Fråga: Vilken Kernel

Diskussion i 'Sensation - ROM-filer och utveckling' startad av Cire, 20 nov 2011.

  1. Cire

    Cire Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Hej!

    Vad kör folk för Kernel? Några tips?

    Jag tittar nu på vilken rom jag ska ha. Vill kunna klocka telefon till 1,5.
     
  2. shogun-r

    shogun-r Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2011
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag kör bricked, tror den står sig riktigt bra. Han som ligger bakom den är riktigt ambitiös (kanske för). Nu är det version 1.5 som gäller och finns en testversion 1.5r4. Finns lite kamera-fixar och så som kan vara bra att köra.

    Du kan klocka denna till strax över 1.9 GHz, själv kör jag 1.73 GHz, som nog också är lite i överkant egentligen. Finns en version med överklockad GPU men inte till 1.5 än så länge.

    [KERNEL][NOV.04]Bricked-Kernel|2.6.35.14|v1.5|OC@1914/192|3DFIX|BATTSAVER|ZRAM|CCACHE - xda-developers
     
    Cire gillar detta.
  3. Cire

    Cire Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    k, vilken rom tycker du man ska köra då?

    Vill ha Beats audio saken med. Sen att den inte buggar för mycket och är snabbare än stock rom.

    Sett typ att Intsertcoin verkar ha ganska många users samt en vad jag förstår snabb rom. Någon annan du kan föreslå?

    Funkar den här kerneln med Insertcoin?
     
    Last edited: 20 nov 2011
  4. shogun-r

    shogun-r Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2011
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Själv kör jag Energy ROM, har Sense 3.5 och kör mycket blått som tema. En trevlig funktion med denna ROM tycker jag är att du har ett procenttal innanför batteri indikatorn hur mycket batteri det är kvar. Den nyaste uppdateringen skall ha lagt in lite ICS animationer (vad nu det betyder). För att citera "Partial Ice Cream Sanwitch animations added to framework"

    Insertcoin är bra enligt många.

    Sen har vi LeeDROID som också är populär. Svårt att säga vilken som är bäst. Själv tycker jag EnergyROM givit grymt bra resultat och jag tycker den är snygg. Men har inte testat LeeDROID.

    Bricked är riktigt grym tycker jag, nya versionen är 1.6Beta.

    Imorgon skall jag testa nya EnergyROM och Bricked 1.6Beta

    Länk till

    Bricked [KERNEL][NOV.04]Bricked-Kernel|2.6.35.14|v1.5|OC@1914/192|3DFIX|BATTSAVER|ZRAM|CCACHE - xda-developers
    EnergyROM [ROM][MULTI LANG] |Nov 22| Energy™ -.¸¸.·´¯ Sense 3.5 ROM Collection ¯´·.¸¸. - - xda-developers
    LeeDroid [ROM&KERNEL]LeeDROiD SuperSensational V4.1.0|25th Nov|FAST|STABLE|Sense 3.5 #2.3.5 - xda-developers

    Här har du en fil för att få förbättrat Beats-sound xda-developers - View Single Post - [MODE] Beats sound improved for 2.3.5 sense 3.5 roms V4
     
  5. Cire

    Cire Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Ok intressant. Kört HD Revolution nu, men är lite sugen på att byta. Vilka backups ska jag köra?

    Btw, när jag flashade insertcoin fick jag en ny recovery. Bör jag ändra tillbaka till clockwork eller köra med denna? Och hur jag gör tillbaka till clockwork annars?
     
  6. shogun-r

    shogun-r Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2011
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Angående ROMar så är nog det bästa att testa sig fram lite med tiden och bilda sig en egen uppfattning. Tror det är ganska individuellt. Åtminstone känslan.

    Ny recovery? Tycker det låter helskumt...

    Angående backup så rekommenderar jag MybackupPRO, du kan välja om du vill göra backup på data eller appar och sedan på vilken data. Du kan göra backup och restore antingen på SD eller online.

    Jag brukar bara ta datan och göra backup online. Sedan är det bara att ta Restore när man börjar om. Apparna laddas automatiskt ner från Market , så dom gör jag ingen backup på.
     
  7. Cire

    Cire Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Jag funderade på att köra Hypersensation för att jag egentligen gillar telefon utan sense. Men den killen verkar ju ha lagt ner utveckling så frågan är om man vågar ta den?

    Och vart hittar man vanliga CM till sensation?

    Och ang recoveryn så såg den och menyerna var iaf annorlunda efter jag installerade bitcoin. Råkade säkert göra något utan att tänka på det. Men bör jag installera clockwork igen ?
     
  8. shogun-r

    shogun-r Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2011
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Är inte säker på det då jag inte testat det själv, men ser menyerna helt annorlunda ut i recoveryn så kanske det skulle vara bäst att göra om alla steg från början. Det tar ju inte jättelång tid om man väl lärt sig hur man skall göra.
     
  9. Suuugen

    Suuugen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Bricked är den bästa ;) Enligt mig iallfall. Har en bättre prestanda än t.ex faux