Vilken Android telefon?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Poptot, 5 sept 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Poptot

    Poptot Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2010
    Inlägg:
    1 316
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Hej! Jag skall köpa en Android telefon, men jag vet inte vilken!
    Jag vill ha en som det går att spela på, en som har multitouch och som har minst Android 2.1. Jag kommer inte att lägga ut mer än 2500 på den!
    Jag har kollat mycket på HTC Wildfire och tycker att det ser ut som en schysst telefon. Om det inte hade varit QVGA skärm och att den hade haft en 3D accelerator på den hade jag tagit den men en gång, men jag vill ha en som det går att spela lite 3D spel på. Skall inte bara ha den som spelmobil men jag vill gärna spela lite på den också. Så har jag kollat på Acer E400 beTouch och den ser också schysst ut, men det var någon som sa att det var resistiv skärm på den! Vad betyder det? Och så har jag kollat på HTC Legend. Om det blir en Legend så får det bli en begagnad. Och så har jag kollat på Huawei U8230. Den ser schysst ut också. Gillar det med 3,5 tums skärm, men den hade inte multitouch. Så har jag kollat på Samsung Galaxy Spica. Finns det Android 2.1 till den? Så har jag kollat lite på SE X10 mini och den ser bra ut den också, bara att det är så liten skärm på den. Det är väl dem jag har kollat på tror jag, och ni får gärna tipsa om det finns några fler bra Android mobiler för ca 2500!
     
  2. Zaaba

    Zaaba Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Samsung spica skulle jag rekommendera och den har 2.1. Men du måste roota den för att få multitouch. Sen är det ju inte jätte mycket kraft för spel i någon mobil för det priset.
     
  3. OliverG

    OliverG Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    2 900
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    En begagnad Acer Liquid är nog det vettigaste du får för spel, i den prisklassen.
     
  4. Poptot

    Poptot Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2010
    Inlägg:
    1 316
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Hur gör man för att roota? Och vad är det egentligen man gör med telefonen?
     
  5. OliverG

    OliverG Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    2 900
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    http://www.androidcentral.com/rooting-it-me-some-qa

    Guider på hur den rootas finns i Spica-forumet.

    Spica har dock inte några drivrutiner som drar nytta av gpun som finns i telefonen. Därför är spelprestandan rätt så medioker.
     
  6. Poptot

    Poptot Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2010
    Inlägg:
    1 316
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Men finns det någon annan billig android telefon som man inte behöver roota för att få multitouch?
     
  7. Poptot

    Poptot Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2010
    Inlägg:
    1 316
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Jag har inte lyckats hitta nån begagnad Liquid!
     
  8. Jörgen_1

    Jörgen_1 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

  9. Niklase

    Niklase Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    490
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Frågan är om du kan få en schysst speltelefon för 2500 kr?
     
  10. Defeat

    Defeat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Enda androidluren under 3500kr som har multitouch är väl htc wildfire. Det är i alla fall den billigaste luren med multitouch. Då får du även htc snygga sense, som enlgit mig förgyller hela android-upplevelsen.

    Enda nackdelen med den är väl att skärmen är mer lågupplöst än de flesta andra android-lurar, dock får man sjukt mycket för pengarna. Allt är precis som desire, med skillnad för mindre och lägre upplöst skärm samt sämre processor (dock fortfarande snabb, då den har typ 10ggr färre pixlar att ta hand om). Jag har känns på wildfire flera gånger, samma kvalitetskänsla som desire, och jag tycker den känns snabb. Dock va skärmen något lågupplöst, därför köpte inte jag den (surfar en del). Men i den prisklassen är det nog den absolut bästa, om man nu inte kan tänka sig att roota massa osv, då är samsung spica bäst. Jag kan dock aldrig tänka mig en telefon utan htc sense:P
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.