![[IMG]](proxy.php?image=https%3A%2F%2Flive.staticflickr.com%2F65535%2F49970423448_f1a46a778b_3k.jpg&hash=fa49631d66390023ec3dcc7c8674d5af)
När du går från 4 veckor till 7 eller mer blir det veckosammanställning.
Garmin har en del badges man får efter 30, 60, 90 .. osv dagar då man har en streak med uppfyllt mål.
Garmin är en dyr stegräknare,
och steg ska du kanske inte fokusera på då det inte alltid belönar alla dina timmar på cykel, i gymmet och simningen. Så vill du lägga tid på mer kvalitet i framtiden så tycker jag att den bästa mätdatan är intensiva minuter som räknar minuter i aktiv puls, men som också dubblar poängen om för minuter i hög puls (beroende på din egen puls). 150 minuter/vecka är standard.
Bästa rådet för träning är nog att tvinga in 3 eller 4 pass i veckan och se till att utföra dom,
(tyvärr inget klockan kan tvinga dig till)
kan du hålla det med tex 1h promenader utan krav så är det fritt att börja öka intensiteten på ett par med löpning, gym eller något seriösare träningsprogram. Garmin har en del statistik på Vo2 och träningsstatus som dyker upp efter någon månad.
AW har nog bättre motivationsfeatures (vet inte om man delar cirklar med sina applekompisar eller vad det nu är)
och appar som är mer flexibla med träningsprogram - men att verkligen komma ut och få kontinuitet är än en gång inget man kan köpa med klockan eller appar.
Jag väntar på att min Epix Pro 47mm ska skickas, spännande.
Click to expand...