Fråga: Vilken JellyBean-rom kör ni/kan ni rekommendera?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - ROM-filer och utveckling' startad av yarr, 20 jul 2012.

  1. droidbobby

    droidbobby Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 197
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Jag flashade in XenonHD tidigare idag..känns riktigt stabil och snabb!

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
     
  2. Pjodor

    Pjodor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    737
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

  3. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    jag har testat den och jag vetekatten.. tycker nog att allt blir lite för krångligt med den rommen. flasha in och testa är väl ledordet eg man kan aldrig lita på någon annans utsaga när det gäller rommar eg det är bara att ta en nandroid sen flasha in och kolla.
     
  4. Pjodor

    Pjodor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    737
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Ok, jag är lite intresserad av hur det funkar med tabletUI, det ser trevligt ut på bilderna och i youtube klippet jag sätt. Läste dock att v.2 skulle bli en stable version så jag väntar nog till den först.
     
  5. sir_rob

    sir_rob Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag använder paranoidandroid och tycker det funkar bra. Första gången jag rootar, så har tyvärr ingen erfarenhet av andra rom.
    TabletUI är sådär faktiskt. Snyggt som skam men lite pilligt.

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  6. rasta_milo

    rasta_milo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Last edited: 3 aug 2012
  7. hedztrem

    hedztrem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2010
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Tyckte jag också, från en början men nu har även den börja lagga för mig. Kör liquid och återigen har den det lilla extra jag kräver i flyt. Saknar androidMe's inbyggda funktion att stoppa reklam
     
  8. Phrost

    Phrost Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

  9. TheKongo

    TheKongo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  10. brollann

    brollann Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag drog in AOKP senaste JB. Allt verkar flyta på som det ska :-)

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
    Last edited: 5 aug 2012
  11. unikum

    unikum Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2009
    Inlägg:
    774
    Mottagna gillanden:
    38
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 7
    Platta:
    Nexus7
  12. unikum

    unikum Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2009
    Inlägg:
    774
    Mottagna gillanden:
    38
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 7
    Platta:
    Nexus7
    Kör euroskank sedan någon vecka. Jävligt stabil. Har inte upptäckt några buggar. Kör med default kernel som ger schysst batteritid. Älskar CM10-tilläggen.
     
  13. droidbobby

    droidbobby Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 197
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Jag bytte ifråm xenonHD till ParanoidAndroid för nån dag sedan..riktigt skön rom med en massa härliga settings:) är toknöjd för tillfället.

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  14. jepped

    jepped Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Samsung Galaxy s6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s6
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z2
    Platta:
    LG G-pad 8.3
    ROM:
    AOSP
    Skulle någon kunna ge mig tips på något stabilt rom, med bra batteritid? Kör Paranoid Android just nu, är tyvärr inte särskilt nöjd med det. Batteritiden är bedrövlig imo...
     
  15. 4305ms

    4305ms Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    1 369
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock

    Innan du byter, testa att lägga in francos kernel och ändra guvernör och dra ner cpun något. Jag var också besviken på batteriet innan jag testade francos.

    Däremot har de någon wakelock på senaste PA uppdateringen. Ska läsa mig vidare och se vad de har att säga om det på xda..
    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  16. Twiggeh

    Twiggeh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Så, någon som kan ge tips på en ROM som passar mig? Kör för tillfället LiquidSmooth och är egentligen rätt så nöjd, men det verkar som att det går rätt knackligt till med utvecklingen, och jag har ingen lust att sitta på en ROM utan aktiva utvecklare.

    Det jag vill ha är :

    *Bra batteritid, tycker batteriförbrukningen är på tok för hög rent generellt på luren, så att klämma ur några extra timmar är det absolut viktigaste för mig

    *En lätt ROM, gärna tweaks och optimeringar för batteritid framför lull-lull (mängden förinstallerade apps är skitsamma, rensar alltid det manuellt)

    *Buttery smoothness, såklart

    *Väder i lockscreen (bryter hela mitt interface om jag inte får in vädret lite fint där), gärna i rullgardinen också för den delen, men inte nödvändigt

    *Powercontrols i rullgardinen, så jag stänga av 3g/gps/sync/wifi/ficklampa snabbt och lätt (nej, kan inte ha det som widget på skrivbordet då det bryter hela mitt interface)
    *Självklart aktiva utvecklare

    (Om någon vet om det går att lägga till väder i lockscreen och powercontrols i rullgardinen manuellt på valfri ROM så får de gärna ge lite info, skulle underlätta som fan att kunna ändra det på egen hand)

    Dock så om nån vet hur det ligger till på utvecklarfronten på LiquidSmooth så får de gärna hojta till, verkar vara jävligt luddigt såvitt jag förstår..
     
  17. hedztrem

    hedztrem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2010
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge :P jag kör liquid också och kommer fortsätta med det. Tycker den flyter på bäst och har det jag behöver. Jag kan hålla med om att det tar länge mellan releaserna... Men då är dom väldigt stabila när dom kommer och har en hel drös med nya saker i changeloggen. Det känns mer seriöst än teamen som släpper konstant flera ggr i veckan med bara nån fjutt tweak osv
     
  18. Hamannoid

    Hamannoid Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Själv kör jag Minco v4 som kom ut igår: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1790532

    Tycker den passar rätt bra in på din beskrivning om att vara en lätt och snabb rom med bra batteritid.

    i romen ingår franco kernel som lätt går att styra med: Franco.kernel.updater.
    kostar dock en liten peng... Men ger ett gui för att ställa in cpu, gpu, spänning, gouverneurs, färger, powermodes... mm

    Ang. powercontrols så kör jag med Power Toggles: http://bit.ly/xhbNuc Den är anpassningsbar och går att lägga till i rullgardinen.

    Finns lockscreen ersättare som man kan lägga till widgets på, har aldrig använt detta dock, så där får någon annan fylla i :)
     
  19. marreboy

    marreboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Kör också Minco v4 och är grymt imponerad av hur bra det flyter överallt i gui:t och hur snabb och responsiv den är utan att offra batteritiden.

    Rommen är rätt avskalad från början förutom att den inkluderar Google apps. Men de har en rätt stor tråd på XDA med teman och moddar tråden kallas Minco+ och där finns powertoggles till pulldown menyn, custom navigationsknappar, batterimoddar m.m. m.m. Mer än 50 olika moddar och det ökar dagligen verkar det som.

    Kan verkligen rekommendera fler att testa denna rom.