefon för pengarna, medveten om dess begränsingar men single core och 512 mb RAM)
    Motorola Razer (av någon orsak tycker jag bara om den)
    Google Galaxy Nexus (stor skärm och en telefon från google borde väl vara så nära vanilla man kommer?)
    Samsung Galaxy S2 (verkar vara populärast och enligt mig ganska tilltalande design)

    Ännu inte så imponerad av HTC, deras gränssnitt påminner mig om min gammla windows mobile :(

    Jag vet att det är väldigt individuellt vad man tycker om men några rekomendationer på något med bra prestanda skulle uppskattas, behöver inte vara det allra senaste men dock god prestanda för pengarna.

    Tack på förhand!
    cmannen
     
  2. lindman

    lindman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Ska själv köpa ny telefon snart och för mig står valet mellan Sony Xperia S och Nexus. För mig blir det nog Galaxy Nexus mest på grund av att jag älskar Vanilla, (kör det på coustom rom)
     
  3. Stennan

    Stennan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Senste gången jag kände på Razr tyckte jag att den var väldigt bred och den låg inte särskilt bra i handen, men den går att få tag på för ca 3100kr vilket är lite av ett klipp.
    Om Rootning och Flashning av rommar inte är aktuellt så kör på Galaxy Nexus.
     
  4. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 023
    Mottagna gillanden:
    1 962
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Vad söker du i nya mobilen?

    Arc S är mycket prisvärd. 2495:- på mediamarkt såg jag häromdagen. Bra kamera, men inte bäst utan bara bra på resten

    Galaxy S2 är bra på det mesta, fortfarande mycket fin prestanda. Däremot är det jättestor skillnad på skärm mot iPhone 4. Jämför noga på webbsidor med text osv innan

    Xperia S är ett ganska prisvärt val. Mycket bra kamera, högupplöst skärm och ganska skön känsla i produkten.

    Är svårt, finns mycket att välja mellan. Skulle vilja veta vad du söker i din nya lur
     
  5. cmannen

    cmannen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2012
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 8
    Platta:
    iPad Air2
    Tack för alla svar!

    Först och främst så söker jag nog en hyfsat stor skärm. Minst 4,3 skulle jag nästan säga.
    Note är nog för stor men kan absolut tänka mig Nexus storlek etc.

    Har funderat på Arc S men det känns nästan som prestandan inte räcker dessa dagar.

    HAr nog kommit ner till Galaxy s2, Razr eller nexus.

    Även om inte pengar är ett jätte problem så vill jag ju ha något prisvärt. Har haft ett öga på blocket men känner mig inte helt bekväm med att köpa begagnad telefon från någon jag inte känner.

    Om ni har något som talar för eller emot en specific model skulle det vara interesant att höra