Vilken backup ska man göra innan 2.1?

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av realdexter, 1 november 2010.

1. realdexter

realdexter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Har mybackup pro installerat, samt den medföljande SE backup and restore. Vilken av dessa gör den bästa backupen inför uppgradering? Det är väl knappast lämpligt att göra backup med båda och försöka ladda tillbaks...

Fast kanske dom är bra på olika saker, göra backup på vissa saker med den ena och andra med den andra....

2. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2.228

MINA ENHETER

SE's kunde återställa appar genom att ladda ner dem från Market igen. Mybackuppro klarar det bara om du rootat. Å andra sidan så har mybackup stöd för att ta backup på programdata från vissa appar som t.ex. OISafe.

3. ZaInT

ZaInT Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    hallon
    Telefon:
    Motorola Moto G 5G Plus 64 GB

MINA ENHETER

Operatör:
    hallon
    Telefon:
    Motorola Moto G 5G Plus 64 GB
    ROM:
    Stock januari 2020 & Magisk root
    Info:
    Nova så klart
    Använde Titanium Backup men det funkar inte utan root så jag sitter utan en hel del program.
    SEs backupprogram verkar bara länka till Market (istället för att kopiera .apk-filerna som ett vettigt program skulle gjort) och jag fick bara tillbaka ca. hälften av mina program, inget av de jag betalat för, inte mina anteckningar, inte mina SMS och inte de flesta inställningarna till mina program.
    Bara en varning om du inte redan flashat.

4. aalx

aalx Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

SE har en ny version av Säkerthetskopiering & Åsterställ och den kopierar allt till minneskortet - den gjorde backup på allt, mina kontaker, meddelanden, market apps, kalender, bokmärken, system inställningar etc. etc.
    --> NYA Versionen kan du ladda ner här <-- :)

+ eller de är bara att gå in på "m.sonyericsson.com/backup" med mobilen och då får du ner de direkt :)

Last edited: 2 november 2010